کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از امروز

رئیس شورای هماهنگی بانک ها گفت: نرخ سود سپرده های کوتاه مدت از سه ماه تا ۹ ماه از ۱۰ تا ۱۴ درصد تعیین شد و این نرخ از سه شنبه اعمال می شود.

کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از امروز
کد خبر: 127888
|
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- محمدرضا حسین زاده در ارتباط تلفنی با خبر 21 شبکه یک سیما افزود: جلسه شورای هماهنگی بانک ها با حضور مدیران بانکهای خصوصی و دولتی برگزار و مقرر شد نرخ سود سپرده های بلندمدت یکساله 15 درصد باشد و در خصوص نرخ سپرده های کوتاه مدت هم مقرر شد این نرخ ها از 10 تا 14 درصد تعیین شود.

وی گفت: در این جلسه تأکید شد که نرخ 15 درصد فقط برای سپرده های بلندمدت یک ساله باشد.

حسین زاده افزود: همه مدیران متعهد شده اند و صورت جلسه را امضا کرده اند که این مصوبه را از سه شنبه اجرایی کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه ساز و کاری برای نظارت دقیق بر برخی ترفندهای یک سری بانک ها که همچنان می خواهند نرخ سود را بالا نگه دارند اندیشیده اید؟ گفت: اگر شعبه ای در این خصوص تخلفی کرد گزارش آن به دبیرخانه شورای هماهنگی بانک ها می رسد و از طریق مدیریت بانک این رویه اصلاح می شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک ها در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نرخ سود تسهیلات چه تغییری خواهد کرد؟ افزود: این موضوع هم در روزهای آینده مشخص می شود.

حسین زاده گفت: ما باید هم به منافع سپرده گذاران و هم به منافع تولید کنندگان توجه داشته باشیم و از این نظر اقتصاد مقاومتی هم مد نظر بانک هاست که نرخ ها قدری پایین بیایند تا تولید کنندگان دستشان باز باشد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها