کد خبر: 126335
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تکفیری‌ها، عامل شهادت سید ذوالفقار اعلام شدند

پس از گمانه‌زنی‌های متعدد درخصوص نحوه شهادت سیدمصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در نهایت روز گذشته حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای پرونده شهادت ذوالفقار حزب‌الله را بست تا به تمامی گمانه‌زنی و سناریو‌سازی‌ها خاتمه دهد. در این بیانیه آمده است، انفجاری که به شهادت سیدذوالفقار منجر شد، به وسیله توپخانه تروریست‌های تکفیری حاضر در منطقه بوده است.

تکفیری‌ها، عامل شهادت سید ذوالفقار اعلام شدند
کد خبر: 126335
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- این بیانیه می‌افزاید: نتیجه تحقیقات، عزم و اراده ما را در ادامه دادن به جنگ با گروه‌های جنایتکار افزایش می‌دهد و این جنگی است که علیه پروژه امریکایی- صهیونیستی است و تروریست‌ها در نوک پیکان آن قرار دارند. حزب‌الله لبنان در ادامه این بیانیه می‌افزاید: در هر حالتی، جنگی ضد پروژه امریکایی - صهیونیستی در منطقه وجود دارد که تروریست‌های تکفیری در راس این پروژه قرار دارند و آنها نوک پیکان امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها علیه امت، مقاومت و مجاهدان و مقدسات و مردم شریف هستند. هرچند حزب‌الله در این بیانیه عنوان کرد که تروریست‌های تکفیری عامل این شهادت هستند. آنگونه که دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شده است گروه‌های مخالف مسلح فرمانده نظامی حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه دمشق را هدف قرار نداده‌اند. رامی عبدالرحمن مدیر این گروه در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز، مدعی شد: در روزهای گذشته هیچ بمبارانی در منطقه فرودگاه دمشق وجود نداشته و ارتباطی بین معارضان سوریه با کشته شدن مصطفی بدرالدین فرمانده حزب‌الله وجود ندارد. همچنین گزارش روزنامه رای الیوم که پیش از اعلام نتایج تحقیقات حزب‌الله لبنان منتشر شد اندکی به ابهامات افزوده است. این روزنامه به نقل از منابع آگاه در حزب‌الله لبنان اعلام کرد که طرف‌های منطقه‌ای در کنار اسراییل در انفجاری که منجر به شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه دمشق شد، دست داشته‌اند. به گفته این منابع، تاخیر در اعلام عامل اصلی این عملیات تا روز گذشته نیز به دلیل این است که تحقیقات به جاهای مهمی رسیده و نشان می‌دهد که احتمالا سازمان اطلاعات کشورهای عربی و منطقه‌ای در ترور این فرمانده حزب‌الله دست دارند. همچنین منابع اعلام کردند که مسوولان اسراییلی در جبهه شمالی به مانند گذشته حالت آماده‌باش، اعلام نکرده‌اند زیرا هر بار که یکی از فرماندهان حزب‌الله ترور می‌شد مثلا در زمان ترور عماد مغنیه یا سمیر قنطار مسوولان رژیم صهیونیستی حالت آماده‌باش اعلام می‌کردند. از همین رو در این مورد به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با آرامش بیشتری با شهادت سید ذوالفقار برخورد کرده است. از سوی دیگر منطقه‌ای که سید مصطفی به شهادت رسیده است نه تنها امن‌ترین منطقه در دمشق بلکه در کل سوریه به حساب می‌آید زیرا فرودگاه دمشق از جمله مناطقی محسوب می‌شود که حمله به آن بدون یک برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند ممکن نخواهد بود. این منابع آگاه همچنین عنوان کردند، دو موشک هوا به زمین به این ساختمان اصابت کردند که در نتیجه انفجار مهیبی رخ داده و ساختمان به‌طور کامل ویران شد. مجموعه این شرایط نشان می‌دهد که عملیات ترور بدرالدین به صورت بسیار دقیق طرح‌ریزی شده که حتی می‌توان آن را نتیجه همکاری مشترک میان سازمان اطلاعات اسراییل و امریکا دانست چرا که سید مصطفی بدرالدین در لیست سیاه امریکا نیز قرار داشت.

ادعای امریکا علیه ایران
پس از اعلام رسمی خبر شهادت مصطفی بدرالدین رژیم صهیونیستی هیچ واکنش جدی نسبت به این خبر نشان نداد و دست داشتن در عملیات ترور فرمانده نظامی حزب‌الله را نه تایید و نه تکذیب کرد. از سوی دیگر اما امریکا بلافاصله دست داشتن در عملیات نظامی علیه مصطفی بدرالدین را تکذیب کرد. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: هیچگونه جنگنده امریکایی یا وابسته به ائتلاف ضدداعش در منطقه‌ای که مصطفی بدرالدین، فرمانده برجسته نظامی حزب‌الله در آنجا کشته شد، حضور نداشته است. اگرچه امریکا دست داشتن در شهادت سیدذوالفقار را تکذیب کرد اما نسبت به پیام تسلیت محمد‌جواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی به سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد. جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران در این خصوص گفت: این پیام را دیده‌ایم و به‌طور قطع ما ذره‌ای در این موضوع با ایران اشتراک نداریم و بسیار ناامید‌کننده است که ظریف، وزیر امور خارجه ایران چنین احساسی دارد. وی در ادامه به تکرار ادعاهای خصمانه غرب و امریکا علیه سیاست‌های ایران در منطقه پرداخت و ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد و گفت: ‌هر چند جان کری (وزیر امور خارجه امریکا) به لندن رفته بود تا با بانک‌های اروپایی درباره تجارت با ایران گفت‌وگو کند اما هیچ نقطه اشتراکی با این اظهارات ظریف نداریم و همچنان حزب‌الله را یک گروه تروریستی می‌دانیم.

چرا امریکا مصطفی بدرالدین را در لیست سیاه قرار داد؟
حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از احزاب سیاسی لبنان نقشی فعال و موثر در صحنه سیاسی این کشور ایفا می‌کند. اما نقش سیاسی حزب‌الله یک بخش از این جریان است، شاخه نظامی این گروه در لبنان بسیار فعال در دفاع از لبنان عمل می‌کند و مقاومت حزب‌الله بود که در نهایت رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی از جنوب لبنان کرد. در این بین ایالات متحده امریکا از سال ١٩٩٧ حزب‌الله لبنان را به اتهامات واهی در لیست سیاه گروه‌های تروریستی خود قرار داد. اما در اصل قرار گرفتن حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی لبنانی را می‌توان دشمنی با اسراییل دانست. از همین رو وزارت خارجه امریکا روز‌به‌روز به سیاهه اتهامات علیه حزب‌الله اضافه می‌کند در صورتی که این گروه کماکان مهم‌ترین حزب سیاسی و نظامی در لبنان به شمار می‌آید. از آنجایی که ایران همواره به حزب‌الله لبنان حمایت معنوی خود را ابراز کرده است اقدامات آن را حمایت از تروریسم در منطقه می‌دانند. اما نکته مهم این است که کماکان سازمان ملل حزب‌الله را یک گروه تروریستی نمی‌داند زیرا این یک واقعیت است که نقش حزب‌الله در حفظ تمامیت ارضی لبنان بی‌بدیل است. در طرف مقابل کشورهای اتحادیه اروپا برای رضایت امریکا و اسراییل تنها شاخه نظامی حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده‌اند. نیوزلند و استرالیا نیز تنها شاخه عملیات خارجی حزب‌الله را مورد تحریم خود قرار داده‌اند. به تازگی نیز کشورهای اتحادیه عرب و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس نیز حزب‌الله را به دلیل کینه‌‌جویی و حمایت این گروه از دولت قانونی سوریه در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار دادند. شهید مصطفی بدرالدین نیز که علاوه بر فرماندهی شاخه نظامی، فرماندهی عملیات‌های برون‌مرزی حزب‌الله را بر عهده داشت و تمام‌قد از دولت سوریه در برابر تروریست‌ها دفاع کرد، به دلیل این حمایت در لیست سیاه ایالات متحده امریکا قرار گرفت.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها