کد خبر: 126330
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

جابری انصاری: پایان بخش بحران سوریه مراجعه به آرای مردم این کشور است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: باید از مسیر سیاسی در جهت حل بحران سوریه استفاده کرد و پایان بخش بحران سوریه مراجعه به آرای عمومی مردم سوریه است.

جابری انصاری: پایان بخش بحران سوریه مراجعه به آرای مردم این کشور است
کد خبر: 126330
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- حسین جابری انصاری عصر شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین که در دفتر حزب الله لبنان در تهران برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر حل سیاسی این بحران تاکید کرده و بارها گفته است که مشکل سوریه راه حل نظامی ندارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص اعزام نیروهای برخی کشورها به سوریه گفت: تا هنگامی که این بحران در جریان است مداخله گسترده نیروها و جریان ها و کشورهای خارجی برخلاف اهداف و منافع ملت سوریه است.
سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به درخواست سوریه به کمک های مستشاری خود در سطوحی که درخواست می شود و مورد نیاز است به دولت سوریه ادامه خواهد داد.
جابری انصاری همچنین شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده و مجاهد بزرگ جنبش مقاومت اسلامی را به ملت لبنان و خانواده شهید و حزب الله مقاوم تسلیت گفت و افزود: طبیعی است شهادت چنین رهبرانی خسارت است و مصیبتی برای خانواده و جنبش مقاومت اسلامی است اما سنت شهادت ، سنتی ثابت در جریان مقاومت است و مقاومت بدون ایثار و شهادت معنا پیدا نمی کند.
وی گفت: بنابراین، این شهادت ها امری طبیعی در مسیر مقاومت است و خون های ریخته شده بر زمین باعث رویش و استمرار مقاومت خواهد شد و خون های شهیدان همواره با برکت بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: البته این حادثه تلخ که در سوریه اتفاق افتاده و متعاقب بررسی های انجام شده، توسط جریان های تکفیری بوده است، تلنگری است برای وجدان گروه هایی که خود را گروه های اسلامی می دانند و برای جریان های سیاسی که خود را مردمی می دانند.
وی یادآور شد: این گروه ها به جای اینکه توجه خود را به سمت معرکه اصلی که معرکه اشغال فلسطین و مبارزه و رویارویی با رژیم صهیونیستی است، متوجه کنند و به جای این که درگیری های فردی و رویارویی ها در داخل سوریه و کشورهای دیگر را به عنوان هم و غم خود قرار دهند، باید نوک پیکان مبارزه خود را اگر واقعا شعار مردمی و اسلامی بودن را به درستی می دهند، متوجه دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است بکنند.
جابری انصاری یادآور شد: حزب الله لبنان از ابتدای تاسیسش حرکت خود را متوجه آزادی فلسطین کرده است و آزادی فلسطین جزیی اساسی از حرکت اساسی این جنبش بوده است و ورود به مسایل دیگر به دلیل گسترش جریان های تروریستی و تهدیدات و خطراتی بوده که در سوریه به عنوان یک امر اضطراری اتفاق افتاده است.
وی گفت: امیدواریم که حوادث تلخ این گونه تلنگری بر وجدان کسانی باشد که ادعای اسلامی بودن و مردمی بودن دارند که به جای توجه به اهتمامات و امکانات خود در جنگ خونین داخلی که تنها برنده آن رژیم صهیونیستی است ، نوک پیکان توجه خود را به سمت خطر و دشمن اصلی متمرکز کنند تا مجددا شاهد تمرکز همه امکانات امت اسلامی در مسیر آزادی فلسطین و رویارویی با رژیم صهیونیستی باشیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها