کد خبر: 129337
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

عبدالصمد خرمشاهی وکیل دادگستری: رضایت شاکی تاثیری در حکم ندارد

زن فرانسوی متعرضان افغان را بخشید

شاکی، زنی 23 ساله است که اواخر شهریور پارسال برای کوهنوردی به منطقه فرحزاد تهران آمد اما از سوی متهمان (چهار مرد جوان) مورد تعرض قرار گرفت.

زن فرانسوی متعرضان افغان را بخشید
کد خبر: 129337
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - پرونده تعرض به توریست زن فرانسوی مربوط به شهریور ماه سال گذشته است، که دو پسر جوان افغان پس از تعرض به یک زن کوهنورد فرانسوی در باغی در فرحزاد، به قصد فرار به مرزهای شرقی ایران گریختند اما با مراجعه به موقع شاکی به پلیس، دستگیر و در دادگاه محاکمه شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث روزنامه «اعتماد» حالا توریست زن فرانسوی که از سوی چهار مرد افغان مورد تعرض قرار گرفته بود، با ارسال نامه ای به دادگاه، از همه متهمان اعلام گذشت کرده است.

دادگاه کیفری استان تهران پیش از این برای دو نفر از متهمان حکم اعدام صادر کرده و دستور ادامه تحقیقات پلیسی برای دستگیری دو متهم متواری دیگر را داده است. وکیل شاکی که نامه رضایت را به دادگاه رسانده از انگیزه موکل خود برای بخشش متهمان سخنی نگفته است. شاکی، زنی 23 ساله است که اواخر شهریور پارسال برای کوهنوردی به منطقه فرحزاد تهران آمد اما از سوی متهمان (چهار مرد جوان) مورد تعرض قرار گرفت.

اعلام گذشت او از همه متهمان درحالی است که تجاوز به عنف جز جرایم غیرقابل گذشت محسوب می شود و اعلام رضایت شاکی در نتیجه حکم آن تاثیری ندارد. عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری با بیان این موضوع به «اعتماد» گفته است: «احتمالا متهمان پرونده به دیوان عالی اعتراض کرده اند و فقط اگر قضات این مرجع قضایی به این نتیجه برسند که جرم تجاوز به عنف رخ نداده، حکم اعدام نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه کیفری استان تهران ارسال می شود. در غیر اینصورت رضایت شاکی تاثیری در حکم متهمان که اعدام بوده ندارد.» رسیدگی به این پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران انجام شده و قضات این شعبه با استناد به گزارش پزشکی قانونی که وقوع تجاوز را تایید کرده بود، حکم اعدام متهمان را صادر کرده اند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

متعرضان به توریست فرانسوی اعدام می‌شوند
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها