کد خبر: 123631
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

روحانی جواب مخالفین برجام را داد

رئیس جمهور در مراسم بهره برداری همزمان از 138 طرح استانی گفت: با اتفاق افتادن برجام کار بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است / فکر نمی کنم کسی در کشور ما باشد از این که اقتصاد ما از حصر خارج شده ناراحت باشد

روحانی جواب مخالفین برجام را داد
کد خبر: 123631
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۲۳:۰۰:۰۰

حسن روحانی امروز در مراسم بهره برداری همزمان از 138 طرح استانی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، شرکت کرد. او در این مراسم سخنرانی هم داشت و در صحبت هایش در رابطه با لایحه بودجه و برنامه ششم صحبت کرد. روحانی همچنین راجع به پسابرجام و شرایط اقتصادی ایران در آینده نیز صحبت کرد.

گزیده ای از سخنان رئیس جمهور بدین شرح است :

*با اتفاق افتادن برجام کار بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است، اگر صدها و هزاران گوینده و نویسنده بخواهند درباره این کاری که در این 30 ماه انجام شد، سخن بگویند، سخن زیاد است، این که با 6 قدرت جهانی درمورد این پرونده پیچیده و سخت بین المللی حرف بزنیم، مذاکره کنیم و پای میز مذاکره بنشینیم، اولین بار در تاریخ ایران است.

*امروز برنامه هسته ای ما یک برنامه قانونی است و همه دنیا نیز قبول دارند در فناوری های نو دیگر نیز همینطور است و برنامه ما مشخص است. یک زمانی می خواستیم قطعه ای بخریم و نمی شد و ناچار بودیم سرمایه گذاری بزرگی کنیم تا قطعه را بسازیم.

* فکر نمی کنم کسی در کشور ما باشد از این که اقتصاد ما از حصر خارج شده ناراحت باشد، کسی در مملکت ما باشد از این که غل و زنجیر در پای اقتصاد بوده و ما توانستیم آن را برداریم ناراحت شود.

*بعد و قبل از انقلاب هر چه می خواهید تاریخ ایران را ورق بزنید این توافق اولین بار در تاریخ ایران است که ما در یک توافق بین المللی با قدرت های بزرگ قرار می گیریم.

*از زمان تقدیم لایحه بودجه 1395 کل کشور به مجلس تا عید نوروز، 64 روز زمان است بنابراین به اندازه کافی وقت در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

*من و آقای نوبخت قبل از این که دولتی باشیم، مجلسی هستیم وساز و کار را برای این که کمیسیون های تخصصی مجلس کار کنند، پیشنهادها ارایه و لایحه بودجه تقدیم هیات رییسه شود، می دانیم.

*نمایندگان این روزها سرشان شلوغ است، «لیله القدر خیر من الف شهر» بعد ازاین که از انتخابات بازمی گردند، فرصت هست تا لایحه بودجه تصویب شود تا آخر سال کارها طبق معمول انجام شود.

*شبی که برجام اجرایی شد ما صبح آن روز هم لایحه برنامه پنج ساله ششم و هم لایحه بودجه سال آینده را بدون تاخیر حتی یک روز تقدیم مجلس کردیم، از این رو امسال هم ما می توانیم با صدای بلند بگوییم که حتی یک روز در ارائه لایه بودجه سال 95و همچنین لایحه مقررات ضروری برای اجرای برنامه مدون دولت برای برنامه ششم تاخیری نداشتیم.

*موفقیت ما آنچنان است که یک کشور در دنیا نتوانسته و نخواهد توانست که بگوید ایران در این معامله ضرر کرده است.

*آنهایی که مخالف و ضد ما هستند و ضد این توافق هستند، آنهایی که در آمریکا ضد این توافق هستند، رژیم نامشروعی مانند اسراییل که مخالف این توافق است ،برخی از کشورهای منطقه که نگران و ناراحت از این توافق هستند، آن ها وقتی حرف می زنند جوری حرف می زنند که ایران سر آن ها کلاه گذاشته است، آنان هم می گویند 6 قدرت بزرگ ضرر کرده اند.

* همه روابط ما با جهان بر مبنای برد- برد خواهد بود اگر با همسایگان کار می کنیم نمی خواهیم کلاه سر کسی بگذاریم آن زمان که کسی می گفت می خواهم کلاه سر کسی بگذارم گذشت، اگر هم کسی موفق شود کلاه سر طرف بگذارد، آن معامله به هم می خورد، بعد از یکسال یا دو سال فرصت پیدا می کنند که آن را به هم بزنند.

*فکر نمی کنم، کسی باشد از این که آنچه ما با دنیا در تبادل پولی، مالی و کالایی با قیمت ارزان تر هستیم تا بتوانیم در خدمت مردم قرار دهیم ناراحت باشد، فکر نمی کنم کسی از این که بانک های ما بتوانند فعال باشند، ناراحت باشد، کسی از این که بتوانیم حق خودمان را استیفا کنیم، نفتی را که می خواهیم بفروشیم ناراحت نیست، کسی از این که چیزی که نیاز داریم را بخواهیم بخریم ناراحت نیست.

*بعد از برجام در ستاد اقتصادی برای اولویت های پسابرجام برنامه ریزی می کنیم.

*تا پایان سال کاملا مشخص می کنیم که اولویت های ما برای سال 95 و 96 چیست و این چارچوب را آقای دکتر نوبخت می آورند و با مشاورین و کارشناسانشان در این سازمان برنامه ریزی می کنند برای اینکه آن ها را بتوانیم دقیق تر اجرایی و عملیاتی کنیم.

*بنای ما این است که اقتصاد ما به دست مردم باشد و به مردم واگذار شود.

* یک اشتیاق عمومی در دنیا برای کار با ایران وجود دارد، ایرانی که تقریبا حدود 10 سال نتوانسته از همه فرصت هایش به خوبی استفاده کند، از برخی فرصت ها استفاده کرده و از برخی فرصت ها نتوانسته استفاده کند و امروز این فرصت ایجاد شده و فضا برای فعالیت باز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها