کد خبر: 126200
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

حمیدرسایی عملکرد خود در دوران نمایندگی را مثبت ارزیابی کرد

های و هوی روحانی جبهه پایداری

حالا که به روزهای پایانی کار مجلس نهم نزدیک می شویم و تنها کمتر از بیست روز دیگر تا پایان کار این مجلس زمان باقی مانده است، برخی از نماینده ها ترجیح می دهند در نطق های خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از عملکرد خود در طول دوران نمایندگی دفاع کنند.

های و هوی  روحانی جبهه پایداری
کد خبر: 126200
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین / امیرکلهر - یکی از صدها ویژگی حامیان محمود احمدی نژاد این است که مانند او همیشه از خود و عملکردشان راضی هستند و معتقدند که وقتی قدرت را در اختیار داشته اند بهترین کارها و پروژه ها را پیش برده اند. حمید رسایی هم یکی از همان افراد است. فردی که در دوره های هشتم و نهم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بوده است.
حالا که به روزهای پایانی کار مجلس نهم نزدیک می شویم و تنها کمتر از بیست روز دیگر تا پایان کار این مجلس زمان باقی مانده است، برخی از نماینده ها ترجیح می دهند در نطق های خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از عملکرد خود در طول دوران نمایندگی دفاع کنند.

همین چند روز پیش ( 21 اردیبهشت ماه ) حمید رسایی در نطق میان دستور خود به دفاع از عملکرد دوران نمایندگی اش پرداخت و "مقابله با جریان فتنه،‌ ساکتین فتنه، ارائه طرح لغو حقوق مادام‌العمر نمایندگان، لغو وقف دانشگاه آزاد، مخالفت با برجام و رفتارهای غلط دولت در حوزه سیاست‌خارجی" را از جمله عملکردهای خود در طول دوران نمایندگی عنوان کرد.

این عضو شاخص جبهه پایداری اما به نطق های جنجالی خود در طول دوران نمایندگی اش اشاره ای نکرد. رسایی در آذرماه 91 در مجلس به آیت الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ‌او در صحبت هایش حمله کرد و آنان را قدرت‌طلبانی همسو با دشمنان ایران خواند. او تلویحا رفسنجانی را به تلاش برای خوراندن جام زهر به مقام معظم رهبری متهم کرد. رسایی با اشاره به صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با گروهی از اعضای انجمن اسلامی ادوار دانشگاه‌های تهران و تبریز و در مورد ضرورت برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی و این جمله او که تنها در این صورت است که مردم به نتیجه انتخابات ۹۲ تمکین خواهند کرد گفته بود که «دوره خوراندن جام زهر گذشته است.» رسایی همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده‌اش را عناصری قدرت‌طلب نامیده بود که با دفاع از معترضان انتخاباتی سال ۸۸ با سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه همسو شده‌اند. او پیش تر از این ماجرا نیز در یکی دیگر از نطق های خود مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی را شاه‌کلید کودتای ۸۸ و خانواده رفسنجانی را اختاپوس خطاب کرده بود.

اما 6 دی ماه همان سال اطلاعیه ای از سوی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد و در این نامه از دادگاه ویژه روحانیت خواسته شد تا در مورد این اظهارات به صورت قانونی عمل کند. همچنین در این نامه نوشته شده بود" ام‌الفساد و اختاپوس" خواندن یکی از یاران پرسابقه انقلاب یعنی ایجاد شک و تردید در باور مردم نسبت به نظام اسلامی. دادستانی تهران نیز 30 آذرماه در 11 مورد سخنان رسایی علیه خانواده هاشمی رفسنجانی اعلام جرم کرد.

حمید رسایی در صحبت های21 اردیبهشت ماه که به نوعی آخرین نطق او در مجلس نهم هم محسوب می شود گفته است که در استیضاح دو وزیر مشارکت داشته و همچنین در سه تحقیق و تفحص ، او به گفته خودش تهیه گزارش مفصل کمیسیون اصل 90 درباره فساد در فوتبال را عهده دار بوده است. اما این بار نیز در دفاع از عملکردش به نطق های جنجالی در صحن مجلس شورای اسلامی اشاره ای نکرد. جنجال هایی که واکنش حسن ابوترابی‌فرد را نیز بدنبال داشت ، او خطاب به رسایی در مهرماه 1393 گفت: « مجلس جای عربده کشیدن نیست.»

رسایی به انتقاد های تندر و بی رحمانه اش هم به سیاست خارجی دولت یازدهم اشاره ای نکرد. او از کنار بی احترامی ها به رئیس جمهور دولت یازدهم گذشت. این نماینده مجلس حتی فراموش کرد از دستاوردهای سفر خارجی خود به آلمان یا هلسینکی پایتخت فنلاند صحبت کند. سفری که به گفته خودش برای تبلیغ دین اسلام بوده است. سفری که محوریت آن صدای فعالان سیاسی را درآورد و در راس آنها صادق زیباکلام خطاب به این نماینده تندرو گفت : آقای رسایی اگر متاعی در جهت تبلیغ اسلام و دین اسلام دارد بهتر بود آن را در کشورش ارائه می‌کرد تا مردم بیشتری طرفدارش شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس در نطق خود حتی فراموش کرد به افرادی که مانع از سفر او در زمان برگزاری جام جهانی برزیل شدند انتقاد کنند! سفری که در آن رسایی قصد داشت به عنوان عضو کمیته ویژه مجلس برای بررسی فساد در فوتبال، قصد داشت با هزینه مجلس به این کشور سفر کند اما در نهایت با رسانه‌ای شدن این موضوع، سفر او منتفی شد.
با مطرح نشدن این موضوعات در نطق دیروز رسایی، او گویا دچار فراموشی خودخواسته شده و حتی به این موضوع هم اشاره نکرد که زمانی که برای سفر به آلمان آن هم به بهانه تبلیغ در ایام محرم در آبان ماه 1392 متوجه شد که باید انگشت‌نگاری شود، مخالفتی با این موضوع نکرد و پس از انگشت‌نگاری در سفارت آلمان در تهران گفت که : « به‌طور عزت‌مندانه انگشت‌نگاری شده است.»

رسایی در این نطق گفت که نمایندگی مردم و تریبون مجلس یکی از ظرفیت هایی بوده است که می توانسته مطالبه بخشی از جامعه را از آن بازتاب دهد. او می خواهد کوله بار مثبت خود را رسانه ای کند ، حال آنکه نمی داند و یا نمی خواهد این واقعیت را درک کند که عملکرد او در طول دوران نمایندگی اش چنان چنان خاص! و ویژه! است که کمتر شخصی آن را فراموش نمی کند.

حالا مدتی می شود که عضو شاخص جبهه پایداری در شبکه اجتماعی اینستاگرام عضو شده است و در آنجا انتقادهای خود علیه دولت را مطرح می کند. رسایی بارها در نوشته هایش از تحصیلات دبیرستانی، دانشگاه و سربازی و تشکیل خانواده ظریف در آمریکا صحبت می کند. او کلید روحانی را زنگ زده می نامد و معتقد است که هیچ قفلی را باز نمی کند. او هدفش نا امید کردن مردم است و این موضوع را می توان از نظراتی که مردم در مورد نوشته های او می نویسند متوجه شد. نظراتی که حمید رسایی گویا اهمیتی به آنها نمی دهد و به کار خود مشغول است.

زمانی این نماینده عضو شاخص جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی در شهریورماه 1395 و در صفحه اینستاگرام خود از بررسی لایحه برجام و رسیدگی به طرح عدم کفایت سیاسی حسن روحانی به عنوان تنها کارهای عقب مانده مجلس یاد کرد و حالا روزگار برای حمیدرسایی و فراکسیون متبوعش یعنی جبهه پایداری تلخ شده است. او و دوستانش که زمانی برای رای نیاوردن برخی اعضای کابینه حسن روحانی و انتصاب آنها به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 سنگ‌تمام گذاشتند و نطق‌های آتشین و احسنت‌های بلندبالا برای رفقای خود سر دادند اما از مرداد ماه 92 تا به امروز جبهه پایداری و اعضای آن به دوران افول قدم گذاشته اندو مردم با رای خود در هفتم اسفندماه 94 درهای مجلس دهم را به روی رفقای رسایی قفل کردند و شورای نگهبان نیز رسایی را ردصلاحیت کرد تا از این به بعد این نماینده دلواپس مجلس هشتم و نهم در وبلاگ و صفحه اینستاگرام خود مطالبش را به صورت مکتوب با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها