کد خبر: 127064
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

قاسم سلیمانی به روایت الجزیره

الجزیره در گزارشی به حضور و نقش سردار سلیمانی در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه پرداخته و در ادامه می نویسد: هادی عامری وزیر سابق عراق و فرمانده نیروهای بدر درباره قاسم سلیمانی می گوید: اگر سلیمانی نبود حکومت عبادی هم در عراق نبود.

قاسم سلیمانی به روایت الجزیره
کد خبر: 127064
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- جنرال ایرانی از شاهین های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و از مردان مهم در سیاست خارجی ایران است. وب سایت شبکه خبری الجزیره در گزارشی به معرفی سردرا سلیمانی، به عنوان یکی از فرماندهان جنگ فلوجه پرداخته است.

الجزیره در این باره می نویسد: جنرال ایرانی از شاهین های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و از مردان مهم در سیاست خارجی ایران است. وی در جریان جنگ داخلی سوریه در حمایت از نظام اسد فعالیت می کرد و در جنگ علیه داعش در عراق حضور داشت؛ سلیمانی در عملیات ازادسازی شهر فلوجه و بازپس گیری این شهر از داعش نیز حضور دارد و رهبر ایران وی را «شهید زنده» می خواند.

سلیمانی اوایل سال 1980 به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پیوست و در حالی که در دهه دوم زندگی اش قرار داشت در جنگ ایران و عراق به عنوان فرمانده سپاه ثارالله حضور داشت و پس از آن به یکی از 10 فرمانده مهم نظامی ایرانی در مرزهای این کشور تبدیل شد.

قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان سپاه پاسدارن ایران در استان کرمان و در مرزهای افغانستان فعالیت می کرد؛ مهارت نظامی وی در زمینه مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر از افغانستان به ترکیه و اروپا از مسیر ایران نیز به وی کمک کرد.

در سال 1998 قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس ایران در سپاه پاسداران انتخاب و جایگزین احمد وحیدی شد. سلیمانی همچنین یکی از نامزدهای اصلی جایگزینی یحی رحیم صفوی به عنوان فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سال 2007 بود.

در سال 2008 میلادی هیئتی ایرانی برای تحقیق درباره ترور عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب الله لبنان راهی این کشور شد که فرماندهی این هیئت را سردار سلیمانی بر عهده داشت. وی در همان سال واسطه توقف درگیری ها میان ارتش عراق و ارتش صدر در این کشور شد.

در سال 2011 علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با ارتقا رتبه سردار سلیمانی لقب «شهید زنده» را برای سردار سلیمانی انتخاب کردند.

سردار سلیمانی به دستور رهبر ایران مسیولیت سیاست خارجی ایران در چند کشور را برعهده دارد. لبنان، عراق، لبنان و افغانستان از جمله این کشورها هستند.

بر اساس گزارشی فاش شده، سردار سلیمانی در سال 2009 در دفتر جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق با کریستوفر هیل و ژنرال رایموند اودینرو مقامات ارشد آمریکا در عراق دیدار و گفت و گرد، هرچند این خبر از سوی طرفین تکذیب شد.

اکنون و با آغاز عملیات نظامی ارتش عراق و بسیج مردمی و عشائر علیه داعش برای بازپسگیری شهر فلوجه صفحات اجتماعی مربوط به بسیح مردمی تصاویری را از دیدار سردار سلیمانی و نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق در اطراف فلوجه منتشر کردند.

*نامه نیوز
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها