قایق‌های سپاه پاسداران؛ ناو جنگی آمریکایی را بررسی کردند

خبرگزاری رویترز مدعی شد: سپاه پاسداران ایران برای رصد یک ناو جنگی آمریکایی در تنگه هرمز پنج قایق نظامی به منطقه اعزام کرده است.

قایق‌های سپاه پاسداران؛ ناو جنگی آمریکایی را بررسی کردند
کد خبر: 128666
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- قایق‌هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای زیرنظر گرفتن ناو جنگی آمریکایی حامل یکی از ژنرال‌های ارشد آمریکا در فاصله 500 متری از این ناو قرار داشته‌اند.
جوزف ووتل، یک ژنرال ارتش آمریکا که وظیفه نظارت بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را برعهده دارد، گفت که این اقدام سپاه امن بوده اما از آن جهت که چنین رویدادی مستلزم تصمیم‌گیری فوری درباره احتمال خطرآفرین بودن قایق‌های سپاه است، نگران‌کننده است.
رویترز در ادامه گزارش خود مدعی شد: قایق‌های سپاه شامل چهار قایق تندرو و یک کشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده بوده و سه تای آنها نیز مسلح بوده‌اند.
ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا افزود: همان‌طور که در اینجا در فضایی تقریبا فشرده دیده‌اید، احتمال زیادی برای خطاهای محاسباتی وجود دارد. ما معمولا زمان کمی برای مواجهه با این موارد داریم. ارزیابی‌های ما در چند دقیقه کوتاه انجام می‌شود.
به گزارش رویترز، پس از نزدیک شدن یکی از چهار قایق تندرو به ناو نیولورلئان، یکی از کشتی‌های آمریکایی به نام یو اس‌ اس استوت موتورش را خاموش و عبور ناو جنگی آمریکایی را دنبال کرد.
مقامات آمریکایی تاکید دارند که چنین رویدادهایی جزو تعاملات حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شوند که در 90 درصد از 250 مورد عبور و مرور کشتی‌های آمریکایی در تنگه هرمز به وقوع می‌پیوندد اما نیروی دریایی مدعی است که 10 درصد از آنها غیرحرفه‌ای و ناامن هستند.
این ژنرال ارشد آمریکایی هم‌چنین با ادعای این‌که توافق هسته‌ای یک تهدید بسیار مهم را حل کرده است، در اظهاراتی خصمانه گفت: اما دیگر رفتارهای آنها در اینجا (منطقه) تغییر نکرده است.
منبع: ایسنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها