کد خبر: 125574
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

لاریجانی:

برجام تصمیم درست مجموعه نظام بود/ بسیاری از بانک ها در حال دادوستد با ایران هستند

دوره سخت جمهوری اسلامی در حال سپری شدن است/ با امضای برجام تغییرات مثبتی صورت گرفته که باید آن‌ها را دید/ درطول سال‌های پس از انقلاب همیشه از آمریکایی‌ها بدعهدی دیده‌ایم/ اگر طرف‌های مقابل در اجرای برجام کارشکنی کنند ایران نیز می‌تواند اقداماتی را انجام دهد که برای آن‌ها پرهزینه است/

برجام تصمیم درست مجموعه نظام بود/ بسیاری از بانک ها در حال دادوستد با ایران هستند
کد خبر: 125574
|
۱۳۹۵/۰۲/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- علی لاریجانی پنجشنبه شب در مراسم جشن تشکل‌های کارگری که در قم برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد شهدای کارگری اظهارداشت: انتخاباتی که در روز آینده برگزار می‌شود یک فریضه دینی است و این مردم سالاری دینی برکتی است که در کشور ما حاکم است، انقلاب اسلامی حرکتی را آغاز کرد تا مردم در سرنوشت خود نقش داشته باشند.

در طول سال‌های پس از انقلاب همیشه از آمریکایی ها بدعهدی دیده‌ایم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات فردا از اهمیت بالایی برخوردار است و خوب است همه مردم در شهرهایی که انتخابات آن‌‌ها به دور دوم کشیده شده است شرکت کنند که در نتیجه سبب تشکیل مجلسی با قدرت می‌شود تا مشکلات مردم را حل کند.

رئیس مجلس ادامه داد: در سال‌های گذشته مشکلات زیادی وجود داشت که بخشی مربوط به تحریم ها و بخشی از آن هم به سوء‌مدیریت ارتباط داشت.

رئیس قوه مقننه متذکر شد:درطول 2 سال گذشته تلاش شد که مسئله هسته‌ای به سرانجام برسد و تلاش موفقی نیز انجام شد و به طورکلی می‌توان گفت که مجموعه نظام تصمیم درستی را در این زمینه اتخاذ کرد.


در مقابل کارشکنی آمریکایی ها دست ایران خالی نیست/ جمهوری اسلامی کشور را از مسیر هسته ای به خوبی عبور داده است

دکترلاریجانی گفت:در طول سال‌های پس از انقلاب همیشه از آمریکایی ها بدعهدی دیده‌ایم و این طور نیست که اگر در مسیر اجرای برجام کارشکنی کنند؛دست ایران خالی باشد،بلکه ایران نیز می‌تواند کارهایی را انجام دهد که برای آمریکایی‌ها پرهزینه خواهد بود.

وی افزود: حل مسئله هسته‌ای سبب شد تا طرف‌های مقابل دیگر بهانه‌ای نداشته باشند و این توفیق مهمی است که غنی‌سازی در کشور محقق شد و بهانه‌های آن ها نیز از بین رفت.

رئیس مجلس اظهار داشت: می‌دانیم که نقدهایی در رسانه‌ها نسبت به توافق هسته‌ای بیان می‌شود، من به عنوان کسی که سال‌ها در مسئله هسته‌ای بودم معتقدم که جمهوری اسلامی ایران کشور را از این مسیر به خوبی عبور داده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: بعضی کشورها رفتار ناصحیحی در اجرای توافق هسته‌ای دارند ولی تاکنون تغییرات مثبتی برای ایران به وجود آمده که ظرفیت فروش نفت ایران تغییر کرده و مسئله بانکی نیز بهتر شده، البته به طور کامل این موضوع حل نشده ولی در کل بهبود یافته که باید تلاش کنیم تا مشکل رفع شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور متذکر شد: امیدوارم شرایط پیچیده‌ای که در گذشته وجود داشت رفع شود. دریچه‌هایی باز شده تا این مشکلات رفع شود.

دکتر لاریجانی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری تاکید کرد: مطالبی که رهبری معظم انقلاب روز گذشته به آن‌ها اشاره کردند باید جدی گرفته شود و دولت نیز سخنان ایشان را که مربوط به تولید بود را بنای کار خود قرار دهد و مجلس نیز آن را پیگیری می‌کند. دولت اگر به سمت تولید برود کشور نیز به سمت رونق خواهد رفت.


برای رفع مشکل تولید تلاش دولت و مجلس الزامی است

وی افزود: دولت برای فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی مصوبه‌ای را تهیه کرده که بر طبق آن کارخانه‌‌های غیرفعال دوباره فعال می‌شود که این تصمیم درستی است و در قم نیز این موضوع باید پیگیری شود و همه نهادها باید از این تصمیم دولت حمایت کنند، بانک‌ها نیز باید حمایت کنند تا زمینه برای فعالیت مهیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر توقف واردات بی‌رویه نیز تاکید داشتند که دولت باید در این زمینه اقدامات جدی انجام دهد تا فرمایش مقام معظم رهبری محقق شود، همچنین مقابله با قاچاق از جمله سخنان ایشان بود که مجلس نیز آن را پیگیری می‌کند.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: محور اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است ولی متاسفانه امروز اقتصاد کشور با مشکل تولید روبه‌رو است که برای رفع این مشکل تلاش دولت و مجلس الزامی است.


مشکل کارگران فولاد نیز باید رفع شود/دولت با پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی نگرانی جامعه کارگری را برطرف کند

دکترلاریجانی با بیان اینکه از اقدامات سازمان تامین اجتماعی تشکر می کنم ولی باید همت خود را افزایش دهند،تاکید کرد: بدهی صدهزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی از گذشته وجود داشته و این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی از منابعی ایجاد شده تا نسل‌های بعدی کارگران و بازنشستگان تامین شود.

وی افزود:سازمان تامین اجتماعی از اموال دولت نیست و اگر دولت در گذشته برداشتی از این سازمان داشته اقدامی اشتباه بوده و در حال حاضر اگر دولت نمی‌تواند این بدهی‌ها را پرداخت کند باید از سرمایه‌های خود مانند مناطق آزاد و بنادر را به سازمان تامین اجتماعی تحویل بدهد تا این نگرانی از جامعه کارگری برطرف شود.

وی افزود: لایحه‌ای در این زمینه باید توسط دولت به تصویب برسد و اگر لازم باشد مجلس نیز این لایحه را تصویب می‌کند تا مشخص شود که بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از چه طریقی پرداخت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کارگران فولاد نیز باید رفع شود تا نگرانی آن‌ها نیز برطرف شود. عدم پرداخت 4 ماه حقوق کارگران بازنشسته فشار زیادی را به آن‌ها وارد کرده است. از گفتن این مشکل نباید پرهیز کنیم؛چون برای درمان بیماری ابتدا باید مشکل را شناخت. حداقل باید دورنمای حل این مشکل بیان شود تا همه تکلیف خود را بدانند.

منبع: خانه ملت
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها