کد خبر: 126961
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ولایتی:

لاریجانی کفایت لازم برای اداره مجلس را دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: آقای لاریجانی در طی مجالس هشتم و نهم نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه‌ مقننه دارد و امیدواریم در این دوره نیز ایشان موفق عمل کند، لذا همان‌طور که امام‌خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس همه امور است. قوه مقننه نقش بسیار مهمی در کشور دارد.

لاریجانی کفایت لازم برای اداره مجلس را دارد
کد خبر: 126961
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم گفت: وی کفایت لازم برای اداره قوه مقننه را دارد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم، اظهار داشت: این نشان از دموکراسی واقعی در کشور ماست که مردم با درصد بالایی در انتخابات شرکت بسیار خوبی داشتند که در دنیا کم نظیر بود و نمایندگان مجلس نیز با اکثریت قاطع به آقای لاریجانی رأی دادند.

وی تصریح کرد: آقای لاریجانی در طی مجالس هشتم و نهم نشان داد که کفایت لازم را در اداره درست قوه‌ مقننه دارد و امیدواریم در این دوره نیز ایشان موفق عمل کند، لذا همان‌طور که امام‌خمینی(ره) فرمودند مجلس در راس همه امور است. قوه مقننه نقش بسیار مهمی در کشور دارد.

همچنین رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سیاست ایران وحدت بین شیعه و سنی است، تاکید کرد: ایران از هر گونه حرکت در جهت وحدت مسلمانان حمایت می کند.

علی اکبر ولایتی در دیدار جمعی از شخصیت ها و علمای اهل سنت اندونزی افزود: امروز پرچم وحدت بین مسلمانان را رهبر معظم انقلاب برافراشته اند و آثارش را در دنیای اسلام می بینیم.

وی به حضور تکفیری ها در کشورهای مسلمان اشاره کرد و گفت: تقویت این گروه های تروریستی در حقیقت تلاش در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و این به نفع استعمار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شکل دهی تکفیری ها و تقویت آنها سلاح جدید استعمار است.

ولایتی یادآور شد: اطلاع داریم در اندونزی علیه شیعیان تحریک هایی صورت گرفت اما خیلی زود با هوشیاری مردم این کشور توانستند بر این تفرقه انگیزی غلبه کنند و امروز فتنه تکفیری ها در اندونزی رو به کاهش است.

وی خطاب به علمای اهل سنت اندونزی گفت: حضور شما در ایران و دیگر برادران اهل سنت در جمهوری اسلامی ایران به مناست های مختلف دلیل عملی و واضحی بر وحدت بین شیعه و سنی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی روابط بین ایران و اندونزی همواره رو به گسترش بوده است ، این دو کشور دشمنانی دارد که منشاء آن در کشورهای غربی و مشخصا آمریکایی ها هستند.
ولایتی اظهار داشت: آنچه که در سوریه و عراق و نقاط دیگر اتفاق افتاده به صورت تصنعی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: خطر تکفیری ها در کل جهان اسلام از جمله در آفریقا و آسیا وجود دارد، همه جا فتنه انگیزی می کنند و بدون تردید مورد حمایت پنهان و آشکار استعمار هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: توقع ما از اندونزی به عنوان بزرگ ترین کشور اسلامی و پیشگام در ایجاد نهضت عدم تعهد این است که مهم تر از گذشته در پیشبرد اهداف اسلام و مسلمانان ایفای نقش کنند.

*ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها