کد خبر: 126729
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

محمد هاشمی مطرح کرد:

دولت قبلی سرزمین سوخته ای را به دولت یازدهم تحویل داد

این فعال سیاسی گفت: مخالفان به دنبال یک روش جدیدی افتاده‌اند که دولت را متزلزل کنند. آنها تا جایی که بتوانند در مسیر دولت سنگ‌اندازی می‌کنند تا این موضوع را جلوه دهند که دولت ناکارآمد است و به همین دلیل موضوع یک دوره‌ای بودن دولت روحانی را مطرح می‌کنند.

دولت قبلی سرزمین سوخته ای را به دولت یازدهم تحویل داد
کد خبر: 126729
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین - محمد هاشمی رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با روزنامه وقایع اتفاقیه بیان کرده است که جنگ روانی علیه دولت ابعاد و عوامل گوناگون به همراه روش‌های متفاوت دارد که یکی از این روش‌ها هم مطرح کردن دوباره محمود احمدی‌نژاد است. او همچنین گفته است: دولت هنوز همان مقبولیتش را در بین مردم دارد و اتفاقا این نوع جوسازی‌ها علیه حسن روحانی، تیم دیپلماسی دولت و دیگر اعضای بدنه کابینه و دولت، نه تنها چهره آنهارا در بین مردم مخدوش نمی‌کند بلکه برعکس به مقبولیت دولت در بین افکار عمومی می‌افزاید.


گزیده ای از صحبت های برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه می آید:

*از ابتدای پیروزی دولت یازدهم در انتخابات، جریان رقیب یا بازنده که امکانات زیادی را از لحاظ تبلیغات یا امکانات اداری در اختیار داشت، یک جنگ روانی علیه دولت شروع کرد که همچنان این جنگ را در جبهه‌های مختلف علیه دولت ادامه می‌دهد.

* دولت قبلی یک دولت اصول‌گرا بود و یک سرزمین سوخته را تحویل دولت یازدهم داد. معلوم نشد حدود 800 میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را چگونه هزینه کرد، رشد اقتصادی را منهای پنج و نیم درصد رساند، آمار بیکاری و تورم در بالاترین سطح خود بود و... بنابراین اصول‌گرایان برای فرار به جلو و تبرئه کردن خودشان به خاطر حمایت از دولت نهم و دهم و شخص محمود احمدی‌نژاد، دست به سوژه‌سازی زده و برای دولت یک جنگ روانی در حوزه امور بین‌المللی و مسائل داخلی راه انداخته‌اند.

*مخالفان به دنبال یک روش جدیدی افتاده‌اند که دولت را متزلزل کنند. آنها تا جایی که بتوانند در مسیر دولت سنگ‌اندازی می‌کنند تا این موضوع را جلوه دهند که دولت ناکارآمد است و به همین دلیل موضوع یک دوره‌ای بودن دولت روحانی را مطرح می‌کنند.

*دولت هنوز همان مقبولیتش را در بین مردم دارد و اتفاقا این نوع جوسازی‌ها علیه حسن روحانی، تیم دیپلماسی دولت و دیگر اعضای بدنه کابینه و دولت، نه تنها چهره آنهارا در بین مردم مخدوش نمی‌کند بلکه برعکس به مقبولیت دولت در بین افکار عمومی می‌افزاید.

*این جنگ روانی از همان زمانی که دولت یازدهم تشکیل شد، شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. معلوم است کسانی که طعم شکست را چشیده‌اند دست به این کارها می‌زنند و این حملات آنها به دولت هم برای آنها سودمند نیست و نتیجه عکس دارد. چون مردم هم دیگر به این مسائل و هجمه‌ها آگاهند.

*جنگ روانی علیه دولت ابعاد و عوامل گوناگون به همراه روش‌های متفاوت دارد که یکی از این روش‌ها هم مطرح کردن دوباره محمود احمدی‌نژاد است. اینکه بر هر دیداری که احمدی‌نژاد با مردم دارد اسم قیام گذاشته می‌شود یکی از همین‌روش‌های جنگ روانی است.

*از زمانی که دولت یازدهم با حمایت نیروهای اصلاح‌طلب شکل گرفته است، بین این دو تعامل خوبی شکل گرفته است. شاید این تعامل تا حدودی مطلوب نبوده باشد اما بد هم نبوده است و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد و در مجلس نیز نتیجه آن را ببینیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها