تابلوهای «نوتلابار» تغییر کردند + عکس

به واسطه پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی طیّ نامه‌ای به نیروی انتظامی اعلام کرده بود به کار بردن نام «نوتِلابار» برای مغازه‌هایی که اخیراً در سطح شهر دایر شده‌اند، خلاف قانون «ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» است.

تابلوهای «نوتلابار» تغییر کردند + عکس
کد خبر: 129294
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - در نامه ای که غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نوشته بود، پیشنهاد نام «نان داغ، شکلات داغ» را برای مغازه های «نوتلابار» پیشنهاد و توصیه کرده بود که صاحبانِ این مغازه‌ها از آن استفاده کنند.

دیروز ( 4 مرداد ماه ) غلامعلی حداد عادل در گفت و گو با فارس بیان کرده بود : ما برای سردر مغازه‌ها چیزی مصوب نمی‌کنیم، ولی احساس ما این بود که یک کلمه‌ای به عناوین فرهنگی در زبان فارسی در حال اضافه شدن است که به سرعت بر سردر مغازه‌ها می‌نشست و این خلاف قانون بود از این رو ما به نیروی انتظامی یادآوری کردیم که درواقع به وظیفه‌مان عمل کردیم.

امروز ( 5 مرداد ماه ) در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام عکس ها و خبرهایی از سوی کاربران منتشر می شود مبنی بر اینکه مغازه های «نوتلابار» در حال تغییر تابلوهای خود هستند و یا روی اسم «نوتلابار» پارچه سفید کشیده اند.

پیشتر به واسطه پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی طیّ نامه‌ای به نیروی انتظامی اعلام کرده بود به کار بردن نام «نوتِلابار» برای مغازه‌هایی که اخیراً در سطح شهر دایر شده‌اند، خلاف قانون «ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» است.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها