کد خبر: 127697
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتماد آنلاین» مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز را بررسی کرد؛

از ممنوع التصویری محیط زیست تا حقوق های نجومی مدیران

روزنامه های صبح امروز مطالب و تیترهای متفاوتی نسبت به یکدیگر داشتند و خبر مشابهی در روزنامه ها به چشم نمیخورد. تنها روزنامه کیهان و وطن امروز تیتر یک خود را بار دیگر به موضوع حقوق های نجومی برخی از مدیران دولتی اختصاص داده بودند.

از ممنوع التصویری محیط زیست تا حقوق های نجومی مدیران
کد خبر: 127697
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- روزنامه اعتماد عکس نخست خود را با عنوان "محیط زیست ممنوع‌التصویر شده‌است" به انتقاد معصومه ابتکار از سانسور دستاوردهای دولت در حوزه محیط زیست پرداخته است. در بخشی از این مطلب آمده است "بسیاری می‌گویند روحانی در کابینه‌اش تنهاست و همواره اوست که بار سیاسی تمام کابینه را به دوش می‌کشد و چند قدم جلوتر از وزرایش قدم برمی‌دارد. اما این‌بار یک زن از کابینه حسن روحانی لب به سخن گشوده و از سختی‌ها و مشکلاتی که در این سه سال گذشته پیش روی دولت بوده سخن می‌گوید"
همچنین در تیتر دیگری با عنوان "پایان نرخ سودهای بالا" آمده است"از هفته آینده طبق توافقی که دو بانک پاسارگاد و پارسیان کرده و به دیگر بانک‌ها دیکته کرده‌اند؛ نرخ سود بانکی ١٥ درصد می‌شود. تصمیم به کاهش دوباره نرخ سود در ظاهر هرچند همراستا با کاهش نرخ تورم و منطقی است اما در شرایطی که نرخ ١٨ درصد گذشته نیز پیش از این رعایت نمی‌شد، چرایی این کاهش دوباره جای پرسش دارد."
روزنامه شرق در تیتر با عنوان" ٧٥ سال زندان در انتظار ضراب" به دستگیری رضا ضراب و حکم احتمالی وی در دادگاههای آمریکا اشاره کرده است در بخشی از این مطلب آمده است "سفر به مرکز تفریحی دیزنی‌لند، پای رضا ضراب را به زندانی در ایالات متحده آمریکا گشود. روزنامه حریت، چاپ ترکیه، از به‌تعویق‌افتادن جلسه رسیدگی به اتهامات این تاجر طلای
ایرانی- ترکیه‌ای خبر داده است."
همچنین این روزنامه عکس یک خود را به انتخابات آمریکا اختصاص داده است و با عنوان "دموکرات‌ها متحد شوید" از رسیدن به وحدت هیلاری کلینتون و برنی سندرز گفته است.
روزنامه آرمان عکس یک خود را محمد جواد ظزیف و جان کری اختصاص داده و در مطلبی با عنوان "سلام علیک دوباره ظریف و کری!" به دیدار آنها در دراسلو پایتخت نروژ اشاره کرده است در بخشی از این مطلب آمده است "ظریف و کری سیاستمداران نام آشنای قرن بیست و یک میلادی که هر یک در ایران و آمریکا تحت فشار مخالفان داخلی برجام بودند این بار دراسلو پایتخت نروژ به دیدار و گفت‌وگو پیرامون رفع موانع بانکی و مالی پرداخته تا بدین وسیله اطمینان لازم را به بانک‌های غربی برای مبادلات مالی و پولی با ایران داده و با رفع این موانع شک و تردید بانک‌های خارجی برای همکاری با ایران زدوده شود."
در تیتر دیگر این روزنامه با عنوان "آغاز پروژه «روحانی هراسی»" به تغییر مواضع مصباحی‌مقدم در خصوص حمایت از روحانی و هجمه کیهان به شکایت پورمحمدی پرداخته است در بخضی از این گزارش آمده است: در میان طیف میانه‌رو، در این برهه به نظر می‌رسد از میان آنها در این مقطع حجت الاسلام پورمحمدی درسیبل هجمه دلواپسان قرار دارد که البته این هجمه‌ها به او برای امروز و دیروز نیست بلکه به نظر می‌رسد ارتباط مستقیمی با آنچه دارد که در ابتدای دولت یازدهم با حکم روحانی برای جلوس پورمحمدی بر کرسی وزارت دادگستری صادر شد! اینکه روز گذشته روزنامه کیهان که مشی سیاسی مشخصی دارد اینگونه حضور مدیرمسئول خود برای پاسخ به شکایات پورمحمدی را در صفحه نخست منتشر و طی آن باز هم ادعاهای خود را تکرار می‌کند شاید حامل یک پیام باشد و آن هم واهمه از رای بیشتر روحانی در سال ۹۶!"
روزنامه کیهان تیتر امروز خود را باز هم به حقوق های نجومی اختصاص داد در این مطلب با عنوان " عذرخواهی مقابل دوربین /تعقیب افشاگران در پشت صحنه! آمده است: بعد از آنکه کیهان در گزارش‌های متعدد، با افشای ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی و کلان افکار عمومی را نسبت به آن مطلع کرد، مسئولان مختلف ناچار به واکنش شدند و هریک قول و وعده‌ای دادند، یا از اصل موضوع را انکار کردند و پرداختی‌ها را طبیعی دانستند! یا آن را به گردن دولت قبل انداختند!
روزنامه وطن امروز هم همچون کیهان تیتر یک خود را به حقوق های نجومی اختصاص داده است. در این مطلب با عکسی از روحانی در هیات دولت و باعنوان "حقوق‌دان! آمده است: "صاحب فیش‌های حقوقی جنجالی که دوست حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور است در اظهاراتی عجیب و غریب مدعی شد آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند فیش حقوقی او نیست بلکه پرینت گردش حساب است! در همین باره رئیس‌جمهور نیز تخلفات را متوجه «گوشه‌های دولت» می‌داند!"
روزنامه جوان در تیتر یک خود با عنوان "فرود 17 میلیارد دلار بوئینگ امریکایی روی باند اقتصاد مقاومتی" نسبت به خرید هواپیما از بوئینگ انتقاد کرد در بخشی از این مطلب آمده است "خرید هواپیمای خارجی آن هم به تعداد بالا در حالی که اقتصاد ایران در پسا برجام هم از گرداب رکود خارج نشده و بنگاه‌های اقتصادی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و دولت خود معترف شده که 7500 بنگاه اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل هستند، جای بسی تعجب و تأمل دارد.

روزنامه جمهوری اسلامی تیتر یک امروز خود را با عنوان " آیت الله سیستانی بار دیگر مردم عراق را به وحدت دعوت کرد" به سخنان آیت الله سیستانی و مصاحبه ایشان با روزنامه القدس العربی اختصاص داده است.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها