کد خبر: 125430
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

شهربانو امانی در گفت و گو با «اعتمادآنلاین»:

جریان تندرو با دروغ و ریا دنبال ورود به مجلس است

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برخی از اصولگرایان در صحبت های خود از کلماتی استفاده می کنند که با محوریت اصلاحات است اما در باطن اصولگرا هستند / مردم عزیز و بزرگوار حوزه های تعیین تکلیف نشده باید در دهم اردیبهشت ماه 1395، گام دوم را بلند تر از مرحله اول انتخابات بردارند و پروژه تشکیل مجلس دهم را ناتمام رها نکنند / اصولگرایان و جریان تندروی آنها به هر ابزاری دست می زنند تا به قدرت برسند و برخی از آنها می خواهند با دروغ و ریا وارد مجلس شوند / برخی از اصولگرایان در شهرستان ها در پوسترهای انتخاباتی خود از شعار گام دوم که متعلق به اصلاح طلبان است استفاده می کنند و می خواهند از اعتماد مردم به اصلاحات به نفع خود استفاده کنند / برخی از اصولگرایان در صحبت های خود از کلماتی استفاده می کنند که با محوریت اصلاحات است اما در باطن اصولگرا هستند / با پیام رئیس جمهور دوران اصلاحات و تلاش های محمد رضا عارف که این روزها شهر به شهر در حال سخنرانی و تبلیغ است، مردم انشاالله گام دوم را تکمیل می کنند / زمانی که من به شهر سلماس رفته بودم تا برای کاندیدای اصلاحات صحبت کنم، متوجه شدم که یکی از مسئولین ستاد محمود احمدی نژاد در سال 1388 برای مراسم سخنرانی به نفر دوم یا سوم حزب اعتدال و توسعه رجوع کرده بود تا برایشان سخنرانی کند و اینطور می خواست به مردم و آن شخص کلک بزند

جریان تندرو با دروغ و ریا دنبال ورود به مجلس است
کد خبر: 125430
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۷ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - شهربانو امانی نماینده اسبق مجلس در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» در رابطه با اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه حضور مردم در مرحله دوم انتخابات بسیار مهم و ضروری است، گفت: چون رقابت های انتخاباتی در ایران حزبی نیست و از آنجایی که مردم ایران سیاسی تصمیم می گیرند، فکر می کنند که با یک بار رای دادن در همان مرحله اول انتخابات همه چیز تمام شده است، در صورتی که آنها باید نسبت به اهمیت مرحله دوم انتخابات آگاه شوند و مانند دور اول در انتخابات مشارکت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: متاسفانه رسانه ملی حساسیت و ضرورت حضور مردم در دور دوم انتخابات را گویا احساس نمی کند و تلاشی برای تشویق و ترغیب مردم در انتخابات نمی کند و مردم گمان می کنند که انتخابات تمام شده است، به همین علت پرداختن به مسئله اهمیت مرحله دوم انتخابات بر عهده فعالان سیاسی است که دغدغه وطن و پیشرفت و توسعه کشور را دارند.

او افزود:گام دوم در روند تکمیل پروژه امید و فرآیند تشکیل مجلس دهم بود که در هفتم اسفندماه 1394 بخش مهمی از آن با حضور حماسه وار مردم مخصوصا در تهران و رای بالا به لیست امید انجام شد و اکنون نوبت تکمیل این گام است که بتوانیم مجلس قدرتمند را به وجود بیاوریم.
امانی گفت: حضور مردم در حوزه های انتخابیه ای که تعیین تکلیف نشده است برای اینکه آن هدف مهم یعنی تشکیل مجلسی توانمند و پر قدرت برای حل مشکلات بر زمین مانده تکمیل شود ضروری است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: مردم عزیز و بزرگوار حوزه های تعیین تکلیف نشده باید در دهم اردیبهشت ماه 1395، گام دوم را بلند تر از مرحل اول انتخابات یعنی هفتم اسفندماه بردارند و پروژه تشکیل مجلس دهم را ناتمام شده رها نکنند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در امور زنان و خانواده با بیان اینکه معمولا در هر دوره از انتخابات می گویند که در مرحله دوم حضور مردم کمتر است اما این بار باید با حضورمان نشان دهیم که ما به آینده خود اهمیت می دهیم، گفت: در مرحله دوم رقابت هدفتمندتر، جدی تر و سنگین تر خواهد بود.

امانی با اشاره به تخریب های اصولگرایان گفت: اصولگرایان می خواهند با توهین، تهمت و استفاده از ابزار ناصواب در حوزه های باقی مانده برای خود کسب رای کنند اما مردم کشورمان در هفتم اسفندماه جواب قاطعانه ای به آنها دادند.

او افزود: اصولگرایان و جریان تندروی آنها به هر ابزاری دست می زنند تا به قدرت برسند و برخی از آنها می خواهند با دروغ و ریا وارد مجلس شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به برخی از تخریب ها و سواستفاده های اصولگرایان از فضای انتخاباتی گفت: برخی از اصولگرایان در صحبت های خود از کلماتی استفاده می کنند که با محوریت اصلاحات است اما در باطن اصولگرا هستند.

امانی گفت: برخی از اصولگرایان در شهرستان ها در پوسترهای انتخاباتی خود از شعار گام دوم که متعلق به اصلاح طلبان است استفاده می کنند و می خواهند از اعتماد مردم به اصلاحات به نفع خود استفاده کنند.

او با بیان اینکه اصولگرایان با این کارها نشان می دهند که هدف وسیله را توجیه می کند و به هر قیمتی که شده می خواهند وارد مجلس شوند، گفت: اخباری داریم مبنی بر اینکه در بعضی از مناطق اصولگرایان با ارتباطاتی که پیدا می کنند، سعی می کنند به مراسم خود سخنرانانی ببرند که جزو اصولگرایان معتدل و مایل به اصلاح طلبان هستند تا چهره خود را اصلاح طلب نشان دهند.

این نماینده مجلس ششم بیان کرد: زمانی که من به شهر سلماس رفته بودم تا برای کاندیدای اصلاحات صحبت کنم، متوجه شدم که یکی از مسئولین ستاد محمود احمدی نژاد در سال 1388 برای مراسم سخنرانی به نفر دوم یا سوم حزب اعتدال و توسعه رجوع کرده بود تا برایشان سخنرانی کند و اینطور می خواست به مردم و آن شخص کلک بزند.

امانی ادامه داد: این افراد قدرت لابی دارند ، دروغ بلدند و چون منابع مالی در اختیار دارند به راحتی به سمت چنین کارهایی می روند.

او با بیان اینکه اگر چنان چه میزان مشارکت مردم در انتخابات مرحله دوم زیاد باشد و حساسیت در آحاد مردم در حوزه های تعیین تکلیف نشده برای مجلس ایجاد شود میزان مشارکت بالا می رود، گفت: با تمام مشکلاتی که کاندیداهای لیست امید در مرحله دوم انتخابات دارند مطمئنا رای اکثریت کرسی های باقی مانده مجلس دهم با لیست امید خواهد بود.

او تاکید کرد: برخی از نهادها تمام قد پشت اصولگرایان هستند و حتی برای سخنرانی ها از آنها حمایت می کنند و به راحتی مجوز در اختیار آنها می گذارند .

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصولگرایان این روزها پروژه اسب تروا را در دستور کار دارند و حکایت رفتار این روزهای اصولگرایان شده است مانند اسب تروا و می خواهند به هر قیمتی که شده ، وارد مجلس دهم شوند اما مردم در 10 اردیبهشت ماه کار را تمام خواهند کرد.

شهربانو امانی خاطرنشان کرد: با پیام رئیس جمهور دوران اصلاحات و تلاش های محمد رضا عارف که این روزها شهر به شهر در حال سخنرانی و تبلیغ است، مردم انشاالله گام دوم را تکمیل می کنند تا مجلس قدرتمندی در کشور تشکیل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها