در میزگرد رادیویی مطرح شد؛

میانگین معدل 80 درصد دانش‌آموزان 12 است /۳۰ درصد دانش‌آموزان به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد دارند

معاون حقوقی پلیس فتا در این میزگرد رادیویی گفت: «متاسفانه در حال حاضر در حوزه مواد مخدر به وسیله فضای مجازی دارک نت‌هایی به وجود آمده است که بیشتر در کشورهای دیگر مشهود بوده است.»

میانگین معدل 80 درصد دانش‌آموزان 12 است /۳۰ درصد دانش‌آموزان به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد دارند
کد خبر: 128604
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - سرهنگ حسین رمضانی معاون حقوقی پلیس فتا در یک میزگرد رادیویی با اشاره آمارهای به دست آمده از بسترهای فضای مجازی برای رشد اعتیاد در کشور، گفت: امروزه فضای سایبری با ایجاد بستر رسانه‌ای بسیار مطلوب این امکان را در اختیار دولت و نهادهای کشور قرار می دهد تا بتوانند اقدامات خود را سازمان دهی کنند.

او در صحبت هایش در این میزگرد رادیویی بیان کرد: « متاسفانه در حال حاضر در حوزه مواد مخدر به وسیله فضای مجازی دارک نت‌هایی به وجود آمده است که بیشتر در کشورهای دیگر مشهود بوده است.»

لازم به ذکر است که دارک‌نت‌ها (شبکه‌های تاریک) شبکه‌های اینترنتی خصوصی هستند که افراد می‌توانند به صورت ناشناس فایل‌هایی را از طریق آنها به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این میزگرد رادیویی دکتر عباس دیلمی زاده، کارشناس حوزه مواد مخدر بود که نیز در این برنامه با اشاره به تعریف مواد مخدر در جوامع مختلف، گفت: مواد مخدر و محرک، با ایجاد وابستگی های شدید جسمی، روانی و عاطفی در ذهن و جسم شخص نفوذ کرده و با سوء مصرف افراد علائم خود را به بار می نشاند.

او در خصوص رواج مواد مخدر جدید در فضاهای مجازی، بیان کرد: اکثر مواد مخدر با برندها و نام های مختلف در پایه و بنیان خود مشترک و یکسان هستند، به طوری که تهیه کنندگان این مواد نسبت به سطح آگاهی مردم و رشد فروش خود تبلیغات و برند خود را تغییر می دهند.

او البته با اشاره به رواج خرید و فروش آزاد مواد مخدر در برخی از کشور های دنیا، بیان کرد: در کشور ایران خرید و فروش مواد مخدر از فضای مجازی به صورت جدی و برجسته صورت نمی گیرد.

در بخش دیگر این برنامه روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی نیز از دیگر شرکت کنندگان در این برنامه بود که با بیان این که فضای مجازی به تنهایی می تواند یک نوعی از اعتیاد را به همراه داشته باشد، گفت: برخی از ابزارهای فضای مجازی با ایجاد وابستگی های شدید، زمینه اعتیاد افراد به این فضا را فراهم می کنند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به افت تحصیلی اکثریت دانش آموزان ایرانی، گفت: در سال اخیر ۸۰ در صد از دانش آموزان ایرانی با معدل میانگین ۱۲ دوران تحصیلی خویش را طی و سپری کرده اند و متاسفانه امروزه ۳۰ درصد از دانش آموزان ۸ تا ۱۴ ساله به بازی‌هایی همچون «کلش آف کلنز»، «پوو» و... اعتیاد پیدا کرده و وابستگی عمیقی دارند.

مومن نسب با تاکید بر بستر مناسب فضای مجازی برای جرم خیزی و رشد جرم، گفت: استتار هویتی افراد در فضاهای سایبری همواره یکی از دلایل رشد جرم در این فضا به شمار می رود.

او با اشاره به تحقیقات برخی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور، خاطر نشان کرد: طبق تحقیقات انجام گرفته در برخی از اوقات اعتیاد به فضای مجازی می تواند بیشتر از موادهای مخدر تاثیر گذار و مخرب باشد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها