کد خبر: 129517
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

همایش طهران 230 در میدان مشق برگزار می‌شود

شهرداد منطقه 11 با اشاره به دویست و سی امین سالگرد پایتختی تهران که در سال 1164 شمسی توسط آقامحمد خان قاجار انتخاب شد، گفت: بر اساس اسناد موجود و کتب تاریخی موثق در این سال به نام پادشاه قاجار سکه زدند و خطبه خواندند.

همایش طهران 230 در میدان مشق برگزار می‌شود
کد خبر: 129517
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 تهران در آستانه برگزاری همایش "طهران 230 "؛ با اشاره به ویژگی های تاریخی مرکزشهر تهران؛ از برنامه ریزی مدیریت شهری برای ترویج گردشگری در محله های تاریخی دوران قاجار خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان با اشاره به دویست و سی امین سالگرد پایتختی تهران که در سال 1164 شمسی توسط آقامحمد خان قاجار انتخاب شد، گفت: بر اساس اسناد موجود و کتب تاریخی موثق در این سال به نام پادشاه قاجار سکه زدند و خطبه خواندند.

آبادیان ضمن بیان اهمیت معرفی تاریخ پایتخت ایران به شهروندان؛ برگزاری همایش "طهران 230 " را فرصتی برای شناخت پیشینه این کلان شهر و ایجاد تعلق خاطر بین ساکنین آن دانست و افزود: تعلق خاطر نسبت به محل زندگی مهم ترین موضوعی است که می تواند رضایت شهروندی را ارتقا دهد و علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد زمینه های گردشگری به جلب مشارکت ساکنین برای نگاهداشت آثار تاریخی بیانجامد.

شهردار منطقه 11 با بیان این که مدیریت شهری برای ترویج گردشگری در محله های تاریخی پایتخت برنامه ریزی کرده است؛ ادامه داد: منطقه 11 شهرداری تهران با قرار گرفتن در مرکز پایتخت و محدوده حصار ناصری 25سال پس از به تخت نشستن ناصرالدین شاه قاجار؛ در سال 1252 شمسی شکل گرفته وبیش از 143 سال از قدمت آن می گذرد.

او خاطر نشان کرد: در همایش "طهران 230 " ضمن معرفی ظرفیت های سیاحتی و گردشگری شهری، آشنایی شهروندان با تاریخ تهران، غنی سازی کاربردی اماکن تاریخی از طریق حساس سازی عامه شهروندان در احترام به شهر و نگاهداشت آثار تاریخی و توسعه گردشگری تاریخی برکالبد شهری انجام خواهد شد.

به گفته آبادیان معرفی 4 کیلومتر از حصار ناصری که در منطقه11 واقع شده است و کوچه ها و گذرهای تهران قدیم بخشی از اهداف همایش "طهران 230 ساله " است که در نظر دارد تا به معرفی تهران و تاریخ مناطق 11 و 12 که در محدوده حصار ناصری قرار دارند ؛ بپردازد.

شهردار منطقه 11 همچنین خاطر نشان کرد: به همین مناسبت رایگان شدن تمامی موزه ها ،جانمایی ماکت های تهران قدیم در محله هایی که اماکن گردشگری ندارند ، جانمایی سردیس های مشاهیر تهران در میادین قدیمی و تاریخی تهران و برگزاری نمایشگاه عکس از اماکن تاریخی از دیگر برنامه های جنبی مراسم همایش "طهران 230 " خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، همایش "طهران 230 ساله " با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ،سازمان میراث فرهنگی استان تهران ،روابط عمومی مناطق پهنه مرکزی شهر تهران شامل مناطق 6،11،12،16،17،شرکت هاتف شهر و سازمان فناوری اطلاعات روز 13مرداد ساعت 20-18 در میدان مشق برگزار خواهد شد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها