کد خبر: 123704
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا عارف در آستانه انتشار اسامی نامزدان اصلاح طلب اعلام کرد

اصول اصلاح طلبانه لیست تهران

محمدرضا عارف امروز در گفت و گو با روزنامه اعتماد گفته است اگر بتوانیم ٧٠ درصد مشارکت جلب کنیم اکثریت لیست ما در دور اول رای می‌آورند. عارف تاکید کرده است که فضایی هم که در کل کشور و به ویژه تهران شاهدیم این را تایید می‌کند.

اصول اصلاح طلبانه لیست تهران
کد خبر: 123704
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتماد آنلاین / می گوید که یک سال و نیم قبل ائتلاف نسبی را پیشنهاد داده است و گفته که ٣٠ نفر در کل کشور مشترک داشته باشیم که این لولای وصل دو جناح در اداره مجلس باشد اما دوستان استقبال نکردند و برخورد سردی داشتند، پس از آن ما هم گفتیم لیست‌مان اصلاح‌طلبانه خواهد بود و موضوع ائتلاف را کنار گذاشتیم.
محمدرضا عارف امروز در گفت و گو با روزنامه اعتماد گفته است اگر بتوانیم ٧٠ درصد مشارکت جلب کنیم اکثریت لیست ما در دور اول رای می‌آورند. عارف تاکید کرده است که فضایی هم که در کل کشور و به ویژه تهران شاهدیم این را تایید می‌کند.
راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم همان نقشه راه آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٢ است؛ «اتحاد و اجماع». همین بود که بازیگران سیاسی اصلاح‌طلب اقدام به تشکیل شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی و واگذاری فرآیند انتخاب کاندیدا در استان‌ها کردند. اگرچه ردصلاحیت ٩٩ درصدی کاندیداهای اصلاحات راه سختی را برای موفقیت رفرمیست‌های سیاسی ایران ایجاد کرد اما این دلیلی نشد تا اصلاح‌طلبان بازی انتخابات را رها کنند. آنها در عصر عسرتی که از سر گذرانده‌اند امروز بهتر از هر زمان دیگری می‌دانند که سیاست، علم تبدیل ناممکن‌ها به ممکن‌هاست. بر همین اساس بود که جدای از بررسی رزومه کاندیداهای گمنام و بر حسب ضرورت میدان انتخابات اقدام به ائتلاف انتخاباتی با حزب اعتدال و توسعه (حامیان حسن روحانی) کردند. محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان و امید شماره یک اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس عصر روز گذشته در گفت‌وگو با «اعتماد» از آخرین جزییات لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدال و توسعه خبر داد. به گفته محمدرضا عارف این لیست انتخاباتی در صورت مشارکت ٧٠ درصدی مردم تهران به موفقیت کامل خواهد رسید. به اعتقاد عارف اگرمشارکت پایین باشد اصولگرایان دوباره مجلس را می‌گیرند و این را مقدمه‌ای برای یک دوره‌ای شدن دولت روحانی می‌داند. عارف همچنین در این گفت‌وگو خبر احتمال ائتلاف با اصولگرایان را رد کرد و گفت: «با اصولگرایان به هیچ عنوان ائتلاف نمی‌کنیم.»
عارف که این روزها رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان است در این گفت و گو بارها تاکید کرده است که لیست اصلاحات برای انتخابات اصلاح طلبی است. او این نکته را در مقابل گمانه زنی ها برای حضور علی لاریجانی در ائتلاف اصلاحات بیان می کند. عارف در گفت و گو بحث در این رابطه را به همین جا ختم نمی کند و می گوید که اگر با حامیان دولت ائتلاف کنیم فقط با حزب اعتدال و توسعه مذاکره می‌کنیم و البته باز هم تاکید می کند که در لیست اصلاحات اصولگرایان نخواهند بود بلکه نمایندگان اعتدال و توسعه خواهند بود. در بخش دیگر گفت و گو محمد رضا عارف که جزو کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 بود و بعد به نفع حسن روحانی انصراف داد، می گوید که موضع اصلاح طلبان حمایت از برجام است. او حتی این موضوع را بیان می کند که اصلاح طلبان می خواهند مجلسی روی کار بیاید که به دولت کمک کند تا برجام به بهترین نحو اجرا شود و دستاوردهایی که برجام در بخش‌های مختلف خواهد داشت حداکثر استفاده بشود.
گفت و گوی روزنامه اعتماد با رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات مفصل و خواندنی است.
در بخشی از گفت و گو خبرنگار با عارف این بحث را مطرح می کند که در جریان اصولگرایی خیلی از گروه‌ها که امروز در لیست آنها هم حضور پررنگی دارند آرزوی مرگ اصلاحات را داشتند، و به محمدرضا عارف می گوید که اکنون تعریفش از معتدل چیست،
او در پاسخ می گوید که «ما برای هیچ‌کس آرزوی مرگ نداریم. گفتمان اصلاحات با شعار زنده‌باد سازگاری دارد نه مرگ. نگاه ما ایجابی است و می‌دانیم گفتمان اصلاحات می‌تواند راه پیشرفت دولت و توسعه کشور را هموار کند و در عین حال هزینه‌های جریانات تند و مواضع دو سال اخیرشان که موانع جدی برای دولت ایجاد کردند را دیدیم.» در این گفت و گو عارف با بیان اینکه امیدواریم لیست اصلاح طلبان مورد حمایت بزرگان اصلاحات قرار گیرد، کنایه ای هم به ممنوع التصویری رئیس جمهور دوران اصلاحات و دیگر چهره های مطرح اصلاحات که امکان بردن نام و انتشار تصویری از آنها نیست می زند و می گوید عکس حامیان لیست را هم که به دلایلی که می‌دانید نمی‌توانیم چاپ کنیم.

*4 اصل اصلاحات از نگاه محمد رضا عارف:
1.عدم ائتلاف با اصولگرایان
2.هدف اصلاحات مشارکت 70 درصدی مردم است
3.ائتلاف صدردرصدی با حامیان دولت
4.حمایت از دولت یازدهم

مشروح این گفت وگو را اینجا بخوانید
http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=37510

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها