کد خبر: 123701
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

صبحانه خبری

همکاری هسته ای ایران و فرانسه/ انصراف کاندیدای شیراز خبرگان رهبری/ معافیت سربازی فرزندان شهدای منا

صبحانه خبری اعتماد آنلاین به بررسی اخبار شب گذشته تا صبح امروز رسانه های مختلف می پردازد. از انصراف یک کاندیدای خبرگان رهبری و کاهش کاهش سنوات غیبت برای جریمه سربازی گرفته تا اخبار بین المللی همچون برگزاری دادگاه محمد مرسی و فراهم شدن همکاری با فرانسوی ها برای فعالیت های هسته ای...

همکاری هسته ای ایران و فرانسه/ انصراف کاندیدای شیراز خبرگان رهبری/ معافیت سربازی فرزندان شهدای منا
کد خبر: 123701
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰

آیت الله حائزی شیرازی از انتخابات انصراف داد
آیت الله محی الدین حائری شیرازی که از حوزه انتخابیه استان تهران نامزد نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود، 23 بهمن ماه با انتشار پیامی از نامزدی در این انتخابات انصراف داد.
در این پیام آمده است: همانطور که قبلا وعده کرده بودم در کنار استخوان داران انقلاب و اسلام بایستم و در متابعت امام جماعت نظام و همراهی با او نه یک لحظه جلوتر و نه یک لحظه عقب تر مأموم بمانم، به همه توصیه می کنم نظام، یک نماز جماعت و نماز جماعت، فقط یک امام دارد. انصراف اینجانب برای حفظ دین و احتراز از تقابل با استخوان داران اسلامیت و انقلابیت نظام است.
وی در ادامه این گفت و گو درباره عملکرد دولت یازدهم و مذاکرات هسته ای نیز تاکید کرد: داغ اجماع را به دل آمریکا انداختند و ما می فهمیم، عوام نمی فهمند، خواص می فهمند که این ها یک ضربه کلی به آمریکا و اهدافش زدند و داغ اجماع را به دل این ها انداختند. ما که می فهمیم ممکن است نتوانیم برای مردم بیان کنیم اما نامردی نیز نمی کنیم و نمی گوییم این ها خیانت کردند ما حرف رهبری را در اینکه این ها خیانت نکردند تایید می کنیم.
فرزندان شهدای منا از سربازی معاف شدند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همه فرزندان شهدای منا می‌توانند از سهمیه کنکور، مدارس و دبیرستان‌های شاهد، خدمات بیمه بنیاد شهید و همچنین معافیت از سربازی بهره‌مند شوند.
به گزارش ایسنا، سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) از افزایش ظرفیت اعزام زائران به عتبات در نوروز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و هیات ایرانی که به عراق رفت، قرار بر این شد که ظرفیت اعزام زائران در نوروز برای سفر به عتبات، صددرصد افزایش یابد؛ به طوری که در نوروز ۹۵، ۱۲۵ هزار زائر در قالب ۱۵۰ گروه به عتبات اعزام خواهند شد.
هادی خامنه ای: ما پیروز می شویم

سیدهادی خامنه‌ای می‌گوید پیروزی الزاما در این خلاصه نمی‌شود که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان در مجلس باشند و رای بیاورند، به نظر من پیروزی این است که ما بتوانیم خود را به مردم خوب بشناسانیم و به آنها بگوییم که در کشور چه می‌گذرد.

این نماینده مجلس ششم همچنین معتقد است مواضع همه اصلاح‌طلبان با هم یکی نیست پس قطعا شخصی مثل علی مطهری در لیست اصلاح‌طلبان جا دارد.

خامنه‌ای با اشاره به رد صلاحیت‌ کاندیداهای اصلاح‌طلب تصریح کرد: پس از این ماجرا، ناامیدی امری طبیعی است چرا که وقتی یک عده‌ برای برنامه‌ای از چند سال قبل خود را آماده می‌کنند و ناگهان مانعی این وسط جلوی همه کارهایشان را می‌گیرد طبیعتا انسان دچار ناامیدی می‌شود.
وی ادامه داد: در هر حال من معتقدم که ما پیروز می‌شویم و پیروزی الزاما در این خلاصه نمی‌شود که تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان در مجلس باشند و رای بیاورند، به نظر من پیروزی این است که ما بتوانیم خود را به مردم خوب بشناسانیم و به آنها بگوییم که در کشور چه می‌گذرد. همین که با آنها بتوانیم این زمینه را خوب به بحث بگذاریم در عمل اتفاق مهمی است.

محاکمه محمد مرسی به سه شنبه موکول شد
دادگاه مصر محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق این کشور در پرونده جاسوسی برای قطر را به روز سه شنبه موکول کرد.
دادگاه جنایی قاهره روز شنبه محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر و ۱۰ نفر دیگر از اعضای گروه اخوان المسلمین را در خصوص پرونده موسوم به «جاسوسی برای قطر» به روز سه شنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) موکول کرد.
کاهش سنوات غیبت برای جریمه سربازی در سال 95 منتفی شد
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که بحث کاهش سنوات غیبت سربازی برای بهره‌مندی از جریمه ریالی به 5 سال، منتفی است.
به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی درباره سرانجام اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده و خبرهای ضد و نقیضی که در این‌ باره منتشر می‌شود، گفت: آنچه که مسلم است در سال 95 مدت سنوات غیبت برای بهره‌مندی از جریمه ریالی به 5 سال نخواهد رسید و این مساله کاملا منتفی است.
وی با تاکید بر اینکه افراد جدیدی در شمول طرح جریمه مشمولان غایب نخواهند بود، گفت: ممکن است همین طرح فعلی در سال 95 نیز استمرار داشته باشد یعنی کسانی که تا پایان سال 94، 8 سال غیبت یا به عبارتی تا پایان سال 95 ،‌9 سال غیبت از سربازی داشته باشند، بتوانند با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند.
کمالی ادامه داد: آن دسته از کسانی که در سال‌های 93 و 94 برای بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی ثبت نام کرده و واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند باید نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام کنند و منتظر تسهیلات بیشتر نباشند چرا که اساسا ستاد کل چنین تصمیمی ندارد.
روابط عمومی صداوسیما خطاب به حسام الدین آشنا:دولت پول بدهد تا ما رسانه ملی را اداره کنیم
درپی درخواست نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا وسیما برای تشکیل نشست، این رسانه توضیحاتی را ارائه داد.
روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد: در پی سخنان نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا وسیما که خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده این شورا برای بررسی به زعم ایشان مسائل پیش آمده در روزهای اخیر شده بود، رسانه ملی ذکر توضیحاتی را ضروری می‌داند:
1. باید گفت، موضوع مهمی که این شورا قول بررسی آن را در ارتباط با رسانه‌ ملی داده بود، این است که صدا و سیما یک دستگاه فرهنگی است که بودجه‌اش باید توسط دولت تأمین شود و نه از طریق درآمدهای بازرگانی، و سازمان در انتظار اقدامات مؤثر شورا در این خصوص است و نه موضوعاتی که سایر دستگاه‌ها باید پاسخگوی آن باشند.
2. در بودجه پیشنهادی دولت به سازمان صداوسیما برای سال 95، تنها یک درصد رشد در نظر گرفته شده است و دولت حتی در بودجه جاری این سازمان نیز به نسبت افزایش حقوق و دستمزد کارکنان سازمان، افزایشی را قائل نشده است، این در حالی است که رشد قابل توجهی برای بودجه سایر دستگاه‌های دولتی فرهنگی در نظر گرفته شده است.
3. باید به این استدلال ریاست محترم جمهوری نیز اشاره کنیم که ایشان در جلسات مختلف تأکید کرده‌اند، صداوسیما باید از طریق کسب درآمد، به اداره خود بپردازد. به همین دلیل نیز در دور جدید فعالیت‌های سازمان و به‌منظور افزایش درآمدها، رسانه ملی اقدام به برگزاری مزایده آگهی‌های بازرگانی کرد که متاسفانه گروه برنده مزایده با کار‌شکنی‌های مختلفی روبرو شده است و حتی برخی مقامات دولتی از رؤسای بانک‌ها خواسته‌اند در این مزایده با صدا وسیما همکاری نکنند.
صالحی: مقدمات همکاری هسته ای با فرانسه فراهم شده است
رئیس‌ سازمان انرژی اتمی می‌گوید: "کشورهای زیادی [برای همکاری هسته‌ای] اعلام آمادگی کردند. در حال حاضر در لیست کشورهایی چون کره جنوبی، ژاپن، چین هستند البته با فرانسه صحبت‌هایی شده است همچنین در زمینه‌های علمی ایتالیا و آلمان اعلام آمادگی کردند."
"علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در پاسخ به این سوال که وضعیت راکتور اراک در حال حاضر چگونه است گفت: "حال راکتور اراک بسیار خوب است."
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان خاطر نشان کرد: در فرانسه نیز مجموعه بزرگی به نام ایتر وجود دارد که مقدمات همکاری انجام شده است اما فعلا قصد اعلام جزئیات را نداریم.
توصیه آیت الله جنتی برای آشنا کردن آمریکایی ها با اهل بیت
دبیر شورای نگهبان در دیدار لوییس فراخان فعال مدنی و رهبر جنبش امت اسلام و هیئت همراه با ابراز خرسندی از حضور وی در ایران گفت: توصیه من به شما این است که برادران و خواهران ما در آمریکا را با حسین (ع) و اهل بیت حسین (ع)، عاشورا و مکتب عاشورا آشنا کنید.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی افزود: عمر قدرت و فرهنگ آمریکا رو به پایان است و ما باید منتظر باشیم همانطور که قرآن درباره مهدی (عج) فرموده حکومت زمین را به دست صالحان بسپارد. اسلام به ما امید می‌دهد که آینده از آن مسلمانان و صالحان است.
جنتی اظهار کرد: البته ما باید صبر پیشه کنیم چون شکست قدرتمندان ستمکار، زمانی نسبتا طولانی را می‌طلبد.
بازار شب عید خودرو در رکود مطلق

این روزها بازار شب عید خودرو در حالی با کسادی همراه است که خودروسازان برای فرار از این رکود، هر روز بیشتر از روز قبل به قسطی‌فروشی روی می‌آورند و در این میان، قیمت خودروها نیز روندی نزولی را در پیش گرفته است.
به گزارش فارس، هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز از اواسط بهمن تا اواخر اسفندماه بازار خودرو با رونق فروش همراه می‌شد، این در حالی است که امسال نمایشگاه‌داران خودرو، بازار بی‌رمقی را برای شب عید آغاز کرده‌اند و خرید و فروش در این بازار همچنان راکد است.
در این وضعیت، خودروسازان برای فرار از رکود هر روز شرایط سهل‌تری را نسبت به روز قبل در فروش محصولات خود اعمال می‌کنند و به مناسبت‌های مختلف، فروش اقساطی و مدت‌دار خودرو می‌گذارند که فروش ویژه دهه فجر نیز از جمله این موارد است.
کشتی‌ بدون سرنشین ارتش آمریکا به آب انداخته می‌شوند
ارتش آمریکا اعلام کرده است که اولین کشتی‌ بدون سرنشین خود را که به «شکارچی روح» مشهور شده‌ از 18 فروردین سال آینده عملیاتی می‌کند. وظیفه اصلی این کشتی‌های خودکار ردیابی زیردریایی‌هاست.
یکی از مهمترین مشخصه زیردریایی‌ها توانایی آنها در حرکت به صورت پنهان است و به همین خاطر رهگیری و ردیابی زیردریایی‌های دشمن یکی از دغدغه‌های مهم نیروهای دریایی کشورهای مختلف است. اولین کشتی از این ناوگان با طول 40 متر قرار است از 18 فروردین ماموریت خود را آغاز کنند و دوره گشت‌زنی آنها سه ماهه در نظر گرفته شده است.
علوی: حضور پرشور مردم توطئه ها را از بین می برد
وزیر اطلاعات گفت: مسئولیت‌ها ابزاری‌ است برای خدمت به مردم و وسیله‌ای برای امتحان افراد و همچنین حضور پرشور مردم در 7 اسفند پای صندوق‌های رأی از بین برنده توطئه‌ها خواهد بود.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود علوی در جمع مردم شهر قدس در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مسئولیت وسیله‌ای برای خدمت کردن به مردم بوده و در جمهوری اسلامی این مهم برای سر و سامان دادن و پیاده کردن احکام و تأمین امنیت جامعه است.
وی افزود: در هفته‌های آینده شاهد به ثبت رساندن حماسه‌ای دیگر خواهیم بود و هرلحظه که می‌گذرد مردم محکم‌تر و استوارتر برای این حضور آماده می‌شوند و در 7 اسفند شاهد ایجاد حماسه‌ای دیگر توسط مردم ولایتمدار خواهیم بود و همه در تلاش هستیم تا سخن رهبری را در مقام عمل بیاوریم و همه باید پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.
علوی گفت: هرچه حضور پرشورتر باشد پیامی که مخابره می‌شود محکم‌تر خواهد بود و این حضور پرشور توطئه‌ها را از بین می‌برد.
داعش سلاح شیمیایی در اختیار دارد
رئیس سازمان امنیت ملی ایالات متحده از قصد داعش برای حمله به آمریکا با استفاده از تسلیحات شیمیایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، "جیمز کلپر"، رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا، در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن اعلام این مطلب که داعش، سلاح شیمیایی در اختیار دارد، از احتمال استفاده چنین تسلیحاتی توسط این گروه تروریستی خبر داد. او همچنین از احتمال حمله داعش به ایالات متحده و استفاده آنها از سلاح شیمیایی در این حمله خبر داد.
"کلپر" گفت: ظاهرا داعش بارها از تسلیحات شیمیایی در جنگ برای ایجاد خلافت خود خوانده اش در سوریه و عراق استفاده کرده است.
او در ادامه سخنانش به حمله احتمالی داعش به ایالات متحده گفت: کاملا واضح است که داعش باز هم قصد به کار بردن تسلیحات شیمیایی را دارد. این نگرانی برای ما وجود دارد که طبق شواهد موجود، آنها در صدد استفاده از این تسلیحات شیمیایی برای حمله به ما هستند".
لیست خبرگان جامعه روحانیت مبارز تا آخر هفته نهایی می شود
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از نهایی شدن لیست خبرگان این تشکل تا آخر هفته خبر داد.
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با فارس تصریح کرد: هنوز مراحلی از تکمیل لیست خبرگان تهران جامعه روحانیت باقی مانده است.
شجریان ممنوع الکار نیست
مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما گفت که محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی ایران، در این سازمان ممنوع‌الکار نیست.
به گزارش ایران، محمدباقر معلم گفت: گاهی هنرمندی، به گفته او، «خودش خطش را از ملت و نظام» جدا می‌کند و این به معنای ممنوع‌الکار بودن او نیست.
معلم در عین حال گفت که عدم رضایت محمدرضا شجریان، دلیل عدم پخش آثار او از صدا و سیما است.

اشتری: ناجا در انتخابات بی‌طرف است
فرمانده نیروی انتظامی از استقرار 250 هزار تن از ماموران پلیس برای تامین امنیت صندوق‌ها در حوزه‌های اخذ رای خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش جانشینان روسای پلیس استان‌ها با بیان اینکه ناجا در قبل، حین و بعد از انتخابات وظایفی برعهده دارد، گفت: ما در اجرای وظایف خود با مشارکت دستگاه‌های نظامی و امنیتی عمل خواهیم کرد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در روز انتخابات 250 هزار نفر از ماموران پلیس برای تامین امنیت صندوق‌ها در شعب اخذ رای مستقر خواهند شد، گفت: بیرون از حوزه‌های اخذ رای نیز از مرز تا مراکز شهر نیروهای ما در آماده‌باش خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه حضور پلیس در انتخابات طبق دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح و تدابیر رهبری است، افزود: هیچ دخالتی در انتخابات نداشته‌ایم و ناجا بی‌طرفی خود در انتخابات را حفظ می‌کند و تاکنون هیچ گزارش تخلفی نیز در این مورد به دست ما نرسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها