کد خبر: 125792
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

طیبه سیاوشی در گفت و گو با «اعتمادآنلاین»:

از مردان برای حضور در فراکسیون زنان دعوت می‌شود

منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امر دور از ذهنى نیست که از میان نمایندگان زن مجلس دهم، یکى از خانم ها هم عضو هیئت رئیسه باشد، اما اصل بر این است که زنان با حضور در مجلس چه تاثیرى مى توانند داشته باشند.

از مردان برای حضور در فراکسیون زنان دعوت می‌شود
کد خبر: 125792
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» در رابطه با اینکه نمایندگان زن مجلس دهم باید به دنبال کدام مطالبات زنان بروند، با بیان اینکه تجربه کشورهاى توسعه یافته نشان داده است زمانى که اقتصاد پیشرفت مى کند و تکنولوژى به حوزه صنعت بیشتر راه مى یابد، استفاده از نیروى زنان نیز بالاتر مى رود، زیرا نیاز کمتری به نیروى فیزیکى وقدرت مردان دارد، گفت: علاوه بر این، میزان تحصیلات زنان و تقاضاى ورود آنها به دانشگاهها طی سالهای گذشته بالاتر بوده است، پس به دنبال توسعه اقتصادی می توان از حضور بیشتر نیروهای تحصیلکرده زنان در حوزه های مهم صنعت و کشاورزی بهره برد.

او در پاسخ به این سوال که با افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس دهم آیا این احتمال وجود دارد که شاهد حضور یک زن در هیئت رئیسه مجلس دهم باشیم، گفت:علاوه بررئیس مجلس دو نایب رئیس، این هیات شش دبیر وسه ناظر دارد و در بین این تعداد دور از ذهن نیست که از میان 12 نفر از هئیت رئیسه، یکى از خانم های نماینده هم عضو هیئت رئیسه باشد.

سیاوشی ادامه داد: در واقع حضور در هیئت رئیسه یک امر نمادین به شمار مى رود و اصل بر این است که زنان با حضور در مجلس چه تاثیرى مى توانند داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: یکى از کارهاى مهم در مجلس دهم ایجاد فراکسیون زنان است و در واقع با ایجاد چنین فراکسیونی، زنان مى توانند به دور از تعلقات و گرایش های سیاسی در جهت تقنین قوانینی برای مشارکت بیشتر زنان در جامعه عمل کنند.

این نماینده منتخب مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که نمایندگان زن مجلس دهم، نماینده مردان جامعه نیز هستند و آنها باید فراجنسیتى عمل کنند.

طیبه سیاوشی بیان کرد: بر همین اساس، هنگام تشکیل فراکسیون زنان در مجلس دهم، باید از نمایندگان مرد نیز براى حضور در این فراکسیون، به منظور پیشبرد اهداف به نفع همه زنان جامعه دعوت شود.

او گفت: البته زنان براى گسترش و جلب توجه حداکثرى فضاى عمومى کشور در فراکسیون هایى که بیشترین تاکید را بر نقش زنان به عنوان محور صلح وتوسعه پایدار دارد، حضور خواهند یافت که طى ماه هاى آتى همگان در جریان آن قرار خواهند گرفت.

سیاوشی با اشاره به اشتغال زنان در جامعه گفت: در مورد اشتغال زنان تبعیض مثبت هم لحاظ شده، اما شرایط فرهنگى واقتصاد سنتى اجازه نمى دهد که زنان به میزان برابر در سطح مردان به اشتغال دست یابند.

او ادامه داد: اگر اقتصاد به طور کلى در کشور توسعه و شاخص های اقتصادی رشد یابد و اقتصاد نوین جایگزین اقتصاد سنتى شود میزان اشتغال زنان هم افزایش مى یابد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه بدون شک هرکسى در هر جایگاهى که هست تلاش مى کند بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد، در رابطه با عملکرد نمایندگان زن مجلس های هشتم و نهم گفت: نمایندگان سایر مجالس هم تلاش خود را برای این مهم کرده اند و در این دوره جدید یعنی مجلس دهم ما هم باید تلاش کنیم در چهار سالى که پیش رو داریم و باتوجه به مقتضیات جامعه راهکارى را پیشنهاد دهیم که منافع عامه به ویژه زنان را در برگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها