کد خبر: 127575
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

مایکروسافت با ۲۶.۲ میلیارد دلار لینکداین را تصاحب کرد

مایکروسافت در اتفاقی غیر منتظره شبکه اجتماعی لینکداین را با قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار به تصاحب خود درآورد. مایکروسافت این معامله را کاملا به صورت نقد انجام می‌دهد تا یک غول شبکه‌های کسب و کار را به تصاحب خود درآورده باشد.

مایکروسافت با ۲۶.۲ میلیارد دلار لینکداین را تصاحب کرد
کد خبر: 127575
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- مایکروسافت امروز در اتفاقی غیر منتظره شبکه اجتماعی لینکداین را که هر سهم آن هم‌اکنون ۱۹۶ دلار می‌ارزد به تصاحب خود درآورد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گفته لینکداین همچنان برند، استقلال و حتی جف وینز مدیرعامل خود را نیز حفظ خواهد کرد. نادلا در ادامه صحبت‌های خود گفت:

تیم لینکداین کسب و کاری فوق‌العاده را رشد داده‌اند تا افراد حرفه‌ای دنیا را به یکدیگر متصل کنند. با یکدیگر می‌توانیم رشد لینکداین، همچنین آفیس ۳۶۵ و Dynamics را سرعت ببخشیم تا به هر شخص و شرکت روی سیاره قدرت ببخشیم. مایکروسافت برنامه دارد تا تصاحب خود را تا اواخر امسال رسمیت ببخشد و این معامله اکنون بین هر دو هیئت مدیره شرکت‌ها به تایید رسیده است.

این خرید را می‌توان اولین و بزرگترین خرید نادلا از زمان مدیرعاملی مایکروسافت در دو سال قبل دانست. به گفته نادلا مایکروسافت ترکیبی از «حرفه‌ای ترین رهبران ابری جهان» با «حرفه‌ای‌ترین شبکه جهان» را انتخاب کرده‌ است.

این خرید را می‌توان هم از نظر ارزش خرید و هم از لحاظ کمپانی خریداری شده بسیار بزرگ دانست. بیشتر از ۴۳۳ میلیون فرد به صورت جهانی از لینکداین استفاده می‌کنند تا با کمک آن شغل پیدا کنند یا با افراد هم‌تیمی یا هم‌دوره‌ای خود ارتباط برقرار کنند. همچنین بسیاری از کاربران لینکداین از سرویس پولی این وب‌سایت برای برخورداری از امکانات بیشتر این سرویس را خریداری می‌کنند.

مایکروسافت هنوز به صورت دقیق نگفته این خرید به چه دلیلی بوده است اما به راحتی می‌توان تصویر کرده که قرار است بخش شبکه‌های اجتماعی این شرکت را تقویت کند. مایکروسافت پیش از این بر روی فیسبوک سرمایه‌گذاری کرده بود اما اکنون رسما وارد شبکه‌های اجتماعی شده است.

مایکروسافت البته پیش از این ۱.۲ میلیارد دلار برای Yammer در حدود ۴ سال قبل پرداخت کرده بود اما این کسب و کار آنطور که غول نرم‌افزاری دنیا انتظار آن را داشت پیش نرفت. مایکروسافت به زودی اطلاعات بیشتری از این تصاحب بزرگ منتشر خواهد کرد.

منبع: زومیت


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها