امام جمعه اصفهان:

در کشور اصلاح‎طلب و اصول‎گرا نداریم، بلکه ضد انقلاب و انقلابی داریم

برخی مانند قوم حضرت موسی شده اند، هر کار نادرستی را به روحانیت نسبت می دهند / کدام روحانی حقوق 150 میلیونی گرفته؟/روحانی به همان حقوق 300 هزار تومانی خودش بسنده می کند/ انتخاب ریاست خبرگان و مجلس انتخابی بسیار خوب و به جا بود، و برخی افراد می‎خواستند که کسانی دیگر در منصب ریاست، این دو مجلس قرار بگیرند اما این امر اتفاق نیفتاد.

در کشور اصلاح‎طلب و اصول‎گرا نداریم، بلکه ضد انقلاب و انقلابی داریم
کد خبر: 127128
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان گفت: سخنرانی‎های رهبر معظم انقلاب را گوش بدهید، اگر گوش ندهید بصیرت به دست نمی‎آورید و فریب می‎خورید و حتی امام خمینی(ره) را به طور صحیح نمی‎شناسید.

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه اصفهان به شرح زیر است:
  • در ایام ماه مبارک رمضان شهر اصفهان که شهری توریستی است باید نمادهای اسلامی در آن رعایت شود، این که مهمان‎سراها باز باشد یا بقیه در پارک‎ها بنشینند و غذا بخورند این‎ها خلاف شرع است، برای این که به جامعه ما شکل غیراسلامی می‎دهند، در همین کشورهای عربی ماه مبارک رمضان را بسیار پاس می‎دارند.

  • ماه رمضان ماهی است که باید نشان دهیم، مسلمان هستیم، این که دلسوزی‎های بیخودی داشته باشیم اشتباه است، این که اغذیه‎فروشی‎ها باز باشد، باید از قبل آماده کرده باشد، نه این که علنی روزه‎خواری بکنند، من به همه مسؤولان عرض می‎کنم که دستور بدهند همه اغذیه‎فروشی‎ها به طور کلی بسته باشد، باید آن مسافر عقلش برسد که در ماه رمضان باید خودش غذا را تهیه کند و ماشین‎هایی که در آن سیگار می‎کشند جریمه شوند.

  • دشمن به دنبال آن است که امام(ره) را یک فرد مقدس نشان بدهند که به زیارتش برویم، اما به دنبال پوشاندن هدف امام خمینی(ره) و مرام ایشان است، این مانند بوسیدن قرآن است که به آن عمل نکنید، این عمل یک ریال هم نمی‎ارزد، امام(ره) را به عنوان یک فرد مقدس احترام بگذاریم و قدرش را بدانیم و پیاده‎روی هم می‎کنیم، ایشان مبانی اسلام را زنده کرد و مسلمانی ما به آن مبناها بستگی دارد که اگر جوانان ما آن مبناها را یاد نگیرد، انقلاب پایان می‎پذیرد.

  • رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که امام(ره) یک اصولی دارد که نباید آن اصول فراموش شود، امام مثل هر مرد الهی، یک محکمات و یک متشابهاتی دارد، همچون قرآن است، امام امت هم در انقلاب محکماتی دارد که بارها آن را تکرار کرده است که اگر کسی این محکمات را نپذیرد انقلابی نیست، ما در کشور دو گروه اصلاح‎طلب و اصول‎گرا نداریم، بلکه دو گروه ضد انقلاب و انقلابی داریم که اگر این محکمات امام(ره) را بپذیریم، انقلابی هستیم.

  • یکی از اصول امام(ره) اثبات اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی است که بارها و بارها فرمودند که اسلام آمریکایی هم وجود دارد، یک عده سکولارها هستند که می‎گویند دین از سیاست جدا است، و یک شاخه‎اش هم اسلام متحجرین است که می‎گویند اگر انقلاب نمی‎کردیم بهتر بود ، اسلام ناب غیر از اسلام آمریکایی است و تا قیامت این امر ادامه دارد.



  • برخی مردم زمانه نیز مانند قوم حضرت موسی شده اند، هر کار خوبی که صورت می گیرد به نام خود تمام می کنند و هر کار نادرستی را به روحانیت نسبت می دهند. کدام روحانی حقوق 150 میلیونی گرفته است که مردم این چنین می گویند. روحانی به همان حقوق 300 هزار تومانی خودش بسنده می کند و در زمان نیاز نیز بسیار بیشتر از مردم عادی در صحنه حاضر است فراموش نکنید که یک ششم جامعه روحانیت در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اما آیا یک ششم عوام در جنگ شرکت کردند؟

  • مخالفت با نابرابری اقتصادی یکی دیگر از اصول امام(ره) است، امام(ره) مخالف بود که انسان با پول سهم امام‎داده هم حتی این قدر بالا برود که کسی بالاتر از او نباشد، رد سلطه‎پذیری و میل به زیر سلطه کفار رفتن از اصول امام(ره) بود، ولایت فقیه، مخالفت با تجمل‎گرایی از اصول امام(ره) است.


  • انتخاب ریاست خبرگان و مجلس انتخابی بسیار خوب و به جا بود، و برخی افراد می‎خواستند که کسانی دیگر در منصب ریاست، این دو مجلس قرار بگیرند اما این امر اتفاق نیفتاد.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها