کد خبر: 127828
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

بررسی روزنامه های صبح امروز؛

از پرداخت دوباره دلواپسان به فیش های حقوقی تا ترمیم دیپلماسی

تغییرات در وزارت خارجه در صفحه نخست اکثر روزنامه های امروز به چشم می خورد. روزنامه های دلواپس نیز در یک روند هماهنگ همچون چند روز گذشته به موضوع حقوق های نجومی پرداختند. تیتر های دیگری که در صفحه نخست روزنامه ها دیده می شد کشف عملیات انتحاری در تهران،مراسم درگذشت حبیب محبیان و نشست اضطراری برای مهار ریزگردها بود.

از پرداخت دوباره دلواپسان به فیش های حقوقی تا ترمیم دیپلماسی
کد خبر: 127828
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- روزنامه اعتماد تیتر یک امروز خود را با عنوان "رییس‌جمهور «پشت‌پرده»را برای مردم بگوید"‌به گفت و گوی روز گذشته موسوی لاری اختصاص داد. در بخشی از این گفت و گو، لاری تاکید کرده است که با صحبت‌هایی که با رییس‌جمهور در این رابطه داشتیم، دوستان بر این باور بودند که باید پشت‌‌پرده این وقایع و مواردی که مطلقا به این دولت ارتباطی نداشته است را با مردم در میان گذاشت. کمیته اطلاع‌رسانی و نهاد رسانه‌ای دولت ضعیف عمل کرده است چراکه باید این هجمه‌ها را پاسخ می‌داد و در آن شکی نبوده است زیرا دولت موظف است ذهن و ضمیر مردم را از برخی آلودگی‌های نادرست اطلاعاتی پاک کند.
"نخستین طرح‌های پارلمان دهم" تیتر دیگر این روزنامه را به خود اختصاص داده است در این گزارش به اعلام وصول12 طرح در جلسه روز گذشته مجلس پرداخته شده است.
همچنین این روزنامه در صفحه نخست خود به خبر کشف عملیات انتحاری در تهران پرداخته است.
"خانه‌تکانی در وزارت خارجه" تیتر نخست امروز روزنامه شرق بود که در این مطلب به حکم های روز گذشته محمد جواد ظریف به منظور تغییرات در وزارت امور خارجه اشاره شده است. در مقدمه این گزارش آمده است "محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در حکمی چند جابه‌جایی در وزارتخانه متبوع خود انجام داد. او حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی خود که اتفاقا در دوران دولت‌های نهم و دهم نیز در همین وزارتخانه سمت‌های مدیریت کل خلیج‌فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه (۱۳۸۹)، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بحرین (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹) و ریاست ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶) را برعهده‌ داشت، از معاونت کنار گذاشت. او اکنون مشاور ظریف شده و حسین جابری‌انصاری که تا دیروز سخنگوی وزارت خارجه بود، جای او را گرفته‌ است. " تکذیب نامه حبیب محبیان خواننده پاپ (که 21 خرداد دار فانی را وداع گفت) به محمود احمدی نژاد تیتر دیگر این روزنامه است.
این روزنامه تیتر دیگر خود را با عنوان " رونمایی از مرد امنیتی پشت ‌پرده" به بازخوانی واقعه 30 خرداد 60 اختصاص داده است. در بخشی از این مطلب آمده است " وقتی بحث بازخوانی و تحلیل واقعه ٣٠ خرداد ٦٠ به محوریت چرایی و چگونگی خروج سازمان منافقین از دایره نظام جمهوری اسلامی پیش می‌آید، شاید جذابیت چندانی نداشته باشد، چرا‌که در این سال‌ها بسیاری از سخنان گفته شده و حرف تازه کم یافت می‌شود؛ اما وقتی نام خسرو تهرانی به میان می‌آید موضوع بحث از درجه اهمیت جدیدی برخوردار می‌شود."
روزنامه ابتکار نیز تیتر نخست خود را با عنوان " تغییرات پسا برجامی دستگاه دیپلماسی " به تغیراتی با حکم ظریف در وزارت امور خارجه اختصاص داده است.
" صدای پای تغییرات در کابینه یازدهم" تیتر دیگر ابتکار است. در این مطلب به گفت و گو با محمد کیانوش‌راد نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران پرداخته است در بخشی از این گفت و گو آمده است " و دولت باید با بهره‌گیری از اکثریت حامیان خود، پس از گذشت 3سال با ارزیابی‌های منسجم و البته استفاده از مجموعه نظرات منتقدان خود،دست به تغییرات و اصلاحات متعددی بزند"
روزنامه آرمان اما با عنوان " تغییرات ناگهانی در وزارت خارجه" به تغیرات روز گذشته ظریف در وزارت امور خارجه پرداخته است. در قسمتی از این گزارش آمده است " دیروز یک خانه تکانی اساسی در وزارت خارجه صورت گرفت؛ خانه تکانی درونی یعنی معاونی به اتاق مشاور رفت، سخنگویی به اتاق معاون رفت و سخنگوی سال‌های گذشته بار دیگر به پشت میز سخنگویی بازگشت به عبارتی محمد جواد ظریف طی حکمی حسین جابری انصاری را به عنوان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه منصوب کرد." " مراسم ختم حبیب‌ پشت‌درهای بسته" تیتر دیگر این روزنامه است که در این مطلب به برگزاری مراسم ختم حبیب محبیان خواننده و آهنگساز کشورمان اشاره شده است. این روزنامه در بخشی از این مطلب نوشته است که این مراسم ترحیم در حالی برگزار شد که سیل عظیمی از هواداران حبیب محبیان پشت درهای بسته مسجد ایستاده بودند. در حالی‌ که سالن اجتماعات مسجد از جمعیت پر نشده بود، اما مسئولان سالن اجازه ورود مردم را نمی‌دادند و همین امر باعث ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی در بخش بیرونی مسجد شد.همچنین گفت و گو با حسین انصاری راد جزو تیتر های دیگر این روزنامه محسوب می شود. در بخشی از این گفت و گو با عنوان " مجلس دهم دچار آشفتگی درونی شده است" آمده است: مجلس دهم هم از نظر تئوری و هم از نظر عملی دچار نوعی آشفتگی درونی شده که برخی از طیف‌های اصولگرایی از این آشفتگی در جهت منافع جناحی خود استفاده می‌کنند . این آشفتگی به دلیل ردصلاحیت اصلاح‌طلبان و شبه اصلاح‌طلبان در انتخابات هفتم اسفند است که چهره‌ای غیرقابل پیش بینی به مجلس داده است. کشف عملیات انتحاری در تهران نیز تیتر دیگر این روزنامه است.
روزنامه شهروند در صفحه نخست خود با عکس محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به وظیفه تازه او برای حل مشکل ریزگردها اشاره کرده است. روزگذشته ریزگردها ٥ وزیر، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و سایر مسئولان کشوری را به وزارت کشور کشاندند؛ نشستی اضطراری برای بحرانی چند ساله. بحرانی که استان به استان پیش رفت و حالا حدود ١٥ استان را زیر سایه خود برده است.
هشدار قالیباف مبنی بر اینکه حادثه شهران در کمین ٤٠٠ نقطه تهران است تیتز دیگر روزنامه است.
روزنامه ایران نیز تیتر یک خود را با عنوان " نشست اضطراری برای مهار ریزگردها" به جلسه روز گذشته 5 وزیر و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برای حل مشکل ریز گردها اختصاص داد.
عکس نخست امروز روزنامه ایران به کیهان کلهر و گفت و گو با او اختصاص دارد. در بخشی از این گفت و گو با عنوان "موسیقی ایرانی نیازی به تغییر ندارد" آمده است: بالاخره این وضعیت پیش آمده که اقلیتی در امور هستند اما اکثریت مردم همانند آنها فکر نمی‏ کنند. در آن شرایط عصبانی و ناامید بودم چراکه آن زمان برنامه‏ ریزی‏ هایمان را کرده بودیم و علی‏ رغم مشغله فراوان هرکدام از اعضا، توانسته بودیم تنها همان چند روز را پیدا کنیم. حتی دو نفر از اعضا آنقدر برنامه‏ ریزی‌های فشرده داشتند که باید بعد از کنسرت بلافاصله به فرودگاه می‏ رفتند تا به برنامه دیگر برسند. تیتر دیگر این روزنامه با عنوان " تغییرات در وزارتخانه دیپلمات‌ها" به تغییرات در وزارت امور خارجه اختصاص دارد.
روزنامه وطن امروز بار دیگر با عنوان " این ارقام عجیب و غریب!" به موضوع حقوقها نجومی پرداخته است.
همچنین این روزنامه با عنوان "حذف دیپلمات مقاومت" به تغییرات در وزارت امور خارجه اشاره کرده است.
روزنامه جوان در صفحه نخست خود با تیتر " اژه‌ای: حقوق و پاداش‌های نجومی باید برگردد" سخنان روز گذشته محسنی اژه ای را پوشش داده است. همچنین در تیتر دیگری با عنوان " فیش‌‌ها لو نمی‌رفت دریافتی‌ها نجومی‌تر می‌شد" همچون وطن امروز به موضوع حقو های نجومی پرداخته است. " تغییر مرد شماره یک دیپلماسی منطقه‌ای ایران" تیتر دیگر این روزنامه است که به تغیرامیر عبدالهیان در وزارت امور خارجه اشاره دارد.
تیتر نخست روزنامه کیهان نیز به حقوق های نجومی اختصاص دارد و در این مطلب با عنوان "دانستن حق مردم است، غیر از رقم حقوق‌های نجومی!" از روزنامه های اصلاح طلب انتقاد کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است " موضوع حقوق‌های نجومی از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با انتشار فیش‌های مدیران بیمه مرکزی شروع شد، و با چند فیش از مدیران دولتی ادامه یافت اما در این میان واکنش روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی با شعار ادعایی «دانستن حق مردم است» جالب توجه و قابل تامل است." همچنین این روزنامه در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری و با عنوان "خنجر شمر گُم نشود!" نسبت به عدم برخورد دولت با ماجرای فیش های حقوقی انتقاد کرده و نوشته است: بعد از انتشار فیش‌های حقوق نجومی برخی از مدیران دولتی که خشم آمیخته به تعجب ملت را به دنبال داشت، انتظار آن بود که دولت محترم بدون فوت وقت برای مقابله با این پدیده زشت و پلشت که یکی از مصادیق بارز غارت اموال عمومی و دست‌درازی به بیت‌المال است، دست به کار شود.اما این دستورالعمل تاکنون روی کاغذ باقی مانده است و نه فقط هیچ اقدامی - تأکید می‌شود که هیچ اقدامی- برای مقابله با پدیده خسارت‌آفرین حقوق‌های نجومی صورت نپذیرفته، بلکه تلاش گسترده‌ای نیز برای «عادی‌‌سازی»! ماجرا و فرار از پاسخگویی در قبال این تجاوز آشکار به حقوق ملت آغاز شده و با ردیف کردن بهانه‌های دم دستی- و بعضاً خنده‌دار- ادامه دارد، بخوانید!
روزنامه جمهوری اسلامی تیتر یک خود را با عنوان "اختصاص داد10 هزار میلیارد تومان زیرمیزی حذف شد" به سخنان وزیر بهداشت در مجلس اختصاص داده است. تیتر دیگر این روزنامه به نشست اضطراری 5 وزیر برای بررسی وضعیت ریزگردها اشاره دارد.در بخش دیگری از روزنامه جمهوری اسلامی آمده است: چگونه باورکنیم کسانی که 8 سال در برابر فساد دولت قبل سکوت کردند، برای چندفیش حقوقی صداقت دارند.مردم تعجب می‌کنند چرا برای بعضی‌ها این همه تبلیغ پیرامون فیش‌های حقوقی مدیران دولت اهمیت پیدا کرده است. مگر آنها در دولت قبل اختلاس‌های چند هزار میلیاردی را ندیده‌اند، بنیاد فساد دولتی کجا گذاشته شد؟



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها