کد خبر: 123845
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

غلامحسین کرباسچی:

اصلاحات تغییر تدریجی است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر اصلاح‌طلب هستیم، باید به دنبال یک مقاومت جدی و پایدار باشیم. حتی اگر تمام نیروهای ما را ردصلاحیت کنند، باز هم باید به دنبال انتخابات برویم، زیرا نفس انتخابات، جهت‌گیری یک ملت را نشان می‌دهد.

اصلاحات تغییر تدریجی است
کد خبر: 123845
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی عصر امروز در گردهمایی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت خراسان رضوی در مشهد گفت: اگر بخواهیم از ثمرات برجام استفاده کنیم، راهی جز تشکیل مجلسی هم‌مسیر با دولت نداریم و به غیر از این نمی‌توانیم به ثمرات برجام، امیدوار باشیم.

در ادامه گزیده ای از صحبت های دبیرکل حزب کارگزاران در این مراسم می آید:

*طی این 37 سال، همواره دو جریان برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات تلاش کرده‌اند،نخستین جریان، جریان خارجی است که مخالفان نظام تلاش می‌کنند تا مردم را از انتخابات دلسرد کرده و نظام جمهوری اسلامی را یک چهره غیرمنطقی و غیرمردمی نشان دهند. و در داخل هم جریانی وجود دارد که اصلا به انتخابات اعتقادی ندارد و معتقد است که ما به رأی مردم نیازی نداریم و روش این جریان در مقابل و مخالف رهنمودهای امام راحل(ره) و تأکیدات رهبری است.
جریان دیگری نیز وجود دارد که بر اساس تحلیل‌های افراطی و بر اثر هر اختلافی که به وجود بیاید، تلاش می‌کنند تا اهداف خود را پیش برده و مردم را از انتخابات ناامید کنند، اما نباید دلسرد شویم، زیرا رفتار این گروه نمونه‌ دیگری از رفتار جریان‌هایی است که می‌خواهند نظام را منهای آرای مردم، تفسیر کنند.

*اصلاحات یک انفجار ناگهانی نیست و نمی‌توان آن را انقلاب، کودتا و یا براندازی نامید، بلکه اصلاحات تغییرات تدریجی است که باید مداوم و بدون ناامیدی انجام شود.

* اگر اصلاح‌طلب هستیم، باید به دنبال یک مقاومت جدی و پایدار باشیم. حتی اگر تمام نیروهای ما را ردصلاحیت کنند، باز هم باید به دنبال انتخابات برویم، زیرا نفس انتخابات، جهت‌گیری یک ملت را نشان می‌دهد.

*اگر در انتخابات، هیچ اصلاح‌طلب و یا معتدلی تأیید صلاحیت نشد، اما مردم آن جامعه اصلاحات و اعتدال را انتخاب کردند، نشانه گرایش جامعه به اعتدال و دوری از افراط است که موضوع کم‌اهمیتی نیست.

*مردم از افراطی‌ها گریزانند و با اصلاح‌طلبان سازگاری بیشتری دارند که این یک پیام مهم دارد.

*ما نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل زیادی در جامعه داریم و معتقدیم اکثریت مردم نیز همین‌گونه هستند و نباید به دنبال این باشیم که چهره‌های ثابتی به مجلس بروند.

*مجلس زمانی می‌تواند توانمند و قوی باشد که اکثریت آنها از یک تراز و انسجام فکری برخوردار باشند، زیرا کار مجلس، یک کار جمعی و فکری است.

*ما نیازمند رسیدن به یک انسجام سیاسی هستیم که در این دوره باید خود را نشان دهد و اگر این انسجام رقم بخورد و اکثریت مناسبی از نمایندگان را به مجلس بفرستد، حاوی پیامی مهم برای کل جامعه است.

*اگر بخواهیم از ثمرات موفقیت بزرگ برجام استفاده کنیم، راهی نداریم جز اینکه مجلسی همراه و همگام با دولت داشته باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها