وزرای دفاع ایران و روسیه بر توسعه روابط دفاعی-امنیتی تأکید کردند

در مذاکرات وزیران دفاع ایران و روسیه بر گسترش همه جانبه روابط دفاعی و امنیتی و تشدید مبارزه با تروریسم تاکید شد.

وزرای دفاع ایران و روسیه بر توسعه روابط دفاعی-امنیتی تأکید کردند
کد خبر: 123881
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۷ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- در دیدار وزیران دفاع ایران و روسیه که پس از مراسم استقبال رسمی ارتشبد سرگئی شویگو از سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت دفاع روسیه انجام شد؛، دو طرف با بررسی آخرین تحولات منطقه، درباره نحوه گسترش همه جانبه روابط دفاعی و امنیتی و همکاری میان دو کشور، مسایل منطقه‌ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سردار دهقان در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به مسکو و دیدار با همتای روس خود اراده ایران را برای توسعه همکاری‌ها قطعی دانست و روند اجرایی توافقات را مثبت و رو به پیشرفت توصیف کرد.

وزیر دفاع کشورمان دیدار مهم و تاریخی رییس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب را نقطه عطف و فصل نوین در روابط میان دو کشور ارزیابی و تصریح کرد: هر چه از زمان همکاری راهبردی تهران مسکو می‌گذرد بر صحت و درستی مسیر و تصمیمات رهبران دو کشور بیشتر واقف می‌شویم.

وی افزود: امروز آثار این همکاری‌ها در سرعت گرفتن روند فروپاشی تروریسم و اضمحلال گروههای تکفیری تروریستی را به خوبی شاهد هستیم.

در این دیدار ارتشبد شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز با استقبال و خرسندی از سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به روسیه گفت: مناسبات ما در سطحی بالا است و آماده توسعه همکاری‌ها و کمک به حل و فصل سیاسی مسایل، مشکلات و بحران‌های منطقه‌ای هستیم.

وی دیدار سردار دهقان با رییس جمهور روسیه را بسیار مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: ما خواهان روابط بلند مدت و راهبردی با تهران هستیم.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: دو کشور امروز با خطرات و چالش‌های مشترکی روبرو هستند که باید مشترکا با آن‌ها مقابله کنند و اینگونه ملاقات‌ها و رایزنی‌ها می‌تواند بسیار تعیین کننده و موثر باشد.

ارتشبد شویگو گفت: امیدوارم سفر شما به تحکیم دوستی و تعمیق هر چه بیشتر روابط کمک کند و فصل جدیدی از روابط دفاعی میان دو کشور را رقم بزند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها