کد خبر: 128892
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

ظریف در حاشیه نشست غیر علنی مجلس:

انتقادی از مجلس در مورد گزارش نخست برجام به ما منتقل نشده است/ کودتا از مبنا محکوم است/ حوادث تروریستی فرانسه نوعی انتقام گیری از مسائل اجتماعی بود

وزیر امور خارجه گفت: انتقادی ازسوی مجلس در مورد گزارش نخست اجرای برجام به ما نشده است.

انتقادی از مجلس در مورد گزارش نخست برجام به ما منتقل نشده است/ کودتا از مبنا محکوم است/ حوادث تروریستی فرانسه نوعی انتقام گیری از مسائل اجتماعی بود
کد خبر: 128892
|
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- محمدجواد ظریف برای ارایه گزارش از گشایش های صورت گرفته در برجام ، تحولات اخیر در ترکیه و اقدامات تروریستی در نیس فرانسه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
وی در حاشیه این جلسه درباره ارائه گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: طبق قانون وزارت امور خارجه گزارش های خود را درمورد اجرای برجام به این کمیسیون ارائه داده است.
رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: در هر دو گزارش همان کاری که از ما خواسته شده بود، انجام شده است.
ظریف درباره انتقادهای برخی نمایندگان به نگارش گزارش اول وزارت امور خارجه از برجام در مجلس گفت: انتقادی از طرف مجلس به ما منتقل نشده است.
وی تاکید کرد: این عده از نمایندگان می توانند انتقادهای خود را زمانی که مسوولان وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می روند، مطرح کنند، حتما پاسخ خواهیم داد.
وزارت امور خارجه گزارش دوم خود از اجرای برجام را روز گذشته به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارحی مجلس ارائه کرد.

ظریف در نشست غیرعلنی مجلس: حادثه تروریستی فرانسه نوعی انتقام گیری از مسائل اجتماعی بود

محمد جواد ظریف صبح امروز به منظور ارائه گزارش درخصوص کودتای ترکیه هم به مجلسی ها توضیحاتی را ارائه کرد. وزیر خارجه کشورمان در بخشی از جلسه علنی صبح امروز در مورد حوادث تروریستی فرانسه نیز مطالبی را به سمع و نظر نمایندگان رساند.
ظریف درباره حوادث تروریستی فرانسه تشریح کرد که دو اتفاق اخیر فرانسه بستر مذهبی ندارد و نوعی انتقام گیری از مسائل اجتماعی این کشور است.از این رو وزارت خارجه هر نوع حادثه تروریستی از جمله حادثه فرانسه محکوم می کند.
وزیرخارجه در این نشست تأکید کرد که لایه های شناخته ای در کنگره آمریکا به دنبال ایران هراسی و ممانعت از توسعه فضای کسب و کار در ایران است، اما دولت با اقدامات خود مانع آن ها شده و روند سرمایه گذاری در کشور روبه رشد است.
وزیر امور خارجه درباره کودتای ترکیه نیز معتقد بود که تعدادی از ارتشی ها در ترکیه اقدامات مربوطه را انجام دادند که این مسئله در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد و طی تماسی با وزیر خارجه ترکیه این حادثه را محکوم کرده است.
بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس که در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس د رجمع خبرنگاران صحبت می کرد گفت: وزیر خارجه تأکید کرد که مردم هستند که باید دموکراسی و مردم سالاری را محقق وتقویت کنند و کودتا از مبنا محکوم است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها