کد خبر: 125223
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

اصولگرایان مجلس همچنان بدنبال برگزاری جلسه ای با رییس

لاریجانی در دسترس نیست!

گمانه زنی ها در خصوص ریاست مجلس دهم همچنان ادامه دارد و صف بندی‌های سیاسی برای رسیدن به ریاست مجلس شکل گرفته است. ریاستی که تاکنون دو کاندیدای احتمالی دارد یکی علی لاریجانی که ریاست مجلس هشتم و نهم را بر عهده داشته است و دیگری محمدرضا عارف که رای اول منتخبین تهران در مجلس دهم است.

لاریجانی در دسترس نیست!
کد خبر: 125223
|
۱۳۹۵/۰۱/۲۹ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتماد آنلاین- حالا اصولگرایان هم بیکار ننشسته است و در تکاپوی یافتن گزینه مورد نظر برای کسب کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی هستند. همان اصولگرایانی که در جریان بستن لیست های انتخاباتی در مرحله اول طیف لاریجانی را کنار گذاشتند و ترجیح دادند بیشترین سهم ائتلاف تهران را به اعضای جبهه پایداری بدهند. حالا با تعیین تکلیف نسبی بخشی از کرسی های خانه ملت این جریان بدنبال رایزنی با علی لاریجانی هستند.

  • فراکسیون فراگیری با حضور همه سلایق اصولگرا و مستقل در مجلس دهم

در همین راستا منتخبان اصولگرا و مستقل، جلسات منظمی با لاریجانی برگزار کرده اند که جمع بندی این جلسات بر تشکیل فراکسیون فراگیر اصولگرایان در مجلس دهم است. این جلسات از اسفندماه آغاز شده است و منتخبان اصولگرا و مستقلان مجلس دهم در آنها حضور دارند، جلساتی که بیشتر در آن لاریجانی به طرح دیدگاه ها و نظراتش در خصوص مسائل کشور و برنامه‌ها برای مجلس آینده پرداخته است .

در این دیدارها پیرامون نحوه اداره مجلس، ترکیب فراکسیون‌ها و همچنین هیئت‌ ر ئیسه پارلمان آینده بحث و تبادل‌نظر شده است. جمع بندی دیدارهای انجام شده منتخبان اصولگرا با رئیس مجلس و شخص لاریجانی این است که فراکسیون فراگیری با حضور همه سلایق اصولگرا و حتی مستقل در مجلس دهم تشکیل شود. فراکسیونی که در آن نمایندگانی که تمایل ندارند در فراکسیون اصلاح‌طلبان حاضر شوند می‌توانند در این فراکسیون فعالیت کنند. از مجموع 221 منتخب مجلس دهم تاکنون 200 نفر از آنها با رئیس مجلس در قالب دیدارهای نوروزی ملاقات داشته‌اند.

  • موکول شدن دیدار لاریجانی با شورای موقت اصولگرایی به زمانی نامشخص

علی لاریجانی در حالی با منتخبان مجلس دهم بصورت مرتب و مستمر دیدار دارد که علی رغم تلاش های کمیته 7 نفره اصولگریان تاکنون جلسه ای با این کمیته نداشته است. به نظر می رسد با توجه به اتفاقاتی که در جریان مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی میان طیف اصولگرا و علی لاریجانی پیش آمد، همچنان دلخوری رئیس مجلس باقی است و همین امر موجب به تعویق افتادن دیدار با شورای موقت اصولگرایی شده است؛ جلسه ای که هنوز هم زمان آن مشخص نیست.

آنچه مسلم است اینکه رایزنی ها از سوی دو کاندیدای احتمالی ریاست مجلس برای سکانداری بهارستان ادامه دارد و حال باید نشست و دید که چه کسی عهده دار ریاست مجلس دهم می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها