«اعتماد آنلاین» مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز را بررسی کرد؛

هشدار برجامی رهبر معظم انقلاب سر تیتر همه روزنامه ها

روزنامه های صبح امروز در اقدامی هماهنگ تیتر یک خود را به سخنان رهبر معظم انقلاب اختصاص دادند. بیشتر روزنامه ها هشدار رهبر معظم انقلاب را تیتر یک کرده بودند..." اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم. البته اظهارات سخنگوی دولت در خصوص تشکیل اتاق های فکر علیه دولت نیز اهمیت ویژه ای داشته، موضوع فیش های حقوق نجومی هم که همچنان در صدر اخبار قرار دارد.

هشدار برجامی رهبر معظم انقلاب سر تیتر همه روزنامه ها
کد خبر: 127648
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۵ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- روزنامه های صبح امروز علاوه بر پرداختن به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام ، به اظهارات نوبخت سخنگوی دولت نیز توجه ویژه ای داشتند.

روزنامه اعتماد علاوه بر تیتر سخنان رهبر معظم انقلاب، گزارش ربیعی وزیر کار و اموراجتماعی را هم در صفحه یک کار کرده در این گزارش بدهی 10 میلیارد دلاری صندوق های بازنشستگی و بیمه مورد توجه قرار گرفته است. ضمن اینکه به اظهارات نوبخت مبنی بر تشکیل اتاق های فکر علیه دولت در روزهای شنبه هم نگاه ویژه ای شده است. اعتماد در همین راستا یادداشتی از مرتضی مبلغ فعال سیاسی با عنوان " عملیات گروه های تخریبی چرا وچگونه" منتشر کرده است.... نخستین تحقیق و تفحص مجلس دهم هم یکی از موضوعاتی است که اعتماد به آن پرداخته، در این گزارش آمده که نمایندگان قدیمی و البته عضو جبهه پایداری پیشتاز طرح تحقیق تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا بودند. در راس آنها کریمی قدوسی همانی که در دوره قبل هم لیدر طرح سوال از وزرا بود. در این گزارش آمده که دیروز هم علاوه بر درخواست تحقیق و تفحص ، سوالی را هم به هیات رئیسه تقدیم کرده، سوال از وزیر اقتصاد درباره مصادره ۱۳ میلیون دلاری اموال ایران توسط کانادا و عدم اقدام به موقع برای جلوگیری از این اقدام ....

روزنامه کیهان مثل دیگر روزنامه ها سخنان رهبر معظم انقلاب را سرتیترهای مهم در صفحه یک خود کار کرده است. کیهان در یادداشت روز خود به گزارشی که اخیرا سایت انتخاب در خصوص یک دوره ای شدن روحانی منتشر کرده بود اشاره کرد در این یادداشت علاوه بر اشاره به وعده های روحانی در دوران انتخابات ریاست جمهوری 92، کلیدواژه هایی از اظهارات اخوندی وزیر مسکن در خصوص طرح مسکن مهر آمده و ضدونقیض هایی را در این خصوص مطرح کرده است... این یادداشت به نوع انتخاب آخوندی بعنوان وزیر اشاره کرد و مدعی شده که این رای اعتماد با ارسال پیامک و توصیه از بیرون مجلس محقق شده است.یادداشت روز کیهان در انتها به دستور رئیس جمهوری مبنی بر برخورد جدی با فیش های حقوقی نجومی اشاره می کند و در کنارش به دفاع ربیعی از رئیس سازمان تامین اجتماعی می پردازد و همچنین سخنان نوبخت مبنی بر پیگیری جدی این موضوعات را مورد اشاره قرار می دهد اما این یادداشت تاکید می کند که مردم نسبت به اظهارات مسئولین بی اعتماد شده اند... این موضوع در روزنامه کیهان کشدار است.. در یادداشت دیگری به اظهارات رئیس دیوان محاسبات اشاره شده که دیروز گفته بود مجوز پرداخت های غیر متعارف در سال 93 صادر شده است... در ادامه این مطلب اظهارات سخنگوی دولت را هم می آورد که در گفت و گوی ویژه خبری تاکید کرده بود این مباحث قدیمی هست و ریشه دار... کیهان در صفحه یک خود نوشته به دنبال شکایت‌های متعدد دولت از کیهان، روز گذشته حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه درباره شکایت‌های مطروحه تفهیم اتهام شد. در این مطلب آمده که پورمحمدی وزیر دادگستری یکی از این شاکیان بوده است. در این یادداشت خطاب به دولتی ها آمده که:" دولتمردان محترم که زمانی از بستن دهان منتقدان به خدا پناه می‌بردند، بهتر بود به جای شکایت از کیهان و درخواست و فشار شدید برای برخورد با آن، چنانچه پاسخ مستدل و قابل‌قبولی به این مطالب داشتند برای روزنامه ارسال می‌کردند تا درج شده و افکار عمومی به قضاوت بنشینند."

روزنامه مردم سالاری هم مانند دیگر رسانه های مکتوب سخنان رهبر معظم انقلاب را تیتر یک خود قرار داده است:"ما برجام را نقض نخواهیم کرد" . سخنرانی مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری هم دیگر تیتر این روزنامه است،"نگذاریم جریان پوپولیستی به قدرت بازگردد"،این روزنامه پرونده ای را هم به بررسی فیش حقوقی های نجومی اختصاص داده است.

روزنامه آفتاب یزد این روزنامه عکس یک محمدرضا عارف را در صفحه یک کار کرده و اشاره کرده رئیس فراکسیون امید علی رغم پیشنهادات برای پذیرش ریاست مرکز پژوهش ها وکمیسیون آموزش مجلس منتظر اجماع است... آفتاب یزد تشکیل اتاق های فکر علیه دولت که از سوی نوبخت مطرح شد را در بخش دیگر صفحه یک خود کار کرده است...

روزنامه آرمان هم علاوه بر پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام به سخنان نوبخت سخنگوی دولت هم اشاره ویژه ای داشته است. یادداشتی هم در خصوص نگرانی سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات از چند شقه شدن کابینه نوشته شده است.آرمان همچنین مصاحبه با علیرضا بهشتی استاد دانشگاه را هم در صفحه یک کار کرده است. موانع مهم آزادی سیاسی در ایران چیست؟ چرا اغلب کاندیداهای ریاست‌جمهوری در مبارزات انتخاباتی از شعار آزادی سیاسی استفاده می‌کنند اما در عمل موفق نمی‌شوند سیاست‌های خود را در این زمینه اجرا کنند؟آیا موانع آزادی سیاسی را باید در جامعه مدنی جستجو کرد یا در ساختار قدرت؟ اینها سوالاتی است که آرمان از این تحلیل گر سیاسی پرسیده....

روزنامه جمهوری اسلامی هم تیتر و عکس یک خود را به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش توانمندی اختصاص داده است... این روزنامه همچنین به ابهام زدایی وزارت خزانه داری آمریکا برای تجارت با ایران اشاره کرده است. سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر حل مشکل رکود و تورم از سوی دولت هم دیگر موضوعی است که جمهوری اسلامی به آن پرداخته است.

روزنامه شرق هم سخنان رهبر معظم انقلاب را بعنوان عکس و تیتر یک برگزیده است. البته اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر " ارثیه شوم دولت سابق" هم یکی از تیترهای صفحه یک روزنامه شرق است. مرتضی مبلغ یادداشتی را هم برای شرق با رنگ و بوی خنثی سازی عملیات جریان تخریب نوشته است و در مقابل این یادداشت اظهارات نوبخت در مورد اتاق های فکر علیه دولت کار شده است.

روزنامه ایران هم مثل بقیه عکس و تیتر یک را به سخنان رهبری اختصاص داده اما با این مضمون " طراحی دشمن از بین بردن توانمندی های جمهوری اسلامی است" ، اظهارات نوبخت در خصوص اتاق های فکر علیه دولت هم دیگر تیتر روزنامه ایران است.صادق زیباکلام برای ایران یادداشتی در خصوص تخریب ها با عنوان " اثبات وجود سیاسی با تخریب" نوشته است...شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری هم یادداشتی برای ایران نوشته با این مضمون که بر عهد پیشین پایبندیم.

روزنامه وطن امروز هم مثل دیگران عکس و تیتر یک را به سخنان رهبری در خصوص به آتش کشیدن برجام اختصاص داده است...این روزنامه در ستون راست خود گزارش دیروز وزیر کار در مجلس را با عنوان " دفاع وزیر از فیش های جنجالی"!!! کار کرده است. در بخش دیگری وطن امروز، مطلبی در خصوص دستگیری یک عضو اتاق بازرگانی تهران به‌خاطر خرید قطعات هواپیما از سوی آمریکایی ها نوشته و از این اقدام با عنوان " تحریم جدید هواپیمایی!" یاد کرده است. در این مطلب به تلاش های ظریف برای سرخط کردن آمریکایی در اجرای برجام اشاره شده و از ظریف با عنوان " آقای برجام" نام برده شده است!!! یادداشتی هم در خصوص تعطیلی برخی کارخانجات تولید لوازم داخلی نوشته و مدعی شده که ارج نخستین نیست و آخرین هم نخواهد بود، وطن امروز سعی دارد در این یادداشت القا کند که کارخانجات دیگری از جمله ارج در راه تعطیلی هستند....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها