سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر با معرفی برگزیدگانش به کار خود خاتمه داد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر هم شامگاه دیشب دوازدهم بهمن‌ماه با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد. این مراسم در حالی در تالار وحدت برگزار شد، که جشنواره سی و چهارم منظم‌تر اما کم‌شورتر از جشنواره‌های پیشین بود.

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر با معرفی برگزیدگانش به کار خود خاتمه داد
کد خبر: 123484
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر هم شامگاه دیشب دوازدهم بهمن‌ماه با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد. این مراسم در حالی در تالار وحدت برگزار شد، که جشنواره سی و چهارم منظم‌تر اما کم‌شورتر از جشنواره‌های پیشین بود. این دوره از جشنواره به دبیری سعید اسدی برگزار شد. دوره‌ای که بخش عمده‌ای از آثار راه یافته به بخش مسابقه و البته بخش عمده‌ای از کاندیداها در دیگر بخش‌ها از بین نمایش‌هایی بودند که در طول سال اجرای عموم داشتند.
در مراسم اختتامیه موسیقی خاطره‌انگیز «ایران‌ای سرای امید» با صدای محمدرضا شجریان در سالن طنین‌انداز شد. اجرای این مراسم بر عهده محمد سلوکی بود و در ابتدای آن‌که با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد همراه بود، سعید اسدی در صحبت‌های کوتاهی گفت: «تئاتر ما را در صلح و آرامش کنار هم گرد آورده است و همین کافی است. » در ادامه کلیپی از درگذشتگان تئاتر در طول سال گذشته پخش شد و برگزیدگان بخش تئاتر خیابانی اعلام شدند.

برگزیده های این دوره در بخش تاتر خیابانی عبارتند از :

نمایش‌ «فیگور» به کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران در ٥ بخش
نمایش‌ «بودن یا نبودن در میدان جنگ» به کارگردانی سعید خیرالهی از دهلران
نمایش «نوازش جوجه‌تیغی» به کارگردانی فاطمه رادمنش از تهران
نمایش «خوشه برنج» به کارگردانی محسن اردشیر از آمل با نامزدی در ٤ بخش

برگزیده های این دوره در بخش طراحی فضا از بین سه نامزد عبارتند از:

حسن اردشیر برای طراحی فضای نمایش خیابانی «خوشه برنج»
روح‌الله سنایی برای طراحی فضای نمایش خیابانی «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد (٢) »

در بخش بازیگری زن هم جایزه ویژه هیات داوران به یکتا توکلی بازیگر نقش «جوجه» در نمایش «نوازش جوجه‌تیغی» تعلق گرفت و فاطمه رادمنش برای بازی در همین نمایش جایزه بازیگر زن را به نام خود کرد.

در بخش کارگردانی هم با تقدیر محسن اردشیر برای کارگردانی نمایش خیابانی «خوشه برنج» از آمل، جایزه برگزیده این بخش به امیرحسین شفیعی برای کارگردانی نمایش خیابانی «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد (۲)» از ورامین اهدا شد.

در بخش موسیقی نیز «سعید ذهنی» برای «ترور»، «مجید کوچکی» برای نمایش «ساده با تو یک ترانه»، «آرش عزیزی» برای نمایش «طپانچه خانم»، «احسان آنالویی» برای نمایش «چِر» و «سهند تاکی» برای نمایش «دو روی روایت نادری» به عنوان کاندیدا اعلام شده بودند که این جایزه به «سعید ذهنی» برای موسیقی نمایش «ترور» رسید.

در بخش طراحی لباس هم «پریدخت عابدین‌نژاد» برای طراحی لباس نمایش‌های «هیچ‌کس نبود بیدارمان کند» و «طپانچه خانم» به عنوان برگزیده شناخته شد. برای طراحی صحنه نیز هیات داوران «رضا مهدی‌زاده» برای طراحی صحنه نمایش‌های «ترور» و «هیچ‌کس نبود بیدارمان کند» را شایسته دریافت جایزه دانست.

همچنین هیات داوران جایزه بهترین بازیگر مرد سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر را به «محمدرضا صولتی» برای بازی در نمایش «تاریکی» و «تب سرد روی پیشانی داغ» اهدا کرد.

در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نیز «مسعود هاشمی‌نژاد» برای نگارش نمایشنامه «یک زندگی بهتر»، «جواد اشکذری» برای نگارش نمایشنامه «شرم و دغدغه»، «ساناز بیان» برای نگارش نمایشنامه‌های «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و «هتلی‌ها» و «محمدامیر یاراحمدی» برای نگارش نمایشنامه «هیچ کس نبود بیدارمان کند» کاندید بودند که در نهایت جایزه این بخش به «ساناز بیان» برای نگارش نمایشنامه‌های «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و «هتلی‌ها» تعلق گرفت.

مراسم پایانی جشنواره‌ تئاتر فجر در تالار وحدت در حالی برگزار شد که در اواسط آن حکم دبیری سعید اسدی که امسال دبیر جشنواره‌ بود، برای سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال آینده نیز اعلام شد.
چهره‌هایی چون هادی مرزبان، اسماعیل خلج، ایرج راد، پرویز پورحسینی، مهدی سلطانی، حسین مسافرآستانه، هرمز هدایت، پری صابری، اردشیر صالح‌پور، قادر آشنا (مدیرکل سابق هنرهای نمایشی)، فریبا متخصص، هرمز هدایت، محمد امیریاراحمدی، آزاده صمدی، رضا گوران، هوشنگ گلمکانی، جلال تهرانی، ایوب آقاخانی و کاظم هژیرآزاد از جمله مهمانان حاضر در مراسم اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها