کد خبر: 125291
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ظریف: ایران رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نمی شناسد

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ایران رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نمی شناسد گفت: آمریکا می داند هر اقدامی در رابطه با اموال ایران انجام بدهد در آینده این کشور را در مقام پاسخ گویی قرار خواهد داد و باید این اموال را به ایران برگرداند.

ظریف: ایران رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نمی شناسد
کد خبر: 125291
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز پنجشنبه در نشست موضوعی مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون دستیابی به اهداف توسعه پایدار اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران مصمم به اجرای کامل و موثر دستور 2030 توسعه پایدار است.

ظریف اضافه کرد که دولت ایران برغم چالش ها و موانع بسیار از جمله محدودیت ها و تحریم های غیر منصفانه روندی انتقالی را برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسعه پایدار آغاز کرده و رویکردی استراتژیک را در این زمینه در پیش گرفته است.

وی افزود که در راستای سیاست های ملی جمهوری اسلامی ایران ،اولویت هایی را برای برخورد با موضوعات عمده ای همچون ریشه کن کردن فقر ، مدیریت پایدار آب ها و سیستم تخلیه فاضلاب ها ، منابع انرژی تجدید پذیر، مسکن ،مبارزه با کویر زدایی وجنگل زدایی، بوجهی که هیچ فرد یا قشری از جامعه به فراموشی سپرده نشود، تعیین کرده است.

وزیر خارجه کشورمان بر این نکته نیز تاکید کرد که اجرای دستور 2030 مستلزم حمایت و همبستگی موثر تری از سوی جامعه جهانی است و سازمان ملل باید در این رابطه نقش حساس هماهنگ کننده را به منظور تقویبت همکاری های بین المللی در جهت توسعه پایدار به عهده بگیرد.

ظریف با اشاره به این که چالش ها و فرصت های مشترکی در تلاش های جمعی منطقه خاورمیانه برای دستیابی به صلح و ثبات وتوسعه وجود دارد افزود که جمهوری اسلامی ایران در همین بستر به تلاش برای تقویت همکاری های خود با کشور های منطقه ای و فرا منطقه ای و با هدف ایجاد چهارچوبی موثر برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در این منطقه ادامه خواهدداد.

ظریف در پایان تاکید کرد که در این راستا مهمترین اولویت تلاش های مشترک جهانی باید مقابله با افراط گرایی و خشونت باشد که خاورمیانه وماورای آن را به ویرانی و آشوب کشانده است.

ایران رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نمی شناسد

وزیر خارجه کشورمان روز پنجشنبه در پایان نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر این که ایران رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نمی شناسد، گفت دولت آمریکا به خوبی می داند که هر گونه اقدامی در رابطه با اموال ایران این کشور را در مقام پاسخگویی و بازگردان این اموال به مردم ایران قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا ، محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در پایان نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با تغییرات اقلیمی تصریح کرد که در دیدار روز جمعه خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا هیچ موضوعی جز مسئله برجام و نکات مربوط به اجرای درست آن مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

وی افزود :بحث ما در این دیدار دنباله گفت و گو های قبلی بر سر برجام خواهد بود و قرار شده است که طرف آمریکایی نکاتی را که در گفت و گوی قبلی از سوی ما و در رابطه با نحوه اجرایی شدن درست برجام مطرح شده بود مورد بر رسی قرار بدهند و به ما جواب بدهند.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا در این دیدار پیرامون رای دیوان عالی آمریکا نیز گفت و گو یی خواهد شد یا نه ؟گفت: ما همان طور که گفتیم رای این دادگاه را به رسمیت نمی شناسیم و دولت آمریکا بخوبی از این موضوع اطلاع دارد.

وی افزود : آمریکا این را هم به خوبی می داند که هر اقدامی در رابطه با اموال ایران انجام بدهد در آینده این کشور را در مقام پاسخ گویی قرار خواهد داد و باید این اموال را به ایران برگرداند.اورای آن را به ویرانی کشانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها