در گفت و گو با اعتماد آنلاین اعلام شد:

گزینه های فراکسیون امید برای ریاست کمیسیونهای تخصصی

محمدرضا عارف،الیاس حضرتی و مصطفی کواکبیان به عنوان گزینه های ریاست کمیسیون های آموزش و تحقیقات و فناوری، اقتصادی و امنیت و ملی و سیاست خارجی از سوی فراکسیون امید معرفی شدند.

گزینه های فراکسیون امید برای ریاست کمیسیونهای تخصصی
کد خبر: 127463
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتماد آنلاین- فردا یکشنبه سرنوشت اعضای کمیسیون های مجلس دهم مشخص می شود و پس از بازار داغ رقابت در انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم اینبار نوبت رقابت برای تعیین روسای کمیسیون های تخصصی مجلس می رسد. رقابتی میان دو فراکسیون امید و ولایت بر سر ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس که بی شک از ارکان مهم پارلمان محسوب می شوند و وظایفشان بررسی، اصلاح و تکمیل طرح‌ها و لوایح قانونی و ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به طرح‌های تحقیق و تفحص و انجام آن پس از تصویب مجلس، بررسی لوایح بودجه سالیانه کل کشور و ... است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر طبق آیین نامه داخلی مجلس و بر اساس علایق و تخصص های خود باید در یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس ثبت نام کنند. بر این اساس شعب پانزده گانه مجلس دهم در 16 خرداد اسامی نمایندگان عضو کمیسیون‌های را تهیه و تدوین کرد.
بر اساس این گزارش و در حالیکه ظرفیت هرکمیسیون 23 نفر می باشد، متقاضیان برای کمیسیون‌های امنیت ملی وسیاست خارجی 38 نفر ، کمیسیون صنایع و معادن با 32نفر، کمیسیون برنامه و بودجه با 31 نفر بوده و کمترین متقاضیان برای کمیسیون های شوراها و قضایی هر کدام با 3 نفر و فرهنگی با 4 نفر بوده است.
طبق آیین نامه داخلی مجلس در صورتیکه متقاضیان برای عضویت در کمیسیونی بیش از ظرفیت باشد این موضوع در شورای روسای شعب و یکی از نواب رئیس مورد بررسی قرار می گیرد. بررسی که بالاخره فردا نتیجه آن مشخص و پس از آن نوبت به انتخاب هیات رئیسه کمیسیون ها می رسد.
اما پیشنهادهای فراکسیون امید برای روسای کمیسیون های تخصصی چه کسانی هستند؟ این سوالی بود که در گفت و گوی اعتماد آنلاین با سید فرید موسوی نماینده تهران مطرح کردیم.
بنابر گفته ی سید فرید موسوی و بر طبق شنیده های او برای ریاست کمیسیون اقتصادی الیاس حضرتی، ریاست کمیسیون انرژی حسین امیری خامکانی، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات غلامرضا تاجگردون و محمدرضا تابش مطرح هستند.
همچنین از سوی فراکسیون امید برای ریاست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری محمدرضا عارف، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مصطفی کواکبیان و ریاست کمیسیون بهداشت و درمان علی نوبخت حقیقی پیشنهاد شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها