اعتماد آنلاین مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز را بررسی کرد؛

از یادواره ی ریاست روحانی بر دولت تا حمله دلواپسان به دستاوردها

امروز سومین سالروز انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشورمان است و این موضوع در روزنامه ها نگاه ویژه را به خود اختصاص داده است. در حالی که روزنامه های حامی دولت و اصلاح طلبان به نقاط قوت دولت در این سه سال اشاره کرده اند روزنامه های دلواپس که تنها به دنبال بهانه برای حمله به دولت هستند سالروز انتخاب روحانی را نیز موقعیتی برای تاختن بر دولت دانستند و دستاوردهای این دولت را زیر سوال بردند.

از یادواره ی ریاست روحانی بر دولت تا حمله دلواپسان به دستاوردها
کد خبر: 127525
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتماد آنلاین- روزنامه اعتماد عکس صفحه نخست امروز خود را به مطلبی با عنوان "1100 روز بعد ..." اختصاص داد و در این مطلب به سالگرد انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهوراشاره شده است. در بخشی از این مطلب آمده است "اگر حسن روحانی روزگاری در شرایط حساس و ویژه تبدیل به انتخاب بسیاری از اصلاح‌طلبان و مردم شد، امروز پایگاه رای او نگاه دیگری به او دارند. شاید انتخاب حساس حسن روحانی یکی از معدود انتخاب‌هایی بوده باشد که کسی از آن پشیمان نشد." اعتماد در تیتر دیگری با عنوان "واریز ماهانه ٧٠٠ میلیون دلار به خزانه" ‌سخنان روز گذشته محمد جواد ظریف درمجلس را پوشش داده است.
روزنامه شرق اما عکس نخست خود را با تیتر "بعد از برجام ماهانه ٧٠٠ ‌میلیون دلار وارد خزانه شد" به ظریف و سخنان روز گذشته وزیر خارجه کشورمان در پارلمان اختصاص داده است. همچنین در تیتر دیگری با عنوان "راز سر‌به‌مهر گزارش بنیاد شهید" به گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس نهم که بعد از دو سال سرانجام در صحن علنی قرائت نشد اشاره کرده است. در بخشی از این مطلب آمده است "بانک دی، سازمان کوثر و جعل درصد جانبازی و موضوع واردات شکر که مورداشاره خجسته قرار گرفته بود، تنها بخش‌هایی از تخلفات صورت‌گرفته در بنیاد شهید بودند که در این میان، سازمان اقتصادی کوثر و بانک دی بیشترین بخش تخلفات را به خود اختصاص داده بودند."
این روزنامه در تیتر دیگری " روحانی در آینه روحانی" به مناسبت سالگرد انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور به گفت و گو با اکبر ترکان، معصومه ابتکار و شهیندوخت مولاوردی پرداخته است.

روزنامه آرمان هم تیتر نخست خود را به سخنان ظریف در مجلس اختصاص داده است. همچنین در تیتر دیگری با عنوان "احتمال سکوت اصولگرایان در انتخابات ۹۶" به گفت و گو با غلامرضا مصباحی مقدم پرداخته است در بخشی از این گفت و گو آمده است " احتمال این مساله وجود دارد که اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از آقای روحانی حمایت کنند. از سوی دیگر این احتمال نیز وجود خواهد داشت که اصولگرایان از یک گزینه جدید حمایت کنند و آن را در مقابل آقای روحانی قرار بدهند. گزینه سوم اصولگریان نیز«سکوت» است که ممکن است از هیچ گزینه‌ای حمایت نکنند و تنها در انتخابات مشارکت داشته باشند. درباره آقای احمدی‌نژاد هم بنده معتقدم ایشان در انتخابات حضور پیدا نمی‌کنند اما اگر حضور پیدا کنند بسیار بعید است مورد حمایت جریان اصولگرا قرار بگیرد."
این روزنامه تیتر دیگرخود را شناسایی برهم زنندگان سخنرانی سید حسن خمینی اختصاص داد.
روزنامه وقایع التفاقیه در صفحه نخست خود در بخشی از مطلبی با عنوان "ایران روی خط بانک های جهانی" نوشت:اقتصاد ایران بعد از مدت‌ها حرکت قدم‌آهسته زیرسایه تحریم؛ کماکان منتظر است تا با تکیه بر امضایی که پای سند برجام نشسته، بالاخره روی رونق را ببیند و از رکودی که سال‌هاست دست‌وپایش را بسته خارج شود.
عکس نخست این روزنامه نیز به حضور ظریف در مجلس اختصاص داشت و با تیتر "کنار نخواهیم رفت" سخنان روز گذشته وزیر خارجه کشورمان را پوشش داده است.
روزنامه جوان تیتر نخست خود را به حمله تروریستی روز گذشته داعش در در منطقه اورلاندو ایالت فلوریدا اختصاص داد در بخشی از این مطلب با عنوان "خنجر داعش در موعد سازش" آمده است "تروریست‌های داعش که فرزند فکری و مالی خانواده سعودی و امریکا به حساب می‌آیند، در پشت خالقان خود خنجر فرو کردند و در یک حمله تروریستی در منطقه اورلاندو ایالت فلوریدا 50 نفر را کشته و همین تعداد را نیز زخمی کردند."
این روزنامه در عکس نخست خود با عنوان "غسل تعمید خاندان سعودی در واشنگتن" به حضور بی سابقه سعودی ها در آمریکا اشاره کرده است. در بخشی از این مطلب آمده است: جولان پترودلارهای سعودی سرعتی بی‌سابقه‌ پیدا کرده و هنوز پرونده بی‌سابقه فشار سعودی‌ها به دبیرکل سازمان ملل بسته نشده، امریکایی‌ها می‌گویند که مقام‌های رسمی و دولت عربستان نقشی در حملات 11سپتامبر نداشته‌اند و گزارش 28 صفحه‌ای کنگره امریکا نیز چیزی در این باره برای گفتن ندارد. این موضع‌گیری جدید از زبان رئیس‌سیا همزمان با سفر جانشین ولیعهد عربستان به‌واشنگتن، ابــــراز شده است.
روزنامه جمهوری اسلامی نیز عکس نخست خود را با عنوان " دفاع تمام قد رئیس مجلس و وزیر خارجه از برجام"به حضور ظریف در مجلس اختصاص داده است.
روزنامه ایران در صفحه نخست امروز با عنوان "برخورد قاطع با حقوق غیرمتعارف مدیران اجرایی" دستور رئیس جمهور به منظور برخورد با دریافت کنندگان حقوقان نجومی را پوشش داده است. همچنین در تیتر دیگری با عنوان " آمارهای ظریف از دستاوردهای " پاسخ ظریف به سوالات نمایندگان در صحن علنی را پوشش داده است. همچنین این روزنامه ویژه نامه ای با 128 صفحه به مناسبت سالروز انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور منتشر کرده است.
روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان " تکمیل پازل دشمن با سوء مدیریت اقتصادی" بار دیگر سعی کرده تا دولت را زیر سوال ببرد. این مطلب با اتفاقات سال 88 آغاز و به سوء مدیریت دولت تدبیر و امید ختم شده است! در بخشی از این مطلب آمده است‌ " اما آیا به راستی ضربه اصلی را از تحریم‌ها خورده‌ایم یا از سوءمدیریت‌ها؟ جالب آنکه اصلاح‌طلبان پیش از این مشکلات کشور را در سوءمدیریت می‌دیدند. در دولت جدید همه آنها را به تحریم‌ها پیوند زدند. اما واقعیت این است که اگر به شاخص‌های کلان اقتصادی شامل بهره‌وری پایین، نرخ تورم دو رقمی، یارانه بالا، نرخ بیکاری دو رقمی، رشد اقتصادی پراکنده طی سه دهه اخیر نگاه کنیم، مشخص است که این شاخص‌ها چه در دولت سازندگی، چه در دولت اصلاحات و چه در دولت قبل وضعیت مطلوبی نداشته‌ است و این روند در دولت تدبیر و امید نیز به همان طریق ادامه دارد."
در تیتر دیگری با عنوان "50 کشته و 53 زخمی حاصل حمله تروریستی به باشگاه شبانه در اورلاندو" به حمله تروریستی داعش در آمریکا اشاره کرده است.
روزنامه وطن امروز در مطلبی با عنوان "بچه‌های مدرسه روایت فتح" به گفت و گو با تهیه‌کننده، کارگردان، بازیگر، تدوینگر و آهنگساز فیلم «ایستاده در غبار» پرداخته است.
این روزنامه تیتر دیگر خود را به سالروز انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور اختصاص داده است. در این مطلب با عنوان " 24 خرداد 95، همه ناراضی!" آمده است: 24 خرداد 92 را می‌توان مصداق واقعی برخاستن راست از دنده چپ دانست، جایابی جریان راست سنتی که به عنوان یک جریان حرفه‌ای سیاسی هیچ‌گاه از امتیازات سیاسی یک کنش «از پایین به بالا» برخوردار نبوده و هرگز تا قبل از 92 نتوانسته بود در یک انتخابات رقابتی بزرگ از جنس ریاست‌جمهوری پیروز شود، در موقعیت اپوزیسیون و تغییردهنده وضع موجود از معجزاتی بود که جز با «تکل از پشت خطرناک» اصلاح‌طلبانه در فتنه 88 و نابلدی سیاسی جریان اصولگرا امکانپذیر نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها