عضو شورای نظارت بر صداوسیما:

صداوسیما با همه یال و کوپالش گاهی از فضای مجازی شکست می خورد

رمضان شجاعی کیاسری گفته است که مدت‌هاست در رسانه ملی ممنوع التصویر است.

صداوسیما با همه یال و کوپالش گاهی از فضای مجازی شکست می خورد
کد خبر: 126215
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین - رمضان شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صداوسیما که عصر امروز مهمان کافه خبر خبرآنلاین بوده است، با اشاره به اینکه بر اساس اصل 175 قانون اساسی، شورای نظارت بر صداوسیما باید بر عملکرد رسانه ملی نظارت کند و این نظارت بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام دامنه گسترده ای از تولید محتوا تا تبلیغات و بودجه و ... را در بر می‌گیرد، گفت: اما ما هیچ ابزاری برای این نظارت نداریم و نظارتمان هم ضمانت اجرایی ندارد! از این رو عملا نظارت ما بر صداوسیما استطلاعی است نه استصوابی.


او از قدرت و اختیارات مطلقه روسای سازمان صداوسیما سخن گفت که به پشتوانه انتصابشان از سوی مقام معظم رهبری، زیر بار نظارت نمی‌روند، به مکاتبات این شورا مرتب پاسخ نمی‌دهند و ... کما اینکه خود وی با اینکه با نامه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس شورای نظارت بر صداوسیما، مامور به بررسی بودجه تبلیغاتی سازمان صداوسیما شده، اما هیچ پاسخی از سوی سرافراز دریافت نکرده و اصلا نتوانسته به اسناد لازم دسترسی بیابد.

این عضو شورای نظارت بر صداوسیما از نامه اعضای این شورا به رهبری خبر داد که نسبت به این موضوع سخن گفته بودند و ایشان توصیه کرده بودند قانونی در این باره نوشته شود. او هم به همراه مطهری و نوباوه اعضای کمیسیون فرهنگی، طرحی در این باره می نویسند. طرحی که به گفته وی با قدرت و لابی روسای سازمان صداوسیما هیچ گاه از کمیسیون فرهنگی به صحن مجلس نرسید. یکی از مفاد این طرح آن بود که اگر رئیس سازمان صداوسیما به تذکرات شورای نظارت بی توجهی کند، این شورا می تواند درخواست عزل او را به رهبری ارائه دهد.

شجاعی، از صداوسیما به عنوان «روابط عمومی نظام» یاد کرد که اگر مردم به آن بی اعتماد باشند، رسانه‌های دیگری اعم از مجازی و یا برون مرزی را به آن ترجیح می‌دهند.

او با اشاره به گستردگی دامنه و مخاطبان رسانه های مجازی متاسف است که صداوسیما با همه "یال و کوپالش" گاهی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شکست می خورد.

آنطور که خبرآنلاین نوشته است، شجاعی 6 سال است که نماینده منتخب مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما است اما 8 ماهی است که در همین رسانه ممنوع التصویر شده و از او برای شرکت در هیچ برنامه ای دعوت نمی‌شود. حتی در برنامه‌هایی که مختص بررسی بودجه فرهنگی صداوسیما است و به نوعی حوزه تخصصی او به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تلقی می شود. علت را که جویا می شویم، می گوید: آقایان مدعی هستند که من با رانت عضویت در شورای نظارت بر صداوسیما حضورم در رسانه ملی پررنگ بوده، بنابراین تصمیم گرفتند حضور مرا کمرنگ کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها