کد خبر: 126918
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۸ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

الیاس حضرتی:

آرایش فراکسیونی مجلس در هر موضوعی متفاوت است

الیاس حضرتی منتخب مردم تهران در مجلس دهم اکید کرد: مجلس دهم مجلس ویژه و متفاوتی است و آرایش سیاسی و فراکسیونی آن در هر موضوع و مساله ای متفاوت خواهد بود.

آرایش فراکسیونی مجلس در هر موضوعی متفاوت است
کد خبر: 126918
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۸ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- الیاس حضرتی منتخب مردم تهران با بیان اینکه انتخابات هیات رئیسه تصویری متفاوت ارائه کرد، چگونگی تهیه لیست امید و قرار گرفتن نامزدها را تشریح کرد.
حضرتی در گفت وگو با اعتماد انلاین گفت: در دوران انتخابات بدنبال موضوع و ماموریتی کلان و ملی بودیم، مبنی بر اینکه کشور را به دست افراد با تجربه، نخبه و با شخصیت بسپاریم. به شکلی که فضا از دست تندرو و چهره های افراطی و کسانی که گاهی توهین می کردند، رها شود.
منتخب مردم تهران گفت: در دو موضوع حمایت از افراد با تجربه و مثبت و رهایی از افراد تندرو، اولویت اول برای ما کاندیدا کردن اصلاح طلبان و حمایت از آنها بود.
حضرتی تاکید کرد که هر چهره ای زیر این چتر حمایتی قرار نمی گرفت بلکه اصلاح طلبان معتدلی که از پایگاه مردمی مناسب برخوردار بودند و به انقلاب و آرمان های امام راحل نیز وفادار باشند مورد نظر ما بود.
وی با یادآوری رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات مجلس دهم گفت: بعد از ماجرای رد صلاحیت ها، ملاک های تعیین نامزدها را تغییر دادیم، اما باز هم در برخی حوزه ها چهره اصلاح طلب وجود نداشت، بر همین اساس بنا شد اگر اصلاح طلب مورد نظر پیدا نشد ، سراغ افراد معتد ل برویم ( کسانیکه تحت عنوان اعتدالیون نقش ایفا می کردند) و اگر این امر نیز محقق نشد، با مستقل ها وارد مذاکره شویم و اگر اینگونه نشد هم از اصولگرایان معتدل حمایت کنیم.
منتخب مردم تهران با تاکید بر اینکه خط قرمز اصلاح طلبان برای حمایت از کاندیداها، اصولگرایان تندرو و اعضای جبهه پایداری بود گفت: اصولگرایانی که در قالب برخی احزاب سازماندهی می شدند مدنظر ما نبودند. بر همین اساس هدف کلی ما این نبود که به هر شکل افراد مورد حمایت اصلاح طلبان به دکتر عارف رأی دهند. حتی در خیلی موارد هدف این نبود که از کسانی حمایت کنیم که حتما فرم تعهد به فراکسیون امید را امضا کنند ، بسیاری از افراد این تعهد را امضا کردند در حالیکه عده ای هم متعهد نشدند اما مورد حمایت ما قرار گرفتند.
حضرتی اضافه کرد: در نهایت دو گروه مورد حمایت اصلاح طلبان قرار گرفتند، یک دسته افرادی بودند که رسما کاندیدای ما بودند یک دسته کسانی بودند که ما از آنها در مقابل یک فرد تندرو حمایت می کردیم. مجموعه اینها عددی حدود 170-175 نفر شد؛ کسانیکه در لیست امید بودند و کسانیکه به شکل مستقیم یا ضمنی از آنها حمایت کردیم.
وی تاکید کرد: با این اوصاف دایره وسیعی از افراد در طیف مورد حمایت فهرست امید قرار گرفتند . بنابراین به صرف این عدد نمی توانستیم برای دکتر عارف محاسبه رأی داشته باشیم. حتی به صرف این عدد نمی توانستیم بگوییم که برای فراکسیون این تعداد افراد نهایی و متعهد حضور دارند.
حضرتی در ادامه روند انتخاب اعضای هیات رئیسه در فراکسیون امید را مورد اشاره قرار داد و گفت: از روز اول که ما برای بررسی کاندیداهای هیات رئیسه شروع به فعالیت کردیم دو موضوع مدنظر بود، اول اینکه با توجه به ترکیب حاضران در مجلس ، انتخابات هیات رئیسه را به یک شکاف عمیق اختلاف تبدیل نکنیم. بلکه بحث انتخابات هیات رئیسه را بعنوان تپه ای کوچک ببینیم که باید به سرعت از آن عبور کنیم، نباید انتخابات هیات رئیسه به شکافی عمیق تبدیل شود.
منتخب مردم تهران با تصریح این نکته که ترکیب هیات رئیسه تمام اهداف و کارهای مجلس نیست گفت: انتخابات هیات رئیسه یک مرحله گذرا برای پیگیری خواسته و مشکلات مردم است. که بتوانیم برای حل آنها تلاش کنیم، اکنون دوره رقابت تمام شده است و باید با رفاقت مشکلات را دنبال وحل کرد.
وی با اشاره به انتخابات هیات رئیسه موقت که امروز در صحن علنی مجلس انجام شد گفت: این انتخابات تصویر خوبی به ما ارائه کرد. در موضوع ریاست آقای لاریجانی با سابقه مدیریتی و تلاش ها و رایزنی قوی و قدرتمندی که در این مدت داشتند به عنوان رئیس انتخاب شدند. همچنین آرایش کلی نیروها را مشاهده کردیم، البته این تصویر هنوز کامل نیست.
حضرتی با تاکید بر اینکه مجلس دهم ، مجلسی ویژه است گفت: بیش از 100 نفر از نیروهای اصلاح طلب، حدود 50تا 60 نفر از نیروهای مستقل و کمی بیشتر از 100نفر از اصولگرایان در این مجلس حضور دارند که البته ترکیبی از اصولگرایان معتدل و جبهه پایداری هستند.
وی افزود: در تصمیمات آینده مجلس شاید شکل ها و رنگ های مختلفی مشاهده شود، چون این تعداد نیروی مستقل و حتی اصولگرایان معتدل گاهی مرز خود را با اصولگرایان تند جدا می کنند و گاهی با اصلاح طلب ها. بنابراین مجلس تصمیماتی با تصاویر مختلف را بروز می دهد.
حضرتی گفت: ما از مجلس نهم که تنها هفت تا هشت نفر اصلاح طلب د اشت به یک مجلسی که بیش از 100 نفر اصلاح طلب در آن هست رسیده ایم و این یک رشد فوق العاده خوبی است. به شرطی که این تعداد با سازماندهی ، برنامه و رهبری مناسب حرکت کند. البته این رهبری ، سازماندهی و برنامه ریزی باید سه ضلعی باشد که این 100 نفر را تبدیل به یک گروه بالنده ، زنده و پرتحرک تبدیل می کند که در همه موضوعات و مسائل در مجلس حرکات زیبایی را برای تحقق خواست مر دم و حل مشکلات آنان انجام می دهد.
وی تاکید کرد: این تعداد اصلا ح طلب باید تبدیل به بلندگوی مردم شوند و خواسته های مردم را به خوبی بیان کنند.
منتخب مردم تهران با اشاره به برگزاری انتخابات دائم هیات رئیسه در آینده ای نزدیک گفت: معمولا در انتخابات د ائم ترکیب هیات رئیسه موقت حفظ می شود و تغییر زیادی نمی کند مگر اینکه حوادث و اتفاقات خاصی رخ دهد.
حضرتی همچنین به جریان انصراف خود از کاندیداتوری نواب رئیس به نفع پزشکیان و مطهری اشاره کرد و گفت: در جمع اعضای فراکسیون امید مطرح کردم که امروز در نظر دارم یک درس اخلاقی بدهم مبنی بر اینکه اگر بخواهیم فراکسیون را اصل قرار دهیم باید گذشت و فداکاری داشته باشیم و علاقه شدیدی نسبت به پست ها نداشته باشیم لذا از خودم شروع می کنم بر همین اساس به سوابق پزشکیان و مطهری نگاهی کردم و دید م که سابقه انقلابی و شجاعانه بیشتری دارند، لذا حداقل چیزی که ما از اسلام یاد گرفتیم ارزش گزاری است. بر همین اساس پر پایه یک کار تشکیلاتی و تیمی به نفع آقایان مطهری و پزشکیان کناره گیری کردم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها