بر اساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا؛

اخراج فرمانده ملوانان آمریکایی بازداشت شده در ایران

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که فرمانده 10 ملوان آمریکایی را که چندی پیش توسط نیروهای ایرانی بازداشت شده بودند، اخراج کرده است.

اخراج فرمانده ملوانان آمریکایی بازداشت شده در ایران
کد خبر: 126260
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر اخراج فرمانده 10 ملوان آمریکایی که در ماه ژانویه به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های خلیج (فارس) توسط نیروهای ایرانی بازداشت شده بودند، تأکید کرد: نیروی دریایی اعتماد خود را به فرمانده اریک راش که افسر اجرایی گروهی بوده است که این ملوانان در آن حضور داشته‌اند، از دست داده است.

به گزارش رویترز، راش اولین فردی است که پس از تحقیقات اولیه در خصوص این حادثه که در نزدیکی جزیره فارسی در خلیج (فارس) روی داد به طور علنی اخراج شده است.

به گفته یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه علیه دیگر ملوانانی که در این ماجرا حضور داشته اما جزئیاتی ارائه نداده‌اند، دست به اقدام زده است که ممکن است منجر به توبیخ رسمی و توصیه‌های اداری شود.

نیروی دریایی آمریکا تاکنون نتایج تحقیقات خود را اعلام نکرده است اما ارتش در ماه فوریه گفت که پس از بررسی این حادثه و گفت‌وگو به این نتیجه رسیده است که قایق‌های آنها مشکل فنی داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، 10 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در ماه ژانویه 2016 دقایقی پس از ورود غیرقانونی به آب‌های خلیج (فارس) توسط نیروهای ایرانی بازداشت و پس از یک روز در نتیجه رایزنی میان مقامات دوطرف آزاد شدند.

دولت آمریکا آزادی فوری این ملوانان را نشان دهنده قدرت دیپلماسی و تعاملات جدید با ایران دانست.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها