کد خبر: 125504
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با «اعتمادآنلاین»:

در شهرستان ها رأی را از ته چاه در می آورند/ عارف می خواهد شهرستان‌ها را تهرانیزه کند

احمد بخشایش اردستانی گفت: حسن روحانی، رئیس دولت اصلاحات و بقیه بزرگان اصلاحات، نظرشان این است که محمدرضا عارف رئیس مجلس شود و برای رسیدن به این هدف باید کرسی های بیشتری را در مجلس کسب کنند.

در شهرستان ها رأی را از ته چاه در می آورند/ عارف می خواهد شهرستان‌ها را تهرانیزه کند
کد خبر: 125504
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - احمد بخشایش اردستانی استاد دانشگاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» در رابطه با اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دهم، گفت: زمانی که مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، باعث می شود که اصلاح طلبان رای بیاورند.

او افزود: معمولا زمانی که انتخابات دو مرحله ای می شود، انگیزه افراد برای مشارکت در دور دوم انتخابات کم می شود.

بخشایش ادامه داد: معمولا در دور دوم انتخابات، هیجان و احساست مردم نسبت به مشارکت در انتخابات کم می شود چرا که در دور اول کاندیداها متعدد هستند اما در دور دوم تعداد آنها کمتر است. اما خوشبختانه اصلاح طلبان در حال تلاش هستند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود.

این نماینده مجلس گفت: در این دور از انتخابات اصلاح طلبان علاقه دارند تا حضور مردم در انتخابات بیشتر شود چرا که به کرسی های بیشتری احتیاج دارند تا این مجلس را تبدیل به مجلس اصلاحات کنند.

او بیان کرد: نماینده های شهرستان ها باید در انتخابات فرد فرد و چهره به چهره با مردم صحبت کند و رای را باید از ته چاه در بیاورند و این کار آقای عارف که شهر به شهر می رود و تبلیغ انتخابات می کند بسیار خوب است اما نماینده هایی را که در آن شهرها رای می آورند را زیر دین عارف می برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای عارف می خواهد شهرستان ها را تهرانیزه کند و می خواهد تهران را برای شهرستان ها الگو قرار دهد.

بخشایش اردستانی در رابطه با عدم فعالیت گسترده اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات گفت: اصولگرایان دست را باخته اند و آنها معمولا فردی عمل می کنند اما اصلاح طلبان بیشتر به یکدیگر می رسند و به قول معروف هوای همدیگر را دارند.

او در همین رابطه افزود: نتیجه انتخابات تهران در هفتم اسفندماه، اصولگرایان را در بهت فرو برده است و دیگر انگیزه لازم را ندارند. اما در مقابل اصلاح طلبان چون انگیزه ریاست مجلس را دارند بیشتر در حال فعالیت هستند.

این نماینده مجلس نهم گفت: حسن روحانی و رئیس دولت اصلاحات نظرشان این است که محمدرضا عارف رئیس مجلس شود و برای رسیدن به این هدف باید کرسی های بیشتری را در مجلس کسب کنند.

احمد بخشایش اردستانی گفت: مشارکت گسترده باعث می شود که اصلاح طلبان برنده شوند و امیدوارم که حضور مردم در دور دوم انتخابات مانند هفتم اسفندماه باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها