کد خبر: 127163
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

اسدالله عسگراولادی: برجام در گام اول موفق بوده است

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان این که برجام در گام اول موفق بوده است گفت: همه گروه های سیاسی باید به دولت کمک کنند.

اسدالله عسگراولادی: برجام در گام اول موفق بوده است
کد خبر: 127163
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادملی- دولت یازدهم و چالش های پیش روی این دولت در یک سال آینده موضوع بحث بسیاری از فعالان سیاسی و اقتصادی است. اسدالله عسگر اولادی از چهرهای قدیمی و شناخته شده حزب موتلفه اسلامی قدیمی ترین تشکل سیاسی اصول گرا و عضو اتاق بازرگانی ایران درباره چالش های دولت یازدهم گفت: دولت باید هر چه سریعتر سرمایه گذاری را در کشور افزایش دهد و با تشویق سرمایه گذاران و به حرکت درآوردن سرمایه ها، چرخه اقتصاد کشور را به حرکت درآورد. در ادامه گزیده مصاحبه وی را می خوانید:

  • اگر دولت نتواند در 6 ماهه دوم امسال از تورم خارج شود بی تردید با مشکل روبرو خواهد شد. من معتقدم دولت باید چند درصد تورم را تحمل کند تا در آینده شاهد خروج کشور از تورم باشیم.

  • برخلاف نظر برخی تحلیل گران من معتقدم برجام در مراحل اولیه خود موفق شده است. گام های اولیه ای که ایران وغرب در اجرای برجام برداشته اند تا حدودی نشان از موفقیت اولیه برجام دارد. می توانم ادعا کنم که برجام برای دولت یازدهم توفیقاتی نیز داشته است. دولت یازدهم و خصوصا آقای ظریف تلاش کرده اند تا برجام به ثمر بنشیند و در مراحل اولیه اش موفق باشد.

  • به نظر می رسد ما شاهد دستاوردهای خوبی در مراحل اولیه اجرای برجام بوده ایم هر چند در پایان مرحله اول اجرای برجام شاهد بد اخلاقی بانک های آمریکایی بودیم. هنوز سیستم بانکی ایران به طور کامل با جهان بین الملل مرتبط نشده است. بنابراین لازم است دولت یازدهم اقدامات لازم را برای ارتباط بیشتر تجارت ایران با جهان مبذول دارد. این امر جز با توجه و تلاش دولت یازدهم محقق نمی شود که الحمدالله شاهد آن هستیم.

  • دولت توانسته است تورم را مهار کند اما سیاست های مهار تورم به ناچار رکود را بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است. دولت باید هر چه سریعتر رکود اقتصادی را بشکند.


  • طرح مسائلی مانند یک دوره ای دانستن دولت روحانی؛ بیشتر دلایل سیاسی و جناحی دارد. آنچه مشخص است و باید انجام شود همراهی تمام گروه ها و جناح های سیاسی برای کمک به دولت در حال حاضر است تا دولت بتواند بر مشکلات فائق آید.

  • متاسفانه برخی فعالان سیاسی در اظهاراتی نادرست می گویند که اصول گرایان سعی می کنند دولت روحانی را با چالش روبه رو کنند این در حالی است که غالب اصول گرایان از دولت روحانی حمایت می کنند چنانکه رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله وحدت تاکید داشتند.

  • همچنان که مقام معظم رهبری بر همدلی و همزبانی تاکید کردند اصول گرایان هم تلاش خواهند کرد با دولت یازدهم همراه باشند تا کشور از چالش هایی که امروز با آن دست به گریبان است خارج شود. همه گروه های سیاسی باید به دولت یازدهم کمک کنند. طرح بحث های این چنینی، که ناشی از بد اخلاقی های سیاسی است اختلاف افکنی در کشور است و دشمن از آن سود می برد. همه باید سعی کنیم به دولت یازدهم کمک کنیم.


  • متاسفانه اکثریت افرادی که به مجلس راه پیدا کرده اند با اقتصاد آشنا نیستند. اگر هم تحصیلات اقتصادی دارند بیشتر آکادمیک است. برای یک مجلس کارآمد نیازمند بحث های اقتصادی جدی هستیم و نه بحث های سیاسی.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها