کد خبر: 126716
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

دیدار الیاس حضرتی منتخب تهران با مراجع‌تقلید

توصیه مراجع به حل مشکلات اقتصادی وکمک به دولت

در دیدار الیاس حضرتی با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی این مرجع عالیقدر تشیع اظهار داشت: توصیه می‌کنم که نمایندگان مجلس دهم در فضای دوستانه و تفاهم کار خود را شروع و امور مردم را پیگیری کنند.

توصیه مراجع به حل مشکلات اقتصادی وکمک به دولت
کد خبر: 126716
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- الیاس حضرتی، منتخب مردم تهران در مجلس دهم با سفر به قم با پنج تن از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدارها، مراجع تقلید ضمن دعای خیر برای منتخبان مجلس دهم تاکید کردند که مجلس دهم باید توجه به مشکلات مردم و کمک به دولت را در اولویت امور خود در مجلس دهم قرار دهد.

در دیدار الیاس حضرتی با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی این مرجع عالیقدر تشیع اظهار داشت: توصیه می‌کنم که نمایندگان مجلس دهم در فضای دوستانه و تفاهم کار خود را شروع و امور مردم را پیگیری کنند.

وی در ادامه افزود: «سازندگی و اثرات مفیدی که در تفاهم و وحدت است هیچگاه در اختلاف و رقابت‌های منفی دیده نمی‌شود.

این مرجع تقلید همچنین تاکید بر لزوم کمک مجلس به دولت کرد.

همچنین در دیدار الیاس حضرتی با آیت‌الله جوادی‌آملی، این منتخب مجلس اظهار داشت: شنبه مجلس دهم آغاز به کار می‌کند و نمایندگان مجلس دهم به دنبال تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد هستند. بدون شک لازمه چنین مجلسی این است که در یک فضای تفاهم و اعتماد به همدیگر و به دور از سوء ظن و کینه جلو برویم. در فضایی که ادبیات خشونت‌آمیز و بی‌احترامی وجود داشته باشد مردم دلسرد خواهند شد.

حضرتی تاکید کرد: همگی باید دست در دست یکدیگر در حوزه‌های اقتصاد و سیاست خارجی قدم‌برداریم و به یک ادبیات مشترک و نزدیک به هم دست پیدا کنیم. البته یکی دیگر از کارویژه‌های ما در این مجلس کمک به دولت است که البته این کمک نفی‌کننده نظارت دقیق مجلس بر مجریان قانون نیست.

این منتخب مجلس دهم خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی سیاسی و اقتصادی پس از برجام باید به این مساله توجه داشته باشیم که بسیاری از مشکلات در مسیر وحدت و تفاهم حل می‌شود.

حضرتی با اشاره به دغدغه‌های اخیر آیت‌الله جوادی‌آملی در مورد سیستم نظام بانکی تاکید کرد: یکی از مشکلات مطرح که بر سر راه تولید کشور قرار دارد و موجب به وجود آمدن مشکلات اقتصادی فراوان شده است همین سیستم بانکی است. قطعا در مجلس دهم به حل معضل نظام بانکی خواهیم پرداخت.

آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت مساله اقتصاد، مجلس دهم را به توجه بیشتر به رفع مشکلات اقتصادی توصیه کرد و اظهار داشت: مساله اقتصاد آنقدر مهم است که می‌تواند اعتقاد مردم را تحت تاثیر قرار دهد؛ حضرت امیر(ع) می‌فرماید: خدایا! بین مردم و نان مردم که در اینجا مراد کلیت اقتصاد است، جدایی نینداز چرا که در این صورت دینداری مردم مشکل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به خاطر ضعف اقتصادی، اعتقاد مردم آسیب ببیند، آن عذاب الیم برای همه ماست و حتی در مقابل نسل‌های آینده نیز که ممکن است از این قضیه آسیب اعتقادی ببینند ما مسوولیم. وی ادامه داد: مشکلات اقتصاد کشور با سفارش و نصیحت حل نمی‌شود بلکه در این راه باید اقدامات جدی و عملی صورت گیرد؛ باید جلوی مسائلی همچون قاچاق کالا و ورودی‌های غیرقانونی واردات کالا به کشور گرفته شود و با اختلاس، تورم و رشوه خواری مبارزه جدی صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود غرور و خودخواهی را بزرگ‌ترین دشمن انسان برشمرد و اظهار داشت: دشمن‌ترین دشمن انسان نفس او و غرور و خودخواهی اوست، در دوران دفاع مقدس به وضوح مشاهده کردیم که هرگز از دشمنان بیرونی مانند امریکا کاری ساخته نیست اما غرور و خودخواهی و منیت، انسان را حقیقتا از بین می‌برد و تا ما را رسوا نکند رها نمی‌کند.

مسوولان باید بدانند که جناح بازی، ریاست طلبی و خود خواهی مانند یک بیماری بی‌درمان و آبروبر است که بالاخره انسان را از پا می‌اندازد. الیاس حضرتی همچنین در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی که همزمان با درس خارج این مرجع تقلید شده بود از دعا و آرزوی توفیق وی برای مجلس دهم و توصیه کمک به دولت بهره‌مند شد.

حضرتی در ادامه سفر خود به قم با آیت‌الله بیات زنجانی از توصیه‌های وی در مورد تاکید بر داشتن یک رابطه قوی میان دولت و مجلس و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی موجود بهره‌مند شد. حضرتی همچنین در ادامه سفر خود با آیت‌الله دوزدوزانی از دیگر علمای قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

*اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها