کد خبر: 125809
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

جلودارزاده در گفت وگو با اعتمادآنلاین:

فراکسیون امید، شنبه تصمیم قطعی برای ریاست مجلس خواهد گرفت

مجلس به طور قطع نمی تواند مانند قبل اداره شود به جهت اینکه مجلس نباید محل زورگیری و استفاده از قدرت برای منافع گروهی و رانتهای قدرت اقتصادی باشد/ مجلس باید متوازن کننده قدرتهای سیاسی جامعه باشد/ نباید افکار نمایندگان با تشریفات خاصی تحت تاثیر قرار گیرد/ فراکسیون امید شنبه تصمیم گیری قطعی را در خصوص ریاست مجلس خواهد گرفت

فراکسیون امید، شنبه تصمیم قطعی برای ریاست مجلس خواهد گرفت
کد خبر: 125809
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- یک منتخب مردم تهران اظهارداشت: عارف در پیشامدهای سیاسی نشان دادد که خواستار حفظ تعادل در جامعه هستند نه به قدرت ناحق تسلیم می شود و نه آن را همراهی می کند. بلکه به بقا مملکت و نظام فکر می کند و هرجا لازم باشد از خود می گذرد این ویژگی ها اگر در هرکسی باشد برای اداره یک جمع بسیار مثبت است و فراکسیون امید شنبه در خصوص ریاست مجلس تصمیم قطعی را اتخاذ می کند.

سهیلا جلودارزاده نماینده منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اعتماد آنلاین گفت: فراکسیون امید به طور قطع و با ریاست دکتر عارف تشکیل می شود. احتمال می رود که بخشی از مستقلین نیز به فراکسیون امید بپیوندند و امیدوار هستم که چنین اتفاقی بیفتد چرا که امروز به همکاری جدی و همدلی دولت و مجلس نیاز داریم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر روش و فکر در اداره مجلس، تاکید کرد: به همین دلیل خوب است که یک فراکسیون دارای اکثریت، مسئولیت توازن قوا در مجلس را در کشور برعهده بگیرد. مردم خواسته هایی دارند که یکی از مهمترین خواسته ها تغییر روش و تغییر فکر در اداره مجلس است. مجلس به طور قطع نمی تواند مانند قبل اداره شود به جهت اینکه مجلس نباید محل زورگیری و استفاده از قدرت برای منافع گروهی و رانتهای قدرت اقتصادی باشد.

این منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید حالت نظارت و متوازن کننده قدرتهای سیاسی جامعه باشد به گونه ای که ماحصل و خروجی آن عدالت باشد. یعنی هر چیزی در کشور سرجای خود قرار گیرد و مردم از این عدالتی که منتشر می شود بتوانند خوب زندگی کنند و شرایط رشد و کمالشان تهیه شود.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از نهادهای قدرت از مسیرشان خارج شوند این امر جامعه را دچار عدم تعادل می کند و به همین دلیل است که می گویم باید رویه اداره مجلس و تفکر اداره کننده مجلس به این شکل تغییر کند. فردش مهم نیست و باید فکرش عوض شود.

وی با بیان اینکه نباید افکار نمایندگان با تشریفات خاصی تحت تاثیر قرار گیرد، ادامه داد: فضای مجلس باید تغییر کند و مجلسیان کسانی نشوند که با تشریفات خاصی افکارشان تحت تاثیر قرار گیرد و گروه گرایی و باند بازی در مجلس شکل بگیرد. در نتیجه نمایندگان باید فضایی را دربیابند و فضایی را تجربه کنند که در آن درک و فهم و تشخیصشان ملاک باشد. آنها باید به اینکه کاری که می کنند چقدر مورد رضای خداوند و یا مورد غضب خداوند است، توجه کنند و این موارد معیار رای دادنشان باشد که اینها همه به مدیریت مجلس مربوط می شود. بنابراین یک مدیریت خداپرست عدالت گرا در مجلس حاکم باشد.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: البته اگر اکثریت مجلس این فکر را بخواهند حتی اگر رییس مجلس هم نباشند و یا منسبی هم نداشته باشند می توانند این فکر را در مجلس ایجاد کنند و بوجود بیاورند. در واقع مدیریت مجلس در دستان نمایندگان است اگر نمایندگان مجلس خواهان تحقق فکر مردم و عدالت در مجلس و نظارت صحیح باشند این امر در مجلس شکل خواهد گرفت.

جلودار زاده اظهارداشت: در این شرایط مجلس می تواند دولت را هم تنظیم می کند و همه ارکان قدرت، دیگر ملاحظاتی برای تصمیم گیری خوب ندارند ما باید این شرایط را فراهم کنیم که این امر نیز یک فراکسیون اکثریت لازم دارد.
وی با بیان اینکه برای خوب اداره کردن مجلس نیاز به یک فراکسیون حداکثری است، گفت: برای کنترل مجلس جدای از اینکه چه کسی رییس باشد مهم این است که نمایندگان مجلس را در جهت رضای خداوند کنترل و اداره کنند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از نمایندگان جدید هستن نمی توان گفت که فراکسیون امید چه طیف هایی را می تواند جذب کند بلکه باید در فضا قرار بگیریم و ببینیم که چقدر به برنامه فراکسیون امید اعتقاد دارند و می خواهند مردم را از شرایط بن بست اقتصادی و فرهنگی بیرون بیاورند.

جلودارزاده با اشاره به خصوصیات دکتر عارف برای ریاست در مجلس اظهارداشت: آقای عارف در پیشامدهای سیاسی نشان دادند که خواستار حفظ تعادل در جامعه هستند نه به قدرت ناحق تسلیم می شوند و نه آن را همراهی می کنند. بلکه به بقا مملکت و نظام فکر می کنند و هرجا لازم باشد از خودشان می گذرند این ویژگی ها اگر در هرکسی باشد برای اداره یک جمع بسیار مثبت است. در واقع رییس مجلس به نوعی آرای مردم را در کشور مدیریت می کند و نماینده آنها است.

وی افزود: البته آقای لاریجانی نیز در مقطع برجام این ویژگی را از خودشان نشان دادند و توانستند شجاعانه با این مسئله برخورد کنند. آقای لاریجانی در مقابل کسانیکه حتی شاید به وی برای ریاست مجلس رای هم داده بودند مقاومت کردند بنابراین از ایشان خاطره خوبی در ذهنها هست حالا باید دید چه چیزی ملاک نمایندگان برای ریاست مجلس است . به هر حال فراکسیون امید شنبه تصمیم گیری قطعی را در خصوص ریاست مجلس خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها