کد خبر: 127966
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتماد آنلاین» مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز را بررسی کرد؛

از نظر رهبری در خصوص حقوق های نجومی تا علت عدم حضور هاشمی در نماز جمعه

روزنامه های امروز صبح تیتر یک خود را به پوشش فرمایشات شب گذشته رهبرانقلاب در دیدار رمضانی با رییس جمهور و اعضای هیات دولت اختصاص داده اند. سخنان آیت هاشمی در خصوص عدم حضورش در نماز جمعه تیتر دیگری بود که در روزنامه های اصلاح طلب به چشم می خورد. حادثه واژگونی اتوبوس 19 سرباز در نی ریز فارس نیز مطلب دیگری بود که در صفحه نخست برخی روزنامه ها دیده میشد.

از نظر رهبری در خصوص حقوق های نجومی تا علت عدم حضور هاشمی در نماز جمعه
کد خبر: 127966
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین- روزنامه اعتماد تیتر یک امروز خود را با عنوان " هاشمی: به نمازجمعه نمی‌روم" به سخنان روزگذشته آیت الله هاشمی در دیدار جمعی از علما، فضلا، روحانیون و طلبه‌های حوزه‌های علمیه شهرهای مختلف استان‌های تهران و البرز اختصاص داده است. هاشمی در بخشی از سخنان روز گذشته خود در پاسخ به تقاضای یکی از روحانیون که از میان جمع برخاست و گفت مردم خواستار برگشت شما به نماز جمعه هستند، اظهار داشت: مردم لطف دارند و همین لطف آنان سرمایه من در دنیا و آخرت است، اما هر جا که بدانم تندروها به بهانه حضور من مردم را به زحمت می‌اندازند و اختلافات بیشتر می‌شود، نمی‌روم.
تیتر دیگر این روزنامه با عنوان "لزوم پیگیری و برخورد قاطع دولت با حقوق‌های نجومی"به فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار رمضانی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت اختصاص دارد. رهبر انقلاب اسلامی به موضوع اخیر حقوق‌های کلان اشاره و تاکید کردند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتما با آن برخورد شود.
عکس یک این روزنامه با عنوان "عارف: گلایه‌ دارم اما قهرنیستم" به سخنان روز گذشته رییس فراکسیون امید و اولین موضع گیری او پس ا انتخابات داخلی مجلس اشاره دارد.
روزنامه شرق تیتر یک خود را به فرمایشات شب گذشته رهبر انقلاب در جمع دولتمردان و در خصوص حقوق های نجومی اختصاص داده است
همچنین این روزنامه با تیتر فرجام دوگانه هاشمی و احمدی نژاد به مرور رخداد سوم تیر 84 پرداخته است.
"حقوق های نجومی هجوم به ارزش ها است" تیتری است که روزنامه آرمان برای پوشش فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری انتخاب کرده است.
تیتر دیگر این روزنامه به سخنان حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در ضیافت با اساتید و پزشکان اختصاص دارد. همچنین این روزنامه با تیتر "دلیل عدم حضور در نماز جمعه" به پوشش سخنان آیت الله هاشمی پرداخته است.
روزنامه آرمان به گفت و گو با محمدتقی فاضل میبدی پرداخته و در بخشی از این مطلب با عنوان "روحانی نیت جریان مخالف را افشا کند" آمده است "دولت باید درمقابل این جریان ایستادگی کند و جریان‌هایی که علیه منافع ملی عمل می‌کنند را افشا کند. مردم آگاه هستند و شفاف‌سازی‌های دولت در این زمینه را با جان و دل می‌پذیرند. ضمن اینکه دولت باید بکوشد هرچه سریع‌تر درباره برخی از حواشی، موضع‌گیری کرده و مواضع خود را با مردم در آن موارد در میان بگذارد."
تیتر یک روزنامه ایران نیز با عنوان "برخورد قاطع دولت با حقوق های نجومی" به فرمایشات شب گذشته رهبر انقلاب در جمع رییس جمهوری و اعضای کابینه اشاره دارد.
عکس یک این روزنامه با عنوان"19 قربانی اتوبوس مرگ" به حادثه واژگونی اتوبوس سربازان در نی ریز و فوت 19 تن اختصاص دارد.
تیتر یک روزنامه کیهان نیز با عنوان "حقوق‌های نجومی هجوم به ارزش‌هاست " به فرمایشات رهبر انقلاب اختصاص داشت.
همچنین این روزنامه در تیتر دیگری به برکناری عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزشتان اشاره کرد است. در بخشی از سخنان استاندار برکنار شده با عنوان "باج می خواستند ندادم برکنار شدم" آمده است: شخص آقای روحانی و یکی از وزرا اراده کردند که من نباشم. من اختلاف استراتژیک با رئیس جمهور دارم. البته این مانع نمی‌شود که عنوان کنم که بهترین خدمات را این دولت ارائه داده است و این را علی‌رغم گله‌مندی خود به برخی رفتارهای دولت می‌گویم.
"لزوم برخورد قاطع دولت با حقوق‌های نجومی" تیتری است که روزنامه وطن امروز برای فرمایشات شب گذشته رهبری در جمع دولتمردان انتخاب کرده است همچنین این روزنامه در تیتر دیگری با عنوان "حقوق نجومی مدیران و مبنای نظری دولت تکنوکرات" به انتقاد دوباره از حقوقهای نجومی پرداخته است در این یادداشت عنوان شده است"موضوع فیش‌های حقوقی نجومی برخی مدیران دولتی، هرچند برای عموم مردم و دلسوزان انقلاب و کشور، رخدادی نامیمون و غیرقابل قبول است اما بعید به نظر می‌رسد از دیدگاه جریان تکنوکرات حاکم بر قوه مجریه هم این مساله ناپسند و عجیب باشد. این واقعیت تلخ را آنگاه بهتر درک خواهیم کرد که واقعیت‌ها و فضای حاکم بر قوه اجرایی کشور در سال‌های حاکمیت دولت سازندگی را در ذهن مرور کنیم."
تیتر دیگر این روزنامه نیز همچون کیهان به برکنار استاندار خوزستان اشاره دارد در این مطلب با عنوان "به شغال باج ندادم!" آمده است: دیروز تالار استانداری خوزستان شاهد متفاوت‌ترین مراسم تودیع و معارفه بود؛ مراسمی که در آن عبدالحسن مقتدایی تودیع و غلامرضا شریعتی معارفه شد و استاندار سابق که به گفته خودش 42 روز سکوت کرده بود، ترجیح داد سکوت خود را بشکند. او که در مجالس سوم و چهارم با حسن روحانی همکار بوده است، در اظهاراتی عجیب از نقش پدرخوانده‌ها در استان خوزستان در عزلش سخن گفت؛ پدرخوانده‌هایی که به گفته او 37 سال مانع توسعه استان شدند. مقصر اصلی برکناری‌اش را هم بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت می‌داند و می‌گوید گناهش پا گذاشتن روی گلوی «اژد‌های استان» و ندادن باج به «شغال» است.
این روزنامه همچنین در تیتری با عنوان پیام اشتباه ظریف بار دیگر نسبت به عزل حسین امیرعبدالهیان انتقاد کرده است
تیتر یک روزنامه جوان نیز به فرمایشات شب گذشته آیت الله خامنه ای اختصاص دارد این روزنامه در تیتر دیگری با عنوان " پناه برجام به پلیس بد" به سفر محمد جواد ظریف به فرانسه اشاره کرده و نوشته است: محمدجواد ظریف در تازه‌ترین سفر اروپایی خود به فرانسه رفته؛ کشوری که از رفتارهایش در مذاکرات هسته‌ای، خاطره خوبی در ذهن ایرانیان باقی نیست. پاریس درمذاکره با 1+5 عهده‌دار نقش پلیس بد بود ولی بعد از امضای برجام، از امضای قراردادهای چندمیلیاردی با ایران منتفع شد.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها