بر اساس یک تحقیق در لندن؛

مردان ایرانی بیشترین افزایش طول قد را در دنیا در 100 سال اخیر داشته‌اند

این تحقیق نشان می‌دهد در سی الی چهل سال اخیر افزایش قد در برخی کشورهای دنیا متوقف شده است. آمریکا یکی از اولین کشورهای پردرآمد دنیا است که این فزایش قد در آن متوقف شده است.

مردان ایرانی بیشترین افزایش طول قد را در دنیا در 100 سال اخیر داشته‌اند
کد خبر: 129316
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - مردان ایرانی بیشترین افزایش طول قد را در دنیا در 100 سال اخیر داشته‌اند.

براساس تحقیقی که به سرپرستی پروفسور مجید عزتی استاد امپریل کالج لندن انجام و در نشریه ای‌لایف منتشر شده، مردان ایرانی بین سال‌های ۱۹۱۴ تا ۲۰۱۴ به طور متوسط ۱۶.۵ سانتی‌متر افزایش قد داشته‌اند که بیشترین افزایش قد مردان در دنیا محسوب می‌شود و رتبه جهانی این کشور را از ۱۸۱ به ۶۷ ارتقا داده است.

زنان کره‌جنوبی با ۲۰.۲ سانتی‌متر بیشترین افزایش قد را در دنیا در این صد سال داشته‌اند. در همین مدت، زنان ایرانی نیز از رتبه ۱۵۹ به رتبه ۸۸ صعود کرده‌اند.

براساس این تحقیق مردان هلندی (با میانگین ۱۸۲.۵ سانتی‌متر) و زنان لتونیایی (با میانگین ۱۷۰ سانتی‌متر) بلندقردترین مردان و زنان دنیا در حال حاضر هستند.

به گزارش بی بی سی این تحقیق، بزرگترین پژوهش جهانی است که در زمینه قد انسانها انجام شده است.

این تحقیق نشان می‌دهد در سی الی چهل سال اخیر افزایش قد در برخی کشورهای دنیا متوقف شده است. آمریکا یکی از اولین کشورهای پردرآمد دنیا است که این فزایش قد در آن متوقف شده و الگوی مشابهی هم در بریتانیا، فنلاند و ژاپن دیده می‌شود، اما در کشورهایی مثل اسپانیا، ایتالیا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و شرق آسیا افزایش قد همچنان ادامه دارد.

در برخی کشورهای دنیا در جنوب صحرای آفریقا، شمال آفریقا و خاورمیانه در سی الی چهل سال اخیر حتی کاهش قد دیده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها