کد خبر: 126323
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

با ورود علی عسگری به سازمان صدا و سیما

آیا جام جمی های رده بالا حذف می شوند؟

حالا که مدیریت سازمان صدا و سیما تغییر کرده است، گمانه زنی ها در شبکه های اجتماعی و به خصوص شبکه پیام رسان تلگرام بر سر تغییرات در مدیریت های صدا و سیما بالا گرفته است

آیا جام جمی های رده بالا حذف می شوند؟
کد خبر: 126323
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین - ماموریت محمد سرافراز در 22 اردیبهشت ماه با شایعات فراوانی در سازمان صدا و سیما پایان یافت. هرچند که دلیل استعفای سرافراز اعلام نشد و تنها مقام معظم رهبری با حکم استعفای او موافقت کرد اما در شبکه های اجتماعی این شایعه بر سر زبان ها افتاد که عمده دلیل استعفای او از این سمت تشدید اختلافات در صدا و سیما و تنش های سرافراز با برخی از نهادها و ارگان های خاص در داخل کشور بوده است. هرچه که بود سرافراز کمترین زمان را بر خلاف مدیران گذشته این سازمان عریض و طویل به صندلی مدیریت تکیه زد و بعد از یک سال و نیم ترجیح داد که خودخواسته یا با اجبار از سمت خود استعفا دهد.

حالا با حکم مقام معظم رهبری، علی عسگری که در دوران ریاست عزت الله ضرغامی معاون فنی سازمان صدا و سیما بود، جانشین سرافراز شده است. مدیری که با آمدن سرافراز در آبان ماه 1393 از سمت معاون فنی سازمان برکنار شده بود حالا به سازمان صدا و سیما بازگشته است


حالا که مدیریت سازمان صدا و سیما تغییر کرده است، گمانه زنی ها در شبکه های اجتماعی و به خصوص شبکه پیام رسان تلگرام بر سر تغییرات در مدیریت های صدا و سیما بالا گرفته است. عده ای تغییر مدیر سازمان صدا و سیما را مثبت ارزیابی می کنند، چرا که معتقدند در حکم رهبر معظم انقلاب به برخی موارد اشاره شده بود و به همین علت مطرح شده است که: «به حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید.» اما در مقابل این ایده، برخی دیگر اعتقاد دارند که صدا و سیما با چالش های متفاوتی روبرو است و از آنجایی که محدودیت های خاصی دارد امکان رقابت با شبکه های ماهواره ای و مجازی را ندارد و ضعف صدا و سیما ربطی به مدیریت ندارد بلکه باید رویکردهای صدا و سیما تغییر پیدا کند.

براساس گمانه زنی‌هایی که در شبکه های اجتماعی مطرح شده، حسن خجسته و سید محسن مهاجرانی از نامزدهای قائم مقامی سازمان هستند. گمانه زنی کاربران شبکه های اجتماعی به تغییر معاون استان ها نیز کشیده است و از علی دارابی به عنوان معاون امور استان‌ها یاد می‌شود و همچنین گفته می شود که اصغر پورمحمدی در سمت معاونت سیما ابقا خواهد شد.

طبق شنیده ها در فضای مجازی معاون صدا در صدا و سیما مدیریت جدیدی را در دوره تازه تجربه می کند. بخش دیگری که در دوره ریاست علی عسگری بر سازمان صدا وسیما دچار تغییر می شود، معاونت خبر است، که این معاونت به یکی از گزینه‌های عبدالرضا بوالی، ایرج‌سبقتی، و سیدمهرداد سیدمهدی واگذار خواهد شد.

همچنین مدیران شبکه‌های «جام جم»، «پویا»و «پنج» نیز در فهرست تغییرها قرار دارند تا شاید این شبکه ها در دوره جدید پویایی خود را به دست بیاورند.

اما گمانه زنی ها به شبکه تازه تاسیس تهران نیز رسیده است. شبکه ای که گفته می شود مدیریت آن به یکی از بستگان رئیس قبلی سازمان صدا و سیما رسیده است و با آمدن علی عسگری باید جای خود را به مدیر دیگری بدهد. همچنین گفته شده است که، مرکز گسترش فیلمنامه نویسی که هم اکنون تحت مدیریت امین صدیق است، منحل شده و اختیارات و امکانات آن به مرکز هنرهای نمایش سیما منتقل می‌شود.

حالا با تغییراتی که در سازمان صدا و سیما صورت گرفته است، این امید در میان اهالی رسانه ایجاد شده است که شاهد بهبود اوضاع در این سازمان باشند و همچنین فعالان سیاسی چشم به فعالیت ها و اقدامات مدیر جدید دارند که آیا در سازمان صدا و سیما تغییر رویکردی صورت می گیرد که این سازمان تبدیل به یک نهاد فراگیر شود و همه جناح های سیاسی و اجتماعی را تحت پوشش قرار دهد یا قرار است تنها مدیریت سازمان تغییر کند و رویکردها مانند گذشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها