سخنگوی دولت:

دریافتی کمتر از 10 میلیون برای روسای قوا/ علاوه بر فریدون همه ما مورد عنایات منتقدان هستیم

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه حدود 40 نفر از مدیران دریافتی های نامتعارف داشتند گفت: برخورد دولت با این مدیران قبول استعفا و عزل 13 نفر بود ضمن اینکه دریافتی های غیرقانونی نیز بازستانده شد

دریافتی کمتر از 10 میلیون برای روسای قوا/ علاوه بر فریدون همه ما مورد عنایات منتقدان هستیم
کد خبر: 129293
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین- دولت خود را موظف به اجرای تعهدات دولت قبل کرد/سازمان مدیریت پاسخگوی قصور در وعده های سفرهای استانی است /40 نفر از مدیران حقوق های نامتعارف می گرفتند/13 نفر عزل شدند/ مبالغ بازستانده شد/مشاهده موارد متعارض با روح برجام
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت در خصوص پرداخت های غیرمتعارف گفت: طبق بررسی های صورت گرفته و حسب اعلام رییس سازمان بازرسی کل کشور، سی تا چهل نفر از مدیران از دریافت های غیرمتعارف استفاده کرده اند. بنابراین این موضوع برای همه مدیران عام و گسترده نبوده است.
نوبخت در توضیح اینکه طی سالهای گذشته دستگاه های اجرایی از قوانین و مقررات خاصی استفاده می کردند گفت: این دستگاهها از طریق اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی، از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی شدند. مانند آنچه که در بندهای مختلف ماده ١١٧ این قانون آمده است. بنابراین هرچند که در ماده ٧٦ قانون مدیریت خدمات کشوری سقف و کف مشخصی برای دریافت ها و پرداخت ها تعیین شده بود، اما برخی مدیران طبق مستندات قانونی از فرصت استفاده کردند.
وی تاکید کرد: برخورد دولت با این مدیران، قبول استعفا و عزل ١٣ نفر از آنان بوده است. جدای از این اقدام، از کسانیکه بطور غیرقانونی دریافت داشته اند، بازستانی شده است.

* دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 و ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری شامل اعضای هیات علمی، قضات، نمایندگان مجلس و مراکز و موسسات غیردولتی و سازمان ها و شرکت هایی که زیر نظر رهبری هستند، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام (ره)، ستاد اجرایی، شهردای ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و هیات های مستشاری، دیوان محاسبات، صدا و سیما، بانک های دولت، بانک مرکزی، بیمه ایران و شرکت های دولت مشمول این مصوبه قرار گیرند.
در این مصوبه از همه دستگاه هایی که خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند یا دستگاه هایی که نمی خواهند مشمول قانون شوند نام برده و مشخص شده اند.
* براساس ماده 117، روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونین رییس جمهوری و مقامات هم طراز، همه پرداخت آنان می بایست کمتر از 10 میلیون تومان باشد.
*سایر مقامات و مدیران که جزو مقامات سیاسی نیستند از جمله مدیران کارخانجات و بنگاه ها مقرر شد خالص پرداختی آنها بعد از کسور قانونی از سه برابر سقف تعیین شده یعنی تا حداکثر 18 میلیون و 900 هزار تومان دریافت کنند.
* در سفرهای استانی تلاش بر این بود که با خواست مسئولین استانی و حتی نمایندگان مجلس از میان کارهای نصفه و نیمه باقیمانده طبق توافق انتخاب شود تا آن را در طول دو سال انجام دهیم. دولت بجای اینکه بگوید وعده های گذشته به من ربطی ندارد، خود را موظف به اجرای تعهدات دولت قبل کرد. اگر چنانچه قصوری رخ دهد نه شخص رییس جمهور بلکه سازمان مدیریت باید پاسخگو باشد، چون آقای روحانی برای هر سفر استانی با این سازمان مشورت می کرد تا بتواند وعده هایی را به مردم اعلام کند.تا اتمام کار دولت وعده های سفر استانی، محقق خواهد شد.
* یک ماموریت بسیار مهم با تاکید رهبری امسال واسپاری شد که آن اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود؛ برای همین ستاد فرماندهی برای اجرای این سیاست‌ها ایجاد شد که کار دبیرخانه‌ای این ستاد با سازمان مدیریت است.علاوه بر این کارها، باید تمامی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را مشخص کنیم و برای آنها شاخص بگذاریم و بر اجرای آن نظارت کنیم و گزارش بدهیم. برای همین بخش قابل توجهی از وقت ما مربوط به موضوع اقتصادی مقاومتی شد. موادی که در این ستاد فرماندهی باید تصویب شود را باید بررسی کنیم. الان قانون خدمات کشوری آنقدر مهم است که اگر دستگاهی از آن کناره‌گیری کند این پرداخت‌ها را خواهیم داشت. این میزان تنوع کار در یک نهاد باعث می‌شود وقت کافی نسبت به همه امور نداشته باشیم، برای همین باید چابک‌سازی کنیم.
* برخی قیمت‌ ها حالت نوسانی پیدا می‌کنند. سیاست دولت همچنان مهار تورم است و شاهد کاهش نرخ تورم به ۹ درصد هستیم. برخی افزایش قیمت‌ها اگر بلندمدت باشد اثرگذار است اما بیشتر آنها کوتا‌ه‌مدت است، ضمن اینکه دولت اجازه نمی‌دهد بار سنگینی افزایش قیمت‌ها روی دوش خانوارها باشد.
*در شورای عالی امنیت ملی کمیته خاصی تعریف شده تا بر چگونگی انجام برجام نظارت و کنترل داشته و گزارش دهد. مواردی که با روح برجام در تعارض است وجود دارد آنچنانکه طرف مقابل هم معتقد به چنین امری هست. اما اگر اثبات شود که در مواردی شاهد نقض رسمی برجام از سوی طرف های خود باشیم از همه حقوق خود استفاده کرده و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد. اجازه دهید که گزارش از سوی دبیرخانه شورا ارائه شود، سپس در مورد آن توضیح خواهیم داد.
* فقط مشاور ویژه رییس جمهور نیست که مشمول عنایات منتقدان است، همه ما هستیم.اگر اشکالی در ما وجود دارد باید آن را اصلاح کنیم اما اگر تهمت باشد وظیفه پاسخ داریم، البته که روحیه دعوا نداریم. عمده مباحثی که در مورد ایشان( حسین فریدون) مطرح می شود بحث های ادامه تحصیل است که وزارت علوم خود را موظف به پاسخگویی دانستند.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها