کد خبر: 129314
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

طبق یک نظرسنجی؛

ایران در ردیف هشتاد و چهارم لیست شادی کشورها قرار دارند

بر اساس جدیدترین آماری که از سوی موسسه فوربز منتشر شده است، مردم کاستاریکا با بیش از 44 امتیاز، عنوان شادترین ملت دنیا را به خود اختصاص داده اند. در این رده بندی، مردم ایران با 24 امتیاز، بالاتر از آمریکا و روسیه در رتبه هشتاد و چهارم دنیا ایستاده اند.

ایران در ردیف هشتاد و چهارم لیست شادی کشورها قرار دارند
کد خبر: 129314
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - در سال 2011 میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد که طبق آن از دولت‌ها و شهروندان جامعه بین‌المللی می‌خواست تا در راستای شادترکردن جوامع خود بکوشند و گزارش‌های مرتبط با این مسئله را ارائه دهند.

سایت شبستان در خبری اعلام کرده است: «بر اساس جدیدترین آماری که از سوی موسسه فوربز منتشر شده است، مردم کاستاریکا با بیش از 44 امتیاز، عنوان شادترین ملت دنیا را به خود اختصاص داده اند. در این رده بندی، مردم ایران با 24 امتیاز، بالاتر از آمریکا و روسیه در رتبه هشتاد و چهارم دنیا ایستاده اند.»

لازم به ذکر است که در گزارش سال 2015 سازمان ملل متحد درباره میزان شادی کشورهای جهان ایران در رتبه 110 قرار گرفته بود. این در حالیست که در سال 2013 میلادی رتبه ایران در جایگاه 115 جهان بوده است. در آن سال پس از ایران جمهوری آذربایجان (116)؛ کنگو (117)، مقدونیه (118) و اتیوپی (119) قرار داشتند و پیش از ایران نیز موریتانی، فلسطین و جیبوتی از نظر شاد‌بودن مردمان رتبه‌های 112 تا 114 را از آن خود کرده بودند و شادترین کشورهای جهان در صدر جدول نیز دانمارک، نروژ و سوئیس بودند.

همچنین طبق اعلام سایت فوریز در سال 1392 شادترین کشور جهان در ردیف اول نروژ و در ردیف دوم و سوم نیز دانمارک و سوئد قرار گرفته بودند.

حالا بر طبق جدیدترین آمار این سایت کشورهای کاستاریکا، مکزیک و کلمبیا در ردیف اول تا سوم شادترین کشورهای جهان قرار گرفته اند.

در این آمار ردیف های چهارم؛ پنجم و شمشم به کشورهای واناتو، ویتنام و پاناما تعلق دارد. و در ادامه نیکاراگوئه، بنگلادش، تایلند و اکوادور قرار دارند.

ایران در ردیف هشتاد و چهار این لیست قرار دارد و بعد از آن آمریکا در ردیف 108 و روسیه در ردیف 116 قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها