فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد:

هر کسی می‌خواهد نماینده مجلس یا رئیس جمهور شود می‌گوید گشت ارشاد را بر می‌دارم

سردار اشتری گفت: اگر در جامعه ما یک خانمی در هر ساعت از شبانه روز و تنها بخواهد از یک نقطه شهر به نقطه دیگر یا حتی از یک نقطه کشور به نقطه دیگر برود باید امنیتش تأمین شود.

هر کسی می‌خواهد نماینده مجلس یا رئیس جمهور شود می‌گوید گشت ارشاد را بر می‌دارم
کد خبر: 128725
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۲ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - نخستین جشنواره چادرهای آسمانی امروز ( 23 تیرماه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. در این جشنواره سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ناجا، سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا، سردار جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و دیگر مسئولان حضور داشتند.

سردار حسین اشتری که در نخستین جشنواره چادرهای آسمانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد صحبت می کرد، بیان کرد: « امروز هر کسی که می‌خواهد حتی از یک شهرستان نماینده مجلس شود می‌گوید گشت ارشاد را بر می‌دارم هر کسی هم که می‌خواهد رئیس جمهور شود همین شعار را می‌دهد اما مگر گشت ارشاد برداشتنی است. قانون را تغییر دهید این ایرادی ندارد. اما ما نمی‌توانیم خلاف قانون کاری را انجام دهیم.»

او در صحبت هایش با بیان اینکه نیروی انتظامی بعد اجتماعی و مردم محوری ‌اش بیش از سایر دستگاه‌هاست، گفت: خدماتی هم که از سوی ناجا ارائه می‌شود از دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بالاتر است.

سردار اشتری در بخش دیگر صحبت هایش با بیان اینکه معتقدیم پیشگیری همواره بهتر از اقدام است، افزود: فرهنگ حجاب و عفاف نیز باید از خانواده شروع شده و در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر دستگاه‌ها نیز ترویج شود و ناجا به عنوان آخرین مرحله وارد شود. اما هیچ کس وظیفه‌اش را انجام نداده و این ما هستیم که به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: آنچه که ما انجام می‌دهیم بر اساس خواست و مطالبه مردم است و مردم در تماس با ما از ما تقاضا می‌کنند که به داد ما برسید و این مشکل برای ما پیش آمده.

فرمانده ناجا با بیان اینکه عدم رعایت مسائل شرعی و دینی در برخی از خانواده‌ها نیز مشکل ساز شده و دامن آنان را می‌گیرد، گفت: خود پدر خانواده به ما گفته‌ است که ما اشتباه کردیم و ماهواره را به خانه آورده‌ایم. همین شبکه‌های اجتماعی نیز که ورود به آن برای هر کسی آسان شده مشکلاتی را به وجود آورده ما باید از تکنولوژی روز برای پیشرفت جامعه استفاده کنیم و متاسفانه در خانواده‌هایی که موازین شرعی و اسلامی را رعایت نمی کنند اتفاقاتی رخ می‌دهد که گفتنش برای ما سخت است.

سردار اشتری با اشاره به تصویب قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: 26 دستگاه در این قانون مسئولند و این شورا برای عفاف و حجاب 31 مصوبه دارد. ناجا هم با 21 وظیفه یکی از این دستگاه‌هاست و کارهایی که انجام می‌دهد بر اساس قانون است

او همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه باید زنان جامعه ما احساس امنیت داشته باشند، گفت: اگر در جامعه ما یک خانمی در هر ساعت از شبانه روز و تنها بخواهد از یک نقطه شهر به نقطه دیگر یا حتی از یک نقطه کشور به نقطه دیگر برود باید امنیتش تأمین شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در برخورد با ناهنجاری‌ها بر اساس قانون عمل می‌کند، بیان کرد: هدف از این اقدام نیز ایجاد امنیت و آرامش برای تمام اقشار جامعه یعنی زنان، مردان و کودکان است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها