کد خبر: 127184
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

وکیل بابک زنجانی:

باید قرار بازداشت موقت موکلم تغییر می کرد/ موکلم 29 ماه در بازداشت انفرادی ست

کوهپایه‌زاده می گوید: این پرونده- پرونده بابک زنجانی- متهمی دارد که در زندان است و از مدت بازداشت موقت انفرادی او ۲۹ ماه سپری شده است. در صورتی که قانون صراحت دارد و می‌گوید متهمی را که مجازات اعدام دارد نمی‌توان بیش از دو سال یعنی ۲۴ ماه در بازداشت موقت نگه داشت.

باید قرار بازداشت موقت موکلم تغییر می کرد/ موکلم 29 ماه در بازداشت انفرادی ست
کد خبر: 127184
|
۱۳۹۵/۰۳/۱۵ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- وکیل‌ بابک زنجانی گفت: شعبه رسیدگی به پرونده موکلم در دیوان عالی کشور تعیین شد.

رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی عنوان کرد: بعد از اینکه ما بارها برای اطلاع از سرنوشت پرونده به دیوان عالی کشور مراجعه کردیم، به ما اعلام شد که برای رسیدگی به پرونده موکلم شعبه مورد نظر تعیین شده و در حال رسیدگی است.

او افزود: بعد از درخواست ما برای اعلام نام شعبه گفته شد که برای اینکه قضات بتوانند در آرامش کار قضایی خود را انجام دهند، نام شعبه فعلا محرمانه است و اعلام نمی‌شود.

وکیل بابک زنجانی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم دیوان عالی کشور عالی‌ترین ملجاء عدل و داد است، گفت: امیدواریم این محرمانه بودن برای شکات و مدعی‌العموم هم حیاتی باشد و اصل برابری و تناظر رعایت شود. همچنین امیدواریم دیوان عالی کشور همچون گذشته و با حفظ استقلال کامل و تاکید بر اجرای قانون، رای عادلانه ای صادر کرده و حقوق شرعی و قانونی موکل نیز ملحوظ نظر قضایی قرار گیرد.

او در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: قضات دیوان عالی کشور به محض اینکه پرونده را باز کنند اولین مطلبی که با آن مواجه خواهند بود و طبق قانون مکلف هستند به آن توجه کنند ماده ۲۴۲ آیین دادرسی کیفری است که یک ماده قانونی امری است و بسیار صراحت دارد و قابل تفسیر هم نیست و همه مراجع قضایی اعم از مادون و مافوق و تالی و عالی موظف به رعایت آن هستند.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: این پرونده متهمی دارد که در زندان است و از مدت بازداشت موقت انفرادی او ۲۹ ماه سپری شده است. در صورتی که قانون صراحت دارد و می‌گوید متهمی را که مجازات اعدام دارد نمی‌توان بیش از دو سال یعنی ۲۴ ماه در بازداشت موقت نگه داشت.

وکیل بابک زنجانی اظهار داشت: درخواست ما از دیوان عالی کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی که وظیفه مراقبت و پاسداری از حسن اجرای قوانین در محاکم را بر عهده دارد این است که فارغ از همه مسائل رسانه‌ای و سیاسی آنچه را قانون حکم می کند، اعمال کند اولین موضوع هم این است که آقای زنجانی باید طبق قانون با تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار تامین دیگری تا صدور رای قطعی از بازداشت موقت خارج شود.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: در کنار این بازداشت موقت حضور موکلم در انفرادی به طریق اولی غیرقانونی است و ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری در این خصوص صراحت دارد، درحالیکه موکل من ۲۹ ماه است که بازداشت موقت خود را در انفرادی می‌گذراند یعنی از بدو بازداشت تا امروز در انفرادی بوده است.

*ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها