وزیرامور خارجه آمریکا:

تلاش می کنم تا سوء برداشت‌ها را درباره تحریم‌های ایران برطرف کنم

جان کری گفت: بانک‌های اروپایی نباید درباره از سرگیری روابط تجاری قانونی با ایران نگران باشند.

تلاش می کنم تا سوء برداشت‌ها را درباره تحریم‌های ایران برطرف کنم
کد خبر: 126266
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین - جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ک ه برای شرکت در نشست مدیران ارشد بانک‌های اروپایی به لندن سفر کرده بود، روز پنج‌شنبه در دیدار با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود گفت: من می خواهم در اینجا از آقای هاموند به خاطر میزبانی از بانکداران اروپایی برای پاسخگویی به سوالات جامعه بانکداری درباره تاثیرات رفع تحریم‌ها و سوالاتی که آنها درباره حقیقت کارکرد این موضوع دارند، تشکر کنم. در برخی موارد نیز نوعی بی میلی برای خطرپذیری یا آنچه از آن به عنوان خطر یاد می‌کنند، وجود داشته است.


او در صحبت هایش گفت: بانک‌های اروپایی نباید درباره از سرگیری روابط تجاری قانونی با ایران نگران باشند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وزیر امور خارجه آمر یکا در صحبت هایش گفت: امروز آنچه ما با حضور مقامات وزارت خزانه‌داری و مقامات مربوطه تلاش کرده‌ایم انجام دهیم، این است که به برداشت‌های غلط و شایعات صرف پایان دهیم. ما می‌خواهیم این موضوع را به طور شفاف نشان دهیم که تجارت مشروع که به طور شفاف در تعریف شرایط توافق هسته‌ای وجود دارد برای بانک‌ها بلامانع است. تا زمانی‌که آنها تحقیقات لازم را درباره سرمایه گذاری خود انجام دهند و بدانند که با چه فردی معامله می‌کنند، در برابر معیارهای تعریف نشده و نامناسب، مسئولیتی نخواهند داشت.

کری همچنین گفت: ما همچنین به تلاش‌های خود ادامه می دهیم تا ایران به تعهدات خود بر اساس توافق‌های صورت گرفته و معیارهایی که لازم است رعایت شوند، پایبند باشد. بنابراین این حرکتی بود تا از طریق آن به سخنان بانکداران گوش دهیم و بدانیم که برداشت‌های آنها چیست. موانعی که خواهان رفع آنها هستند، چیست و بتوانیم تا آنجا که می‌توانیم به طور مستقیم برای آنها تفسیر خود از قانون و معیارها را توضیح دهیم تا با شفافیت به جلو حرکت کنیم و امیدوارانه این توانایی را داشته باشیم که کارها را بر اساس توافق انجام دهیم.

او در ادامه بیان کرد: هر دو طرف تعهداتی دارند که بر اساس آنها باید به این توافق پایبند باشند و لازم است که از این توافق نفع ببرند. منفعت ما این است که هم اکنون شاهد یک برنامه هسته‌ای قابل نظارت، به روی بازرسی‌ها باز، قابل درک، محدود شده و متعهد به معیارهای آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و آنها یک انتظار دارند که تحریم هایی که در نظر گرفته شده بود در حقیقت رفع شوند و اجرایی سازی مناسب باشد. این یک توافق بوده و چیزی است که ما تلاش کرده‌ایم انجام دهیم.

کری تصریح کرد: ما می‌خواهیم خاطرنشان کنیم که انجام معاملات تجاری قانونی که بر اساس توافق کاملا مشخص است، برای بانک‌ها امکان پذیر است. تلاش می کنم تا سوء برداشت‌ها را درباره تحریم‌های ایران برطرف کنم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها