کد خبر: 123485
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

نتایج اولین انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا

تدکروز از ترامپ پیش افتاد

انتخابات درون حزبی که امروز در ایالت آیووا برگزار شد، برای مخاطبان و دنبال کنندگان اخبار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پر بود از شگفتی چرا که تکلیف خانواده بوش و دونالد ترامپ در این انتخابات مشخص شد.

تدکروز از ترامپ پیش افتاد
کد خبر: 123485
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ۲۳:۰۰:۰۰

انتخابات درون حزبی که امروز در ایالت آیووا برگزار شد، برای مخاطبان و دنبال کنندگان اخبار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا پر بود از شگفتی، چرا که بر خلاف نظرسنجی های هفته های گذشته مبنی بر اینکه دونالد ترامپ کاندیدای جنجالی شانس بیشتری دارد اما زمین بازی گویا تغییر کرده و او نتوانست رای اول جمهوری خواهان این ایلت را به دست بیاورد. ترامپ زمین بازی را به رقیب درون حزبی خود یعنی تدکروز جمهوری خواه واگذار کرد.

کروز توانست 28 درصد آراء انجمن‌های حزبی آیووا را در اولین ایالتی که برای انتخاب نامزدهای ریاست‌جمهوری به پای صندوق‌های رأی می‌رود، را کسب کند. در این میان دونالد ترامپ، با کسب 24 درصد آراء در مقام دوم ایستاد و مارکو روبیرو، نماینده مجلس نمایندگان، نیز توانست 23 درصد آراء را به خود اختصاص داده و در رده سوم قرار بگیرد. اما در این رای گیری سهم خانواده بوس تنها سه درصد از آرا بود. جب بوش، برادر و پسر رؤسای جمهور سابق آمریکا تنها سه درصد آراء را بدست آورد.

اما در زمین بازی دموکرات ها در ایالت آیووا هیلاری کلینتون با اختلافی ناچیز پیروز میدان شده است. او تنها با چند دهم درصد فاصله از دیگر کاندیدای دموکرات توانست به یک پیروزی سخت و نزدیک در اولین ایالت آمریکا که رأی‌گیری درون حزبی در آن انجام می‌شود، دست یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیلاری کلینتون توانست با کسب 49.85 درصد آراء پیشتاز رقابت در ایالت آیووا باشد. پس از وی برنی ساندرز با 49.62 درصد آراء قرار دارد و مارتین اُمالی نیز تنها به 0.6 درصد رأی‌ها دست یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها