کد خبر: 127037
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سیدعلی خمینی: مقابله با فساد یک مساله ملی و فراجناحی است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی گفت: مساله مقابله با فساد در ابعاد مختلف یک مساله ملی و فراجناحی است و نباید این مساله را سیاسی کنیم.

سیدعلی خمینی: مقابله با فساد یک مساله ملی و فراجناحی است
کد خبر: 127037
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- وی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم افزود: ملت ایران از کسانی که به دور از دروغ و تهمت به دنبال مقابله با فساد باشند، پشتیبانی خواهد کرد.
وی با اشاره به مساله مبارزه با فساد به عنوان یکی از مهمترین آرمان های ملت، امام راحل و انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهیم تمام اهداف انبیای الهی را در یک جمله خلاصه کنیم، عبارت است از حرکت به سمت صلاح و جلوگیری از فساد در جامعه.
سیدعلی خمینی با بیان اینکه مبارزه با فساد چه در حیطه فردی که امر به معروف و نهی از منکر است و چه در ابعاد بزرگتر و حکومت، مساله بسیار مهمی است خاطرنشان کرد: امروز مقابله با فساد باید به عنوان یک مطالبه عمومی قلمداد شود و آحاد جامعه باید نسبت به فساد در هر اندازه ای حساس باشند.
وی با اشاره به اختلاس های یکهزار میلیاردی که درک آن برای انسان دشوار است، اظهار داشت: مبارزه با فساد مساله ای است که باید از مسئولان و قوای سه گانه پرسیده شود و مردم در برابر فسادهایی که شاید به ظاهر اندک باشند، نباید بی تفاوت باشند.
وی با بیان اینکه نباید به بهانه های مختلف مقابله با فساد را به تاخیر بیندازیم و این اصلا درست نیست، تصریح کرد: فریادها برای مقابله با فساد نباید موجب سیاه نمایی و دلسردی مردم شود، به ویژه طلاب اولا نباید از همه چیز چشم بسته دفاع کنند و ثانیا زبان نقد و هشدارشان، نباید زبان ضد انقلاب و تخریب باشد.
وی افزود: بیان انتقادات و مشکلات باید دلسوزانه مطرح شده و زبان ناقد و زبان دشمنان که به دنبال تخریب هستند باید متفاوت باشد و این تفاوت باید به خوبی نشان داده شود، نباید به گونه ای نقد شود که نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهیم.
یادگار فرزند امام راحل با بیان اینکه همه دولت ها نقص هایی دارند، اما همه آنها قصد خیر و خدمت داشته و دارند، گفت: بحمدالله عمده مسئولان افراد متدین و سالمی هستند و ما نباید به گونه ای سخن بگوییم که مردم خیال کنند که نظام اسلامی ناکارآمد بوده و جوابگو نیست.
وی با بیان اینکه فساد منحصر در فساد اقتصادی نیست و امروز جامعه با فسادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دیگر معضلات مواجه است، اظهار داشت: در مسیر مبارزه با فساد نباید فقط با زیردستان برخورد و رأس فساد و عوامل اصلی را رها کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل خاطرنشان کرد: سخن گفتن درباره حضرت امام(ره) و ویژگی های برجسته ایشان در ابعاد گوناگون، سهل و ممتنع است و حقیقتا کسی نمی تواند جامع و کامل درباره ایشان سخنی بگوید.
وی با بیان اینکه امام راحل طلاب و روحانیان را به تهذیب نفس توصیه می کردند، اظهار داشت: ایشان ابتدا نفس خود را مهذب ساخته بودند، آنگاه به میان اجتماع آمدند و با حرکت انقلابی خود، جهان بشریت را تحت تاثیر قرار دادند و شرایط حاکم بر دنیا را متحول ساختند.
سید علی خمینی ، امام راحل را احیاگر معنویت در جهان مدرن امروز دانست و گفت: در دوره ای که مستکبران غربی در برابر مسلمانان صف آرایی کرده بودند، اسلام و تشیع به برکت انقلاب اسلامی در جهان هویت یافت و مسلمانان برای ایستادگی در برابر ابرقدرت ها جرأت یافتند.
وی با اشاره به مدیریت بی نظیر امام خمینی(ره) پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و خنثی کردن تمامی توطئه های دشمنان برای از میان بردن اسلام و انقلاب، گفت: ایشان اگر کوچکترین نرمشی در برابر دشمنان و منافقان نشان می دادند، نظام اسلامی تمامی سالهای گذشته روی آرامش را نمی دید.

منبع: ایرنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها