کد خبر: 126958
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سید حسن خمینی:

دو قطبی شدن دلسوزان بقای انقلاب را به خطر‌ می اندازد

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: وحدت حوزه و دانشگاه لزوما به معنای ادغام عناصر این دو نهاد نیست، بلکه به معنای شناخت اهداف مشترک و حرکت برای تحقق آن است.

دو قطبی شدن دلسوزان بقای انقلاب را به خطر‌ می اندازد
کد خبر: 126958
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز دوشنبه در مراسم تجدید پیمان دانشگاهیان با آرمان های والای امام راحل افزود: حوزه و دانشگاه در مبانی فکری امام(ره) به مثابه دو بال هستند که در صورت با هم بودن جامعه را به سوی تعالی و پیشرفت مادی و معنوی سوق می دهند.
وی اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از اصول اساسی و بنیادین تفکر امام خمینی(ره) و مبانی انقلاب اسلامی است.
وی گفت: امام خمینی(ره) با عنصر توکل به خدا و دلگرمی به حمایت های اقشار مختلف مردم از جمله دانشگاهیان موفق به پیروز کردن نهضت اسلامی شد و دانشگاهیان از اولین اقشاری بودند که نهضت ایشان را پذیرفته و به آن ملحق شدند.
سید حسن خمینی با اشاره به ضرورت وحدت و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از دوقطبی کردن جامعه تصریح کرد: دو قطبی شدن دلسوزان انقلاب اسلامی و اقشار مختلف بقای انقلاب اسلامی را به خطر انداخته و منجر به انحطاط جامعه اسلامی می شود.
وی با بیان اینکه ممکن است تفکرات دانشگاه نیز به مانند حوزه های علمیه به سمت تحجر و واپسگرایی حرکت کند افزود: دانشگاهیان با همدلی، توافق و نفی تفکر متحجرانه باید تلاش کنند تا جامعه را رشد دهند.
یادگار امام راحل، اسلامی کردن دانشگاه ها را از دغدغه های مهم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و افزود: دانشگاهی که به معنای واقعی کلمه اسلامی شده باشد توان جامعه سازی و حرکت دادن آن به سمت اسلام ناب را دارد.
معاون فرهنگی سیاسی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه دانشگاهیان سربازان انقلاب هستند تاکید کرد: این قشر فرهیخته باید در جهت تحقق ارزشهای والای انقلاب حرکت کنند.
حجت الاسلام محمد قریشی همچنین با اشاره به نهضت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی ضمن به یادگار گذاشتن اصل ولایت فقیه که رمز نجات ملت ایران است اعتماد به نفس را به مردم برگرداند و ملت ایران را در مسیر ترقی قرار داد.
جمعی از مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه ها و دانشجویان روز دوشنبه در آستانه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) با حضور در حرم مطهر ایشان نسبت به مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها