کد خبر: 123499
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

پورمختار: شورای نگهبان تا شب انتخابات هم می تواند اشخاص را رد صلاحیت کند

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان و سایر مراجع نظارتی خواست برای جلوگیری از بداخلاقی‌ها در فضای انتخابات تخلفات انتخاباتی را رصد و با آن برخورد کنند.

پورمختار: شورای نگهبان تا شب انتخابات هم می تواند اشخاص را رد صلاحیت کند
کد خبر: 123499
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰

محمدعلی پورمختار با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی در عرصه سیاسی، اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم که تعدادی از کاندیداها بعضاً کاندیداهایی که خودشان مدعی هستند و درس اخلاق خوانده‌اند، اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی‌کنند. این امر می‌تواند برای مراجع تصمیم‌گیر مثل هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان ملاک باشد. آن هم در مورد کسی که بخواهد به هر قیمتی با زیر پا گذاشتن اصول اولیه اخلاق اسلامی که جزو احکام اسلامی است وارد عرصه رقابت انتخاباتی شود.
وی افزود: شکایت‌هایی برای ما می‌آورند که کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه‌های مختلف علیه نمایندگان فعلی دست به تخریب می‌زنند. این امر خلاف قانون و به دور از اخلاق است و حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. کاندیداهای حاضر در صحنه هم باید بیشتر توانمندی و برنامه‌های خود را ارائه دهند. متأسفانه شاهدیم عده‌ای به جای اینکه به معرفی برنامه‌های خود بپردازند علیه نماینده فعلی مجلس حرف می‌زنند و او را تخریب می‌کنند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس یادآور شد: البته مردم درک خوب و درستی دارند و موارد را خوب تشخیص می‌دهند ولی در عین حال ممکن است با شایعه‌پراکنی و کذب‌گویی اذهان مردم را نسبت به نماینده مشوش کنند. از این نظر معتقدم این مسائل باید توسط دستگاه‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت رصد شود و به شکایاتی که واصل می‌شود در دادگستری به طور ویژه رسیدگی شود.
پورمختار درباره عملکرد دستگاه‌های نظارتی در برخورد با تخلفات انتخاباتی نیز گفت: گزارشاتی ارسال می‌شود ولی تا امروز من موردی را ندیدم که دستگاه‌های نظارتی مثل مرجع قضایی بخواهند برخورد کنند یا هیأت‌های اجرایی و نظارت بخواهند با کاندیداها برخورد کنند. این وظیفه‌شان است که این کار انجام شود تا جلوی بداخلاقی‌ها گرفته شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان حتی این اختیار را دارد که تا شب انتخابات اشخاص را رد صلاحیت کند. وقتی اشخاص با این عملکرد و رفتارشان خودشان صلاحیت‌شان را زیر سوال می‌برند و عدم التزام‌شان را به احکام مقدس اسلام اثبات می‌کنند دلیلی برای ادامه کاندیداتوری و رقابت آنها وجود ندارد.
وی تأکید کرد: خواست من این است که شورای نگهبان و بخصوص هیأت‌های نظارت استانی ورود کنند، شرایط را رصد کنند و به گزارش‌ها توجه کنند و اگر مواردی بود آن را برای تصمیم‌گیری به شورای نگهبان ارجاع کنند.
منبع : ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها